Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen  (gelezen 4553 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: september 11, 2019, 05:30:38 pm »

JE hebt natuurlijk "snel" opzetten en "makkelijk" opzetten.

En als je het samen doet is de nu ontstane lijst eigenlijk wel makkelijk en relatief snel op te zetten.

Toch... als je met 2 kampeert en en eigenlijk maar 1 bed nodig hebt, zou ik de keuze daarop toespitsen. Ik weet uit ervaring dat een bed omklappen best te doen is, maar ook kracht kost.

Bij deze wagens uit de lijst:
- Alpenkreuzer Trailer Lodge
- Alpenkreuzer duet
- Aart kok Kavango

klap je direct de voortent uit. die ook nog enigszins leefruimte biedt.


Volgens mij heeft de Malawi 2.0, (en bijvoorbeeld ook de Trigano Alpha, en Raclet Panama up) dat niet en komt de tent er daar als extra handeling bij. Maar ik kan het mis hebben. De kenners van die modellen kunnen dat vast vertellen.


Gelogd
Adventure Awaits

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: september 11, 2019, 06:16:48 pm »

Een gewone Malawi heeft een bed van 145 bij 220. De nieuwe schijnt 200 bij 220 te zijn. Daar kan je dus dwars in liggen, maar dan is je bed 220 breed en 200 lang, geen idee of je dat wil. Bovendien wordt de ruimte in de tent minder. Die ruimte is wel groter dan bij de cocoon, nano en astro. Je kan er een luifel of voortent aan zetten, maar dat moet niet. Prijs is wel binnen budget.
Gelogd

Exloo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: september 11, 2019, 06:22:26 pm »

Een gewone Malawi heeft een bed van 145 bij 220. De nieuwe schijnt 200 bij 220 te zijn. Daar kan je dus dwars in liggen, maar dan is je bed 220 breed en 200 lang, geen idee of je dat wil. Bovendien wordt de ruimte in de tent minder. Die ruimte is wel groter dan bij de cocoon, nano en astro. Je kan er een luifel of voortent aan zetten, maar dat moet niet. Prijs is wel binnen budget.
Lijkt me zeker een interessante optie. Gaan we naar kijken.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: september 11, 2019, 07:34:40 pm »

Een combicamp ballet valley (autocorrectie...) met lits jumeaux ( schrijf ik het zo goed?) wellicht?

Klim je ook niet over elkaar heen, heb je slechts 1 bed en is zeker binnen het budget nieuw te krijgen.
Gelogd

Exloo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: september 11, 2019, 07:48:17 pm »

Een combicamp ballet valley (autocorrectie...) met lits jumeaux ( schrijf ik het zo goed?) wellicht?

Klim je ook niet over elkaar heen, heb je slechts 1 bed en is zeker binnen het budget nieuw te krijgen.
Deze vinden we heel mooi en zeker betaalbaar.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: september 11, 2019, 08:31:38 pm »

Wellicht is ook de Jamet Easy een optie. Vind ik persoonlijk de mooiste Jamet


Keuze genoeg zoals je ziet. Veel plezier met je zoektocht

Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: september 11, 2019, 09:11:48 pm »

Deze vinden we heel mooi en zeker betaalbaar.
Ik weet niet hoe strak het budget is, maar de "vanaf" prijzen zijn eigenlijk vooral "het wordt nog wel 10% meer"-prijzen. De Valley/Country is ook het eerste waar ik aan dacht toen ik dit las, maar je hebt denk ik geen nieuwe onder de 10K.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: september 11, 2019, 10:20:01 pm »

Een kale Valley is net geen 6000,-

Uiteraard gaat het hard met opties, maar met een budget van 10.000 heb je dan wel wat ruimte.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: september 11, 2019, 10:28:36 pm »

Bij de valley en de country stap je over elkaar heen als je in bed stapt en dat wil de ts niet
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: september 11, 2019, 10:29:56 pm »

Tenzij je geen voortent nodig hebt vind ik zo'n valley niet echt gebruiksvriendelijk. De voortent is zo'n klassiek bouwpakket.
En de ruimte naast de slaapcabine is te klein om als voortent te gebruiken, zeker als het bed gedraaid is zoals de topic starter wil.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: september 12, 2019, 12:08:35 pm »

JE hebt natuurlijk "snel" opzetten en "makkelijk" opzetten.

En als je het samen doet is de nu ontstane lijst eigenlijk wel makkelijk en relatief snel op te zetten.

Toch... als je met 2 kampeert en en eigenlijk maar 1 bed nodig hebt, zou ik de keuze daarop toespitsen. Ik weet uit ervaring dat een bed omklappen best te doen is, maar ook kracht kost.

Bij deze wagens uit de lijst:
- Alpenkreuzer Trailer Lodge
- Alpenkreuzer duet
- Aart kok Kavango

klap je direct de voortent uit. die ook nog enigszins leefruimte biedt.


Volgens mij heeft de Malawi 2.0, (en bijvoorbeeld ook de Trigano Alpha, en Raclet Panama up) dat niet en komt de tent er daar als extra handeling bij. Maar ik kan het mis hebben. De kenners van die modellen kunnen dat vast vertellen.

Volgens mij bedoel je de Aart Kok Tuareg, de kavango is 4 persoons?
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: september 12, 2019, 12:27:56 pm »

@Exloo: hoe gaan jullie vakanties eruit zien? Is het gedurende een wat langere tijd op 1 plek, wil je regelmatig verplaatsen (zeg 1 x per week) of wil je echt rondtrekken, dus 1 tot 4 nachten op 1 plek. En welke vakantielanden willen jullie naar toe?
En welke wensen heb je verder? Is een ruime tent belangrijk? Wil je binnen kunnen zitten of zie je die ruimte meer voor aankleden en wat spullen opslag? Wil je een keuken en zo ja: een vaste? Welk formaat luifel zoek je; vooral in warmere landen leef je onder de luifel.

Graag zou ik wat meer willen weten over dit soort zaken voordat ik een lijstje met mogelijkheden ga maken.
Gelogd

Exloo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #27 Gepost op: september 13, 2019, 10:24:54 am »

@Exloo: hoe gaan jullie vakanties eruit zien? Is het gedurende een wat langere tijd op 1 plek, wil je regelmatig verplaatsen (zeg 1 x per week) of wil je echt rondtrekken, dus 1 tot 4 nachten op 1 plek. En welke vakantielanden willen jullie naar toe?
En welke wensen heb je verder? Is een ruime tent belangrijk? Wil je binnen kunnen zitten of zie je die ruimte meer voor aankleden en wat spullen opslag? Wil je een keuken en zo ja: een vaste? Welk formaat luifel zoek je; vooral in warmere landen leef je onder de luifel.

Graag zou ik wat meer willen weten over dit soort zaken voordat ik een lijstje met mogelijkheden ga maken.

We gaan in de toekomst over heel veel vrije tijd beschikken en willen dus vooral veel met de vouwwagen weg. We zullen veelal een week of langer op dezelfde camping staan. Dit zal vooral in Nederland zijn en misschien Frankrijk. De voortent hoeft niet groot te zijn. We zijn echt maar samen. We moeten er wel kunnen zitten bij slechter weer. De keuken willen we heel simpel houden. Gewoon een kooktafel met een 2 pits gasstel. Een ruime luifel zou fijn zijn, zodat we bij mooi weer helemaal geen voortent nodig hebben.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #28 Gepost op: september 13, 2019, 11:18:59 am »

Top, dit helpt. Een super snel klapper heeft dan minder zin, gezien je niet heel vaak verplaatst en tijd zat hebt (ben beetje jaloers  :J ).
Persoonlijk zou ik dan de Combicamp Valley / Country, de Holtkamper Nano en dergelijke laten voor wat het is. Je hebt zeer weinig ruimt en de lol van deze wagens is het rondtrekken ermee.

In Nederland heb je wel eens wat minder weer (kijk even naar buiten) en dan is een tent waar je wel wat ruimte in hebt wel lekker. De wens om een bed in de lengte te hebben beperkt het aanbod enorm. Mooie opties, zoals een HK Cocoon en Campooz vallen dan af.

Zelf zou ik de Combi Camp Flexi Comfort hoog op mijn lijstje zetten: mooie wagen die best vlot staat en aan alle eisen voldoet. Nieuwprijs inclusief wat opties die het leven leuker en aangenamer maken zo rond de 8.500 Euro Prijs-kwaliteit is erg hoog bij deze wagen. De Aart Kok Kavango is het broertje van deze wagen: een 500 Euro duurder en net iets ander design en wat kleine verschillen, zoals de dakramen wel / niet. Zeker ook een goede optie. De Aart Kok Tuareg zou mij echt veel te klein zijn en wij kamperen ook maar met 2 personen.

Een ander alternatief zou de Camplet Passion of Dream zijn. Deze zitten wel op of net boven budget. Ook erg goede wagens. Niet mijn smaak wat uit zien betreft, maar mijn smaak hoeft jullie smaak niet te zijn. Of stiekem 11.000 uitgeven voor de tijdelijk aanbieding: de Camplet Classic North Edition.

Er zijn ongetwijfeld meer opties, maar van de hele reeks die wij in 2017 / 2018 bekeken hebben zijn dit de 3 opties die mij binnen schieten met jullie wensenlijst.



« Laatst bewerkt op: september 14, 2019, 08:01:33 am door RDDR »
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #29 Gepost op: september 13, 2019, 11:36:02 am »

Kijk eens naar de nieuwe alpenkreuzer duet
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal