Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Aart Kok Kariba Game Drive (2008)  (gelezen 922 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mklapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
    • M-Knives
Aart Kok Kariba Game Drive (2008)
« Gepost op: juni 26, 2023, 12:09:30 pm »

Nadat we de vouwwagen afgelopen jaar voor het eerst in gebruik hebben genomen, toch een paar kleine aanpassingen gedaan:

1. Snijplank
Onze 2e hands Kariba Game Drive was niet voorzien van een snijplank op het rechter deel van de keuken.
Aangezien ik de kosten voor een dergelijke plank bij AK zelf iets te riant vond, heb ik er zelf eentje gemaakt.
Ik heb hiervoor een teak houten snijplank van 4 cm dik gekocht bij de Blokker voor €35,- Snijplank Blokker.
Deze was groot genoeg om er een passen exemplaar uit te halen. Ik heb de plank zo gezaagd dat de onderkant van de originele plank boven komt te liggen.
Hierna de randjes mooi gefreesd (45° hoek aan de voorkant en verder rondom een radius).
Verder rondom iets uit de kant nog een sapgeul zodat bij het eventueel morsen alles niet direct over de rand van de plank loopt.
Helaas ben ik bij het frezen van de sapgeul iets uitgeschoten bij de verbreding van de plank, maar dat mag de pret niet drukken.

2. Bedverlenger
Aangezien ik net iets langer ben dan 2 meter, en het bed maar 2 meter lang is, lig ik niet echt ontspannen in ben heb ik gemerkt.
Altijd met je hoofd en voeten strak tegen het tentdoek aan is niet heel fijn. Daarom heb ik via marktplaats een bedverlenger gescoord.
Hier zat een soort van tentdeel bij wat om het matras past samen met twee driehoekige delen die je aan de binnentent (zou moeten kunnen) bevestigen.
Het nadeel was echter dat dit niet helemaal paste op onze wagen. Ik heb de ritsen in de binnentent (deurdeel) allemaal vervangen door deelbare ritsen en een zelfde type deelbare ritsen op de tentdelen van de bedverlenger gezet. Hierdoor kan ik de vouwwagen gebruiken met of zonder de bedverlenger. Gewoon de delen aan elkaar naaien had natuurlijk ook gekund.
Vraag me dan ook niet waarom het ook zonder de bedverlenger zou moeten kunnen, maar een optie moet een optie blijven en geen verplichting  :).
Van deze aanpassing moet ik nog even de foto's maken. Die volgen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal