Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Flyer ('88) afstellen  (gelezen 1345 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeJay

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Flyer ('88) afstellen
« Gepost op: maart 23, 2022, 01:03:55 pm »

Hoi mede forumleden,

Wij hebben een Flyer uit 1988 op de kop weten te tikken. Tijdens het kijken hadden we het idee dat de wagen er nog goed uitzag voor zijn leeftijd en hebben we besloten om hem over te nemen. We zijn er erg blij mee!

Afgelopen zaterdag de wagen voor het eerst opengegooid. En we liepen al gelijk tegen wat probleempjes aan, iets wat ik op dit forum helaas niet gevonden krijg hoe we dit op kunnen lossen.

Het lijkt er voor mij op dat de flyer niet goed is afgesteld, of de buitentent moet flink gekrompen zijn. Wanneer de lade uitgeschoven is dan trekt dit het gehele rechter gedeelte naar rechts (zie foto, met rode pijl). Dit zorgt ervoor dat bijvoorbeeld de rits van de deur bijna niet te sluiten is. Ook zie je dat er erg veel spanning staat op de buitentent aan de buitenkant van de lade.

We zijn wat bezig geweest met de binnenstokken los te draaien en deze in en uit te schuiven, maar ik kreeg niet goed het idee wat dit precies deed. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe zouden we dit op kunnen lossen? Ik las al wel in een ander topic dat bij hun het probleem werd opgelost doordat de tent nat was geworden door de regen https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24284.msg312012#msg312012
Of zou het kunnen komen dat niet alles volledig waterpas stond?

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Wij wonen zelf in Breda en de vouwwagen staat in Raalte (bij schoonmoeders). Als er dus iemand is die tijd en zin heeft om eens mee te kijken dan zou dat helemaal fijn zijn!

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Groet, Tom
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.574
Re: Flyer ('88) afstellen
« Reactie #1 Gepost op: maart 23, 2022, 04:05:20 pm »

Ik heb geen ervaring met Holtkamper, maar wij vouwen de zaak uit, geven de stokken nog wat ruimte, ritsen vervolgens alles dicht en brengen de zaak daarna op spanning.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

muis

  • Gast
Re: Flyer ('88) afstellen
« Reactie #2 Gepost op: maart 23, 2022, 08:11:25 pm »

Zo werkt het niet bij de Flyer Jon.

Je vouwt de deksel open, bedlade uit, luifel naar voren. Dan aan de achterkant de elastieken vast.
Dan de luifel op de stokken maar nog niet omhoog. Eerst rits je de deur dicht, dan beide runners omhoog en de rechter rits vast maken (bij het slaapgedeelte) deur dicht ritsen en de elastieken op z'n plek aan de voorkant.

Punten spannen en daarna de stokken omhoog.

Het zou kunnen zijn dat de stokken wat ver staan maar die kun je eigenlijk alleen goed stellen op een vlakke ondergrond. Ik heb wel een tekening met de hoogtes van het binnen werk.

Ik ga dit weekend op pad met mijn Flyer, je mag wel komen kijken :J

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.574
Re: Flyer ('88) afstellen
« Reactie #3 Gepost op: maart 24, 2022, 12:53:41 am »

Ah juist ja. Ik begreep dat lade-gebeuren al niet. Gezien je zelf een Flyer hebt wil dat wel eens zien tijdens het voorjaarsweekeinde, wat een bijzondere constructie. Mooie klapper, dat dan weer wel. :J
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

muis

  • Gast
Re: Flyer ('88) afstellen
« Reactie #4 Gepost op: maart 24, 2022, 08:42:35 am »

Ik zal een rondleiding geven  :# :J
Gelogd

TeeJay

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Flyer ('88) afstellen
« Reactie #5 Gepost op: maart 24, 2022, 11:56:46 am »

Zo werkt het niet bij de Flyer Jon.

Je vouwt de deksel open, bedlade uit, luifel naar voren. Dan aan de achterkant de elastieken vast.
Dan de luifel op de stokken maar nog niet omhoog. Eerst rits je de deur dicht, dan beide runners omhoog en de rechter rits vast maken (bij het slaapgedeelte) deur dicht ritsen en de elastieken op z'n plek aan de voorkant.

Punten spannen en daarna de stokken omhoog.

Het zou kunnen zijn dat de stokken wat ver staan maar die kun je eigenlijk alleen goed stellen op een vlakke ondergrond. Ik heb wel een tekening met de hoogtes van het binnen werk.

Ik ga dit weekend op pad met mijn Flyer, je mag wel komen kijken :J

Dankje voor de uitleg muis! Volgende keer deze stap voor stap deze stappen uitvoeren.

Waar ga je dit weekend staan? Zondagmiddag zou ik misschien wel langs kunnen komen, als het een beetje in de buurt is.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Flyer ('88) afstellen
« Reactie #6 Gepost op: maart 24, 2022, 06:48:11 pm »

In Zeist op de Krakeling  :J
Gelogd

tammiet

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer
Re: Flyer ('88) afstellen
« Reactie #7 Gepost op: juni 24, 2023, 11:55:03 am »

Ik heb op zich welk interesse in die tekeningen Muis, zou je die kunnen delen met mij?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal