Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Malawi 2.0 of Lazy Jack  (gelezen 3889 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Gepost op: september 15, 2019, 07:04:21 pm »

Hallo allemaal,
Na veel gelezen te hebben vandaag naar de showroom geweest.
De situatie is als volgt:
We zoeken een vouwwagen die:
Geschikt is voor gezin van vijf
Geen dubbel klapper
Geen keuken (wordt ws een bo-camp achtige oplossing)
Snel op te zetten
Niet veel verplaatsen tijdens de vakantie (2x 1 week + mss reisovernachting)
Makkelijk te beladen
Eenvoudige fietsoplossing
Niet enorm slecht weer proof, maar wel ‘binnen’ kunnen ontbijten / schaken / uno.

Wij denken dat zowel de Malawi 2.0 met achtertent en voortent alswel  Lazy Jack geschikt zijn. Waarbij in beide varianten 5e kindje in het ‘binnen algemene gedeelte’ kan slapen (babybed en later matje of eigen tentje).

Naar jullie mening is dit een goede top twee? En wat zouden overwegingen kunnen zijn voor de een vs de ander?
De malawi lijkt wat robuuster/klassieker/veilige keus. De lazy jack vinden we wat ‘sexyer’.
We horen graag wat meningen/overwegingen.
Dank!
Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2019, 07:27:19 pm »

Ik heb zelf een malawi 2.0 maar als ik de keuze had zou ik voor de lazy jack gaan. Ik vind de kwaliteit daarvan ff wat robuuster en sterker. De kindertent zit daar ook aan vast en die moet je bij de malawi weer inritsen.
Echter heeft de malawi wel weer net ff een ander uiterlijk, rond.. en is het net wat je daar zelf van vind.
Heb je ze beide als eens opgezet en ervaren? En de bak voor je spullen is volgens mij bij de campooz wat ruimer... Met ene gezin van 5 is dat wel prettig. Wellicht helpt dat in je overtuiging.


Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk

Gelogd

btje1977

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #2 Gepost op: september 15, 2019, 07:29:17 pm »

Wij hebben gedubt over dezelfde wagens. Is de malawi 2.0 geworden. Alhoewel we de lazy erg stoer vinden zijn er toch wat dingen die ervoor zorgden dat we hem niet kozen.

Hij staat nooit strak dat is by design. Het materiaal is polyester katoen op de naden gelijmd en gevoeliger voor verkleuring.

We vonden de voortent van Malawi door de bogen mooier maar we kwamen van een tunnel tent nvan Bax wellicht dat dat je beïnvloed. De voortent van de malawi is makkelijker opgezet.

Dit maakte dat we voor de Malawi zijn gegaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2019, 07:29:31 pm »

Grappig we hebben ook zitten twijfelen tussen deze 2 wagens.
Met de uitvoering zoals wij wilden was de malawi goedkoper, en wij vonden hem toch net wat degelijker ogen. Buizen voor ons idee toch wat robuuster, doek vond ik prettiger, en ik had sterk mijn twijfel bij de luifeltjes van de lazy jack.

We vinden het allebei een erg mooie wagen met de camping uitvoering met grondzeil vonden we toch wel mwah..
Wel grote laadruimte maar omdat die bak zo hoog is kon ik er eigenlijk niet goed bij via het bed.

We zijn afgelopen zomer met de malawi weggeweest en echt heerlijk
De hele ruimte onder het bed kun je goed bij doordat je het hele bed opklapt. De basis staat echt vlot. Met wat oefening gaat dat uiteraard steeds beter.
Veel ruimte, stahoogte is ook wel stukje hoger en de achtertent is lekker donker en je hebt genoeg ruimte om te luchten.

Het blijft natuurlijk ook een gevoelskwestie en we zijn ook echt overtuigd dat campooz een super leuk merk is maar er waren voor ons nog teveel kleine dingetjes.
Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #4 Gepost op: september 15, 2019, 07:31:39 pm »

Ik heb zelf een malawi 2.0 maar als ik de keuze had zou ik voor de lazy jack gaan. Ik vind de kwaliteit daarvan ff wat robuuster en sterker. De kindertent zit daar ook aan vast en die moet je bij de malawi weer inritsen.
Echter heeft de malawi wel weer net ff een ander uiterlijk, rond.. en is het net wat je daar zelf van vind.
Heb je ze beide als eens opgezet en ervaren? En de bak voor je spullen is volgens mij bij de campooz wat ruimer... Met ene gezin van 5 is dat wel prettig. Wellicht helpt dat in je overtuiging.


Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk

Achtertentje laten wij eraan geritst zitten. Geen probleem hoor
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #5 Gepost op: september 15, 2019, 07:41:50 pm »

Als ik je verhaal lees dan denk ik dat je naar de Lazy Jack in de Camping variant kijkt?
Die variant is meer slecht weer proof dan de Trekking die wij zelf hebben, vanwege de modulair opzetbare voortent. Met zijn drieen kan je prima in het leefgedeelte een spelletje spelen maar met 5 gaat dat denk ik niet lukken.
De Lazy jack kan je eventueel uitbreiden met de Ugly Betty temt, die je daarna ook als losse bijzet tent kan gebruiken.

De Lazy Jack heeft een enorme bagage ruimte, geen pack and go maar door de grote klep is hij toch heel goed te beladen. Zelf hebben we er zeil in gelegd zodat de bakken er makkelijk in schuiven. Wij hebben de Campooz keuken, dat is natuurlijk zeer basic maar voor ons precies goed.

Hoeveel fietsen wil je meenemen? Ik heb een Thule Caravan Superb voor 2 fietsen op de dissel, dat past perfect. Campooz heeft tegenwoordig ook een soort imperial die je weg kan klappen, daar kunnen dacht ik 4 fietsen op.

Onze vorige wagen was een Mercury, toen wij die kochten was de Malawi 2.0 nog niet uit. Wij waren meteen verkocht toen we de Lazy Jack zagen. Bij de Wit hebben we ze nog wel naast elkaar gezien en we hebben zonder twijfel voor de Campooz gekozen.

Wat we heel fijn vinden is dat er zo veel ventilatie mogelijkheid is. Na een bloedhete zomer in de Mercury waren we blij met alle openingen van de Campooz, daar was de warmte zo uit, en ook als het een keer regent kan er nog veel open blijven. De extra cabine van de Malawi heeft zo uit mee hoofd geen ventilatie naar buiten toen. Onze zoon had een heerlijk plekje in de slaaapcabine, zowel om te slapen als overdag als hij even uit wilde rusten van het spelen.

Succes met kiezen!

Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #6 Gepost op: september 15, 2019, 07:53:08 pm »

Het materiaal is polyester katoen op de naden gelijmd en gevoeliger voor verkleuring.

Volgens Campooz is het materiaal Katoen, dus geen polyester katoen. De Wit in Schijndel beweerde ook dat het polyester katoen is, maar die wilde me ook liever een Malawi dan een Lazy Jack verkopen. Ik heb dit nog nagevraagd bij Camppoz, zij bevestigden dat het doek van katoen is.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #7 Gepost op: september 15, 2019, 08:29:49 pm »

De Campooz heeft volgens hun site 450 grams ripstop katoen. Dat het ripstop is is duidelijk te zien aan de vierkantjes in het doek. Toen ik de Lazy Jack laatste in het echt zag had ik ook het idee dat het polyesterkatoen was. Maar blijkbaar echt katoen dus.


Toen wij in 2017 de Malawi hebben gekocht hebben we ook naar de Lazy Jack gekeken. Maar de afwerking (inmiddels verbeterd naar mijn idee) , het vaste grondzeil en het te hoge bed liet hem snel afvallen.


De Malawi heeft trouwens meer dan genoeg bagageruimte, zeker met de disselbak erbij. Na 3 jaar Malawi kan ik zeggen dat de afwerking van deze vouwwagen ook te wensen overlaat. Loslatende scharnieren, klemmende stokken. Het is een fijne vouwwagen maar geen topper.
« Laatst bewerkt op: september 15, 2019, 08:36:38 pm door Klapmoose »
Gelogd

btje1977

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #8 Gepost op: september 15, 2019, 09:17:21 pm »

Volgens Campooz is het materiaal Katoen, dus geen polyester katoen. De Wit in Schijndel beweerde ook dat het polyester katoen is, maar die wilde me ook liever een Malawi dan een Lazy Jack verkopen. Ik heb dit nog nagevraagd bij Camppoz, zij bevestigden dat het doek van katoen is.
Waarom verlijmen ze het dan dat is bij katoen niet nodig. De eerste serie had blijkbaar last van lekken omdat de lassen niet goed waren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

btje1977

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #9 Gepost op: september 15, 2019, 09:20:02 pm »

De Campooz heeft volgens hun site 450 grams ripstop katoen. Dat het ripstop is is duidelijk te zien aan de vierkantjes in het doek. Toen ik de Lazy Jack laatste in het echt zag had ik ook het idee dat het polyesterkatoen was. Maar blijkbaar echt katoen dus.


Toen wij in 2017 de Malawi hebben gekocht hebben we ook naar de Lazy Jack gekeken. Maar de afwerking (inmiddels verbeterd naar mijn idee) , het vaste grondzeil en het te hoge bed liet hem snel afvallen.


De Malawi heeft trouwens meer dan genoeg bagageruimte, zeker met de disselbak erbij. Na 3 jaar Malawi kan ik zeggen dat de afwerking van deze vouwwagen ook te wensen overlaat. Loslatende scharnieren, klemmende stokken. Het is een fijne vouwwagen maar geen topper.
Ik wou dat bax uit Bergeijk vouwwagens maakt. Onze tunneltent die we hebben verkocht was na 12 jaar gebruik nog als nieuw. Alu buizen net allemaal wat dikker. Ik denk dat we veel plezier gaan hebben van onze malawi maar als bax een vouwwagen maakte wist ik het wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #10 Gepost op: september 16, 2019, 07:27:29 am »

Waarom verlijmen ze het dan dat is bij katoen niet nodig. De eerste serie had blijkbaar last van lekken omdat de lassen niet goed waren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

De eerste serie had inderdaad last van lekkages. Wij hebben een 2019 model en die is droog gebleven bij de eerste bui die er overheen kwam, en dat was echt een enorme hoosbui.
Het doek is niet gelijmd of gelast maar gewoon gestikt. Wel is er voor de zekerheid nadentape toegepast. Aan de onderkant van het doek, daar waar de stokken tegen het doek aan zitten is een extra laag ander materiaal toegepast, op het ook het zelfde als het bisonyl kuipzeil.
Katoen moet eerst goed nat worden zodat het uitzet en de naden waterdicht worden.
« Laatst bewerkt op: september 16, 2019, 07:44:27 am door Jeronimo »
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #11 Gepost op: september 16, 2019, 08:58:13 am »

Moeilijke keuze.
Alhoewel qua “avontuurlijkheid” de Lazy Jack mij meer aanspreekt (of is het meer marketing?) denk ik dat ik voor het gemak van de Malawi 2.0 zou gaan.
- uitritsbaar kuipgrondzuil
- keuken
- voortent makkelijker opzetbaar
- beter bereikbaar laadruim
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #12 Gepost op: september 16, 2019, 09:00:06 am »

De draden in ripstop zijn van polyester, het doek zelf katoen.
Wij hebben ook naar de Lazy Jack gekeken, maar we vinden de tent erg laag. Ik kan bijna nergens rechtop staan (1,92 lang) en bij de deur moet ik echt bukken om er onderdoor te kunnen.
Daarnaast is hij erg breed, waardoor je beperkt bent in waar je kunt staan.
Diverse plekken waar we de afgelopen jaren met de Malawi hebben gestaan, hadden we met de Lazy Jack niet kunnen staan.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #13 Gepost op: september 16, 2019, 06:25:14 pm »

De draden in ripstop zijn van polyester, het doek zelf katoen.
Wij hebben ook naar de Lazy Jack gekeken, maar we vinden de tent erg laag. Ik kan bijna nergens rechtop staan (1,92 lang) en bij de deur moet ik echt bukken om er onderdoor te kunnen.
Daarnaast is hij erg breed, waardoor je beperkt bent in waar je kunt staan.
Diverse plekken waar we de afgelopen jaren met de Malawi hebben gestaan, hadden we met de Lazy Jack niet kunnen staan.

Weer wat geleerd over rip-stop!
Als je 1,92 lang bent kan ik me voorstellen dat je de LJ te laag vindt. Ik ben 1,85 en was bang dat ik me zou gaan storen aan het bukken bij de deur maar dat was in de praktijk geen punt.
De LJ is inderdaad erg breed. Voor ons geen punt omdat we over het algemeen op campings met grote plekken staan.

Moeilijke keuze.
Alhoewel qua “avontuurlijkheid” de Lazy Jack mij meer aanspreekt (of is het meer marketing?) denk ik dat ik voor het gemak van de Malawi 2.0 zou gaan.
- uitritsbaar kuipgrondzuil
- keuken
- voortent makkelijker opzetbaar
- beter bereikbaar laadruim
De topic starter gaf aan geen keuken te willen. Bij onze Mercury hadden we die wel maar ik werd niet blij van het gesjouw van dat ding. Verder vind ik het fijn dat de LJ een vast kuipzeil heeft in het vaste leefgedeelte.
Een inritsbaar kuipzeil in de voortent is natuurlijk wel fijn als het koud is.
« Laatst bewerkt op: september 16, 2019, 07:49:41 pm door Jeronimo »
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Malawi 2.0 of Lazy Jack
« Reactie #14 Gepost op: september 16, 2019, 07:24:20 pm »

Die keuken halen wij er nooit af. Je schuif hem op de steunen een klein beetje naar voren en je kan de malawi op zetten. Dat gesleep met de keuken begrijpen wij niet. Hij staat op exact de juiste plek.
Gelogd
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal