Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke familie klapper moet ik kopen?  (gelezen 3979 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LeonieH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #15 Gepost op: juli 20, 2020, 02:00:01 pm »

Nog een tip; Mijn man is ook groot en de Jametic die wij hadden, met slapen boven dunne pootjes, voelde voor hem echt niet veilig.
We zijn overgestapt naar een combi camp en slapen nu boven de bak, dat voelt voor man een stuk fijner.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #16 Gepost op: juli 20, 2020, 04:04:16 pm »

Met zo’n budget zou ik gaan voor een tweedehands HK Kyte. Eenvoud qua opzet, super mooie keuken, eenvoudige mee inklapbaar kindertent.
En niet onbelangrijk de kwaliteit van het tentdoek. We hebben komen van een Jamet, enorm veel ruimte, maar het tentdoek van de Kyte kan geen enkele andere klapper tegenop. Uiteraard zullen anderen hier niet mee eens zijn.
Ook in vochtige periodes geen klamme beddegoed. Een kyte is echt een leveltje hoger. Maar goed ben bevooroordeeld.
Succes met jullie keuze. 
O ja. Qua wagen en onderstel. Menig caravan eigenaar is jaloers op deze wagen. Ligt als een blok achter de auto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #17 Gepost op: juli 20, 2020, 04:14:50 pm »

Met zo’n budget zou ik gaan voor een tweedehands HK Kyte. Eenvoud qua opzet, super mooie keuken, eenvoudige mee inklapbaar kindertent.
En niet onbelangrijk de kwaliteit van het tentdoek. We hebben komen van een Jamet, enorm veel ruimte, maar het tentdoek van de Kyte kan geen enkele andere klapper tegenop. Uiteraard zullen anderen hier niet mee eens zijn.
Ook in vochtige periodes geen klamme beddegoed. Een kyte is echt een leveltje hoger. Maar goed ben bevooroordeeld.
Succes met jullie keuze. 
O ja. Qua wagen en onderstel. Menig caravan eigenaar is jaloers op deze wagen. Ligt als een blok achter de auto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mee eens en neem daar het riante bed van een Kyte in mee...
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Responder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi TT
  • Beter laat dan te laat.
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #18 Gepost op: juli 20, 2020, 04:46:03 pm »

Dank voor de tips mensen! Ik ben ze allemaal aan het nalopen!
Gelogd
Beginnend klapper 😎

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #19 Gepost op: juli 20, 2020, 06:36:49 pm »

Zoek een Cocoon op met een adventuretent. Hebben de kinderen nog jaren plezier van  :O. Helaas zijn die tenten niet meer nieuw te verkrijgen.
Gelogd
live life outdoors

KyteXL2011

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holkamper kyte xl
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #20 Gepost op: juli 20, 2020, 08:43:04 pm »

Met zo’n budget zou ik gaan voor een tweedehands HK Kyte. Eenvoud qua opzet, super mooie keuken, eenvoudige mee inklapbaar kindertent.
En niet onbelangrijk de kwaliteit van het tentdoek. We hebben komen van een Jamet, enorm veel ruimte, maar het tentdoek van de Kyte kan geen enkele andere klapper tegenop. Uiteraard zullen anderen hier niet mee eens zijn.
Ook in vochtige periodes geen klamme beddegoed. Een kyte is echt een leveltje hoger. Maar goed ben bevooroordeeld.
Succes met jullie keuze. 
O ja. Qua wagen en onderstel. Menig caravan eigenaar is jaloers op deze wagen. Ligt als een blok achter de auto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eens! We hebben afgelopen seizoen een hk kyte 2e hand gekocht (10.000) en zijn nog steeds verliefd. Groot bed, mooie hoogte, snel te klappen, heerlijke luifel, super keuken. Kids kunnen op stapelbedje in de tent of als we er zin in hebben (en langer staan) in de kindertent. Dan hebben we zelfs nog deel vd kindertent over voor toilet of kastruimte.
Bergruimte onder t bed is giga en kan ook opgeklapt open.
Het is een heel bedrag maar tweedehands goed te doen en door zijn kwaliteit kunnen we nog jaren door.

Ik zou vooral veel gaan kijken. We vonden initieel de campooz ook ideaal eruitzien en erg mooi. Maar toen we erin stonden viel hij tegen qua hoogte en misten we de keuken. 

Ieder z’n klapper dus lekker gaan snuffelen. Veel plezier bij jullie keuze!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #21 Gepost op: juli 20, 2020, 11:39:49 pm »

Nog een tip; Mijn man is ook groot en de Jametic die wij hadden, met slapen boven dunne pootjes, voelde voor hem echt niet veilig.
We zijn overgestapt naar een combi camp en slapen nu boven de bak, dat voelt voor man een stuk fijner.

Eens. Man niet heel groot maar wel een beetje zwaar. Gewisseld van trigano odyssee op pootjes naar combi camp boven de bak slapen.

Kids zo lang nodig in de aanritstent. Later hoeft die niet meer, dan ook geen ‘nutteloos’ tweede vaste bed.

Weinig haringen is weinig bukken voor lange man als jij. Stahoogte misschien minder, nooit op gelet met 169 cm lengte hier.

Deksel is ook een heel comfortabel speelplekje als het binnen spelen eens gewenst is. En bij echte kou ‘s avonds een lekker zit-plekje met kacheltje. Meestal alleen luifel bij ons, we zijn rondtrekkers. Dan is lego spelen op deksel ook fijn.

Loop eens een rondje bij een vw-zaak of over een grote volle camping. Praatjes maken en gluren!

Succes!
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #22 Gepost op: juli 21, 2020, 07:25:03 am »

Qua stahoogte mag er bij de Aart Kok Livingstone ook een plusje. Ben zelf 1,95 en heb hier ook goed op gelet. Wel de versie met boogluifel nemen. Hier loopt het dak minder schuin waardoor ik ook in de keuken comfortabel kan staan. Niet gekozen voor het Xxl bed omdat ik dat niet handig vond en bagageruimte kost. Kan nog steeds recht liggen maar voor extra comfort is dat wel een optie.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #23 Gepost op: juli 22, 2020, 04:46:28 pm »

Wij hebben sinds dit jaar een Campwerk Family. Als ik dan even eerst kort op je wensen reageer:

1) snel door papa op te zetten --> afgelopen week hadden we de basis in 20 minuten staan, de voortent erbij een half uurtje extra. Geen enkele haring of touw nodig voor beide, alleen voor het strak neerzetten en tegen de wind.
2) veiligheid op de weg --> Dat ding ligt echt als een blok en erg rustig achter de auto. Vooral ook met de verkeersdrempels merk ik een groot verschil met de Cabanon en Trigano die we hiervoor hadden. Maar wat wil je ook van de geremde aanhanger die 1300KG mag hebben. Beste as die ik tot nu toe onder een vouwwagen heb gezien.
3) kinderen niet in een aanritshoekje. --> Daarvoor heb je een scheidingswand, dan is een deel afgescheiden voor de kinderen. Of je beide kinderen in 1 ruimte wilt of niet moet je zelf bedenken
4) leuke keuken --> Dit is erg persoonlijk. Ik vind de keuken van campwerk klein en schatig, maar heb zelf een eigen gemaakt op rails, anderen hebben een eigen aan de klep of 1 op wielen die op de dissel vervoerd wordt.
5) degelijke kwaliteit --> Doek is 450 gram / vierkante meter ripstop. De gemiddelde vouwwagen heeft doek van 220 tot 320 gram zonder ripstop, alleen de 3Dog heeft zelfde soort doek. De stangen zijn allen stevig Duitse buizen, de aanhanger is Duits fabrikaat van dik alu en veel RVS bevestigingsmateriaal. Kwaliteit zit dus wel goed. Enigste nadeel is dat het licht doek is en het meegeleverd trapje vervangen door 1 bij de Bauhaus vandaan.
6) < 12000 / 13000 --> hangt af van de opties die je neemt. Die van ons was daar overheen, maar is dan ook echt compleet. In het naseizoen zijn er wat meer onderhandelingsmogelijkheden  :)
7) lekker groot bed en goede stahoogte voor 2meter papa --> Nou, ik denk dat je je bijna klein gaat voelen in deze wagen. Ik kan met met mijn 1,92 overal recht onderdoorlopen, ook tot aan de uiterste laagste punten. Dit is echt een wereld van verschil met Campooz, die vond ik erg benauwd, juist doordat die veel lager is. (Ook lager dan de Malawi die we hiervoor hadden) Het bed is 210x170, oftewel heerlijk ruim.
8 ) redelijke bagageruimte --> 1500 liter in de verhoogde uitvoering.
9) met de dag een wens erbij want we zijn nieuw in klapperland --> Groot fijn bed, met Froli en Matras met memory-foam. Mijn vrouw wil nooit weer anders :P
Kortom een wagen die staat als een huis. De luifel is iets meer werk als bij een HK, maar dan kun je hem ook rustig snel en makkelijk tot een volwaardige ruime voortent omtoveren. Erg fijn als je een keer slecht(er) weer hebt, zoals wij afgelopen hemelvaart hebben gehad.
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2020, 04:52:11 pm door Drikusniet »
Gelogd

pwg-van-ej

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #24 Gepost op: juli 22, 2020, 10:03:20 pm »

Mathijs z’n kyte staat te koop... zag ik net op het forum


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Responder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi TT
  • Beter laat dan te laat.
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #25 Gepost op: juli 23, 2020, 08:04:55 pm »

Lieve mensen, dank voor alle hulp! WW WW
We hebben vandaag de knoop doorgehakt en
de Combi-Camp Flexi TT gekocht.
Benieuwd hoe het ons gaat bevallen!
Gelogd
Beginnend klapper 😎

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #26 Gepost op: juli 23, 2020, 08:25:05 pm »

Gefeliciteerd met jullie aanwinst! Mooie klapper hoor! Gaan jullie er deze zomer nog mee op pad?
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Responder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi TT
  • Beter laat dan te laat.
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #27 Gepost op: juli 23, 2020, 08:44:37 pm »

Tenminste paar weekendjes proefklappen moet wel lukken nog :-)
Gelogd
Beginnend klapper 😎

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #28 Gepost op: juli 23, 2020, 10:52:06 pm »

Leuk, klap ze! :>
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #29 Gepost op: juli 24, 2020, 09:47:59 am »

Gefeliciteerd en veel plezier.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal