Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines  (gelezen 4977 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #15 Gepost op: februari 21, 2021, 03:58:30 pm »

We hebben onze archieven nog eens afgestoft en we hebben onze aantekeningen uit 2013 teruggevonden, zie de Bijlage  :>

De ervaring van onze reis door Nederland en het bezoeken van allerlei showrooms wat nu niet kan maar wat eigenlijk  het beste werkt, hebben we opgeschreven.
Per merk en type vouwwagen van onze "shortlist" hebben we zaken als bedmaten, afmetingen, laadruimte, hoogte en bruikbaar staoppervlak in de voortent/wagentent bekeken.
Persoon "P" is 2 meter lang, persoon "A" 1,75 meter. Er zijn plaatsen waar "P" niet recht kan staan en "A" wel :).

Het is aan jullie hoe je bukken ervaart: "P" moet altijd even een beetje bukken om de Flexi in te komen, maar dat is geen probleem.

Ik heb de prijzen uit de lijst (2013 !) niet aangepast, reken je er vooral niet rijk mee. Ook zijn niet alle modellen meer verkrijgbaar.

Misschien heb je er wat aan. Succes met het zoeken naar je perfecte klapper!

Groetjes, PAR.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #16 Gepost op: februari 22, 2021, 12:54:58 am »



De hoofd-slaapcabine van een Smitveld Ruebist is ca 2.40m lang en 1.40m breed. Aan beide zijden daarvan is een slaapcabine voor kinderen mogelijk. Ik ben zelf 1.90m en hoef niet te bukken onder de boogluifel en tent. Gebruik je de voorwand dan moet je wel bukken.

De Smitveld Ruebist is inderdaad een topklapper voor lange mensen met voorkeur voor een De Waard uiterlijk. 

Binnen kun je met je 2 meter royaal staan, ik hoef niet eens te bukken voor de lamp die we in de top hangen. De boogluifel kun je hoog zetten. Dan kan je daar ook onder staan. Alleen bij regen zet ik m wel wat lager, omdat anders het water niet goed afstroomt en na een tijdje door de rits gaat druppen. Dan wordt het alsnog nat onder de luifel.

Wel belangrijk om er bij te vertellen dat de slaapcabine weliswaar 2.40 m lang is, maar die is gemeten op de bedplank. Die lengte kun je niet volledig gebruiken om languit in te slapen. Je ligt immers met je hoofd onder de schuine zijde. Ik ben zelf 2.01 m. Onze Ruebist, met schotelbed en dik matras, is precies lang genoeg om in te liggen zonder dat ik met mijn hoofd de binnentent raak. Maar dat houdt niet meer dan een paar cm over. Ik slaap niet graag met mijn voeten over de rand van de matras, omdat ik dan halverwege de nacht onherroepelijk wakker wordt met kramp in mijn kuiten. Wellicht dat het met een andere (vlakkere) bedbodem of matras wat ruimer wordt, maar ik denk niet dat dit heel veel extra ruimte geeft.

Het zou overigens niet erg ingewikkeld zijn om de bedplank aan de achterzijde te verlengen, daar is wel een 'aanhang' systeem voor te verzinnen. Dan kom je wat verder naar achteren te liggen en krijg je meer hoofdruimte. Het gordijn systeem dat de slaapcabine afsluit is ruim zat om het bed nog 10-20 cm verder te verlengen. Maar ach, langer wordt ik toch niet meer, en dit voldoet dus prima voor mij.

Ik vind de breedte van 1.40 cm vervelender. Vooral omdat er op elleboog-hoogte een tentportaal staat waar ik regelmatig mijn elleboog aan stoot. Die dek ik tegenwoordig af met een stukje buis-isolatieschuim. Doet het in ieder geval minder zeer :)6]

Onze kids zijn inmiddels 13 en 10, en zijn nog steeds heel erg blij met hun eigen slaapcabine. Daar past zowel hun matras als hun eigen weekendtas met kleding in.

Mocht je een Smitveld overwegen, ga dan zeker eens praten bij ze. Er kan heel veel op maat gemaakt worden, dus een bezoekje aan het atelier is echt aan te raden. Als je tijdens het proefliggen zaken opvallen die je anders wilt, doen ze echt hun best om het aan te passen. Zo hebben ze bij ons een extra stuk klittenband ingenaaid, waarmee we de binnentent wat strakker kunnen spannen en zo meer hoofdruimte creëren.

Verstuurd vanaf mijn FP3 met Tapatalk

Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #17 Gepost op: februari 22, 2021, 11:54:25 am »

Wij hebben de Aart Kok Livingstone met het XL bed, niet omdat we zo lang zijn, maar om niet over elkaar te hoeven klimmen als een van beiden ‘s nachts naar de wc moet. De achtertent wordt gebruikt door onze jongste dochter van 18 jaar, zij vindt het heel fijn slapen hier. Mocht haar oudere broer of zus meegaan, onder het XL bed past precies een matras.

Succes met jullie keuze  :J

wij hebben dezelfde wagen. Bed is perfect, maar de luifel is redelijk laag bij de keuken. Voor ons geen probleem, maar voor lange mensen mischien wel.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #18 Gepost op: februari 23, 2021, 09:52:33 pm »

wij hebben dezelfde wagen. Bed is perfect, maar de luifel is redelijk laag bij de keuken. Voor ons geen probleem, maar voor lange mensen mischien wel.

Mijn echtgenoot is ook niet de kortste en hij heeft geen last van de luifel bij de keuken. Je staat eigenlijk nooit helemaal rechts, nou ja alleen om iets uit de koelkast te halen, en dan buk je vaak om er goed in te kijken  :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #19 Gepost op: februari 24, 2021, 12:45:32 am »

Volgens mij lukt het hem prima om dat op de tast te doen. :)481]


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #20 Gepost op: februari 24, 2021, 08:07:24 pm »

Volgens mij lukt het hem prima om dat op de tast te doen. :)481]


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....

 :# :O
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal