Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper cocoon 2019  (gelezen 1699 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tazzie123

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Holtkamper cocoon 2019
« Gepost op: april 06, 2023, 10:44:56 am »

Beste allemaal,

wij gaan zaterdag een Holtkamper Cocoon uit 2019 bekijken. Deze heeft een soort boog luifel en geen stok in het midden. Nu heb ik van iemand gehoord dat dit type een constructie fout heeft en dat ze daarom dit model maar 1 jaar hebben verkocht. Zijn er mensen die hier meer over kunnen vertellen?

Tevens gaan we kijken naar een Kyte uit 2011, we weten nog niet welke onze voorkeur heeft (we zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen van 4 en 6). De Kyte is een stuk groter maar ik lees nadelen mbt niet bij de keuken kunnen onderweg en toch iets meer tijd bij het opzetten.

Graag hoor ik als dat mogelijk is wat meer tips en info. Groet Moontje
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Holtkamper cocoon 2019
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2023, 04:55:08 pm »

Keuken kyte kun je inderdaad niet bij onderweg. Ook niet met de pack/go constructie. Alleen opgezet kun je er bij.

De kyte langzamer opzetten? Dat betwijfel ik. Zal weinig verschil in zitten. Hooguit dat de kindertent extra tijd voor eventuele stokken (L XL) vergt en wat haringen.
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Holtkamper cocoon 2019
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2023, 06:07:40 pm »

Keuken kyte kun je inderdaad niet bij onderweg. Ook niet met de pack/go constructie. Alleen opgezet kun je er bij.

De kyte langzamer opzetten? Dat betwijfel ik. Zal weinig verschil in zitten. Hooguit dat de kindertent extra tijd voor eventuele stokken (L XL) vergt en wat haringen.

Klopt niet helemaal, bij een Kyte S kan het wel, bij de XL idd niet.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Holtkamper cocoon 2019
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2023, 06:59:04 pm »

Een kyte is wat bewerkelijker maar dat is de moeite zeker waard.
Wil de grote luifel niet meer kwijt.
Maar ben een beetje bevooroordeeld want vind het een erg mooie wagen om te zien.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Holtkamper cocoon 2019
« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2023, 07:09:18 pm »

Klopt ja. Maar gezien de vermelding dat het om de grotere kyte ging, dacht ik dat de XL werd bedoelt. Maar nuance is nodig ja.

Net als bij de cocoon : aero?
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Holtkamper cocoon 2019
« Reactie #5 Gepost op: april 09, 2023, 07:34:27 pm »

Wij hebben Cocoon gehad en nu een kyte xl.

Cocoon is een stuk kleiner dan de kyte.
Wij vinden oa de kyte luifel fijner, daar passen we met het hele gezin onder, bij de cocoon ging dat maar net (met z’n vijven) of eigenlijk net niet. Ook binnenruimte is stuk rianter.

Bergruimte in kyte wagenbak is echt een pak meer (dacht 1500 ltr ipv 1000 ltr bij cocoon).

De basis staat bij de cocoon wel sneller, zeker als je een oudere kyte hebt waarbij je het hulpframe moet plaatsen om te kunnen klappen. De luifel daarentegen staat bij de kyte sneller in vergelijk met een Cocoon met 3 stoks luifel en dito scheerlijnen. Wel is de kyte vaak wat meer passen en meten (kost ook tijd) hoe deze op de plek het beste past, zeker als er een kindertent aanzit en de plek niet helemaal vlak is. Al met al stonden we met de cocoon denk ik iets sneller. Maar zal niet heel veel uitmaken.

Beide zijn fijne wagens, al zo ik voor een gezin met 4 eerder voor de kyte kiezen als je de mogelijkheid hebt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

mpostma

  • Gast
Re: Holtkamper cocoon 2019
« Reactie #6 Gepost op: juni 11, 2023, 11:38:13 am »

Wij vinden de Cocoon een super fijne vouwwagen, maar deze is toch meer voor 2 - 4 personen (XL). Persoonlijk denk ik dat er een reden is dat Holtkamper na het 2019 model weer terug is gegaan naar de variant met een middenstok. De constructie met de boogluifel zag er niet erg robuust uit. Wel jammer want ik vind de middenstok het enige nadeel van onze verder superfijne en stormvaste Cocoon. Toch zou ik in jullie situatie voor de Kyte gaan.
Gelogd

ven030

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero 2013
Re: Holtkamper cocoon 2019
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2023, 08:21:01 am »

wij hebben de cocoon aero. dus met de grotere 'kyte' luifel. ideaal wat mij betreft.
we zijn met 3 kinderen, daarvan slapen er 2 in een eigen tintje en de derde in de 'uitbouw'.
mogelijkheden zat!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal