Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke campingstoel ?  (gelezen 1430 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.724
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Welke campingstoel ?
« Gepost op: augustus 12, 2023, 12:16:08 pm »

Mijn campingstoel is aan vervanging toe .
Welke stoel zouden jullie aanraden?
Ik heb gemerkt dat bij de stoel die ik nu heb eigenlijk de leuningen te hoog zijn en ik kan hem niet zo buiten laten staan omdat hij helemaal dicht is .
Dit omdat er dan geen tocht door de stoel heen komt .
Nadeel is dat als hij nat word je hem eerst moet laten drogen en niet met een doekje kan drogen .
Wie weet welke stoel bij mij past .
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke campingstoel ?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2023, 12:27:15 pm »

Heb je een foto?

Ik kan me geen voorstelling maken van bovenstaande omschrijving..
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.724
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Welke campingstoel ?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2023, 12:35:10 pm »

Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welke campingstoel ?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2023, 12:39:26 pm »

Ik zou naar een kampeerwinkel gaan en proef gaan zitten. Wij hebben destijds gekozen voor de goedkoopste die vonden we het fijnste zitten. Geen buis direct onder de zitting. Doen het al wat jaren prima. Nog steeds blij mee. Zijn het simpelste middel van Safarica. Met van dat kunststof gaas dus droog te maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke campingstoel ?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2023, 02:03:01 pm »

Ja vooral in de winkel gaan zitten en uitproberen hebben we destijds ook gedaan

Het zitcomfort kan je niet via specificaties of website ervaren :P
Kijk dan ook even naar de inpakmaten en het gewicht

Dagje Obelink dan maar!
Of zit er een andere kampeerwinkel in de buurt van Emmen?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Welke campingstoel ?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 12, 2023, 02:35:35 pm »

Vergeet naast het zitcomfort, niet ook te kijken naar hoe plat de stiel invouwt en of gevouwen stoelen gemakkelijk te stapelen zijn. Ook soms zinvol om te kijken naar accesoires: die handige krukjes als voetensteun, zijn die net zo compact op te vouwen, zelfde kleur, ook bruikbaar als tafeltje etc. .

Natuurlijk alleen voor zover voor jou van toepassing;o)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.724
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Welke campingstoel ?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 12, 2023, 04:16:52 pm »

Ja vooral in de winkel gaan zitten en uitproberen hebben we destijds ook gedaan

Het zitcomfort kan je niet via specificaties of website ervaren :P
Kijk dan ook even naar de inpakmaten en het gewicht

Dagje Obelink dan maar!
Of zit er een andere kampeerwinkel in de buurt van Emmen?

Wij hebben kampeerwagen roden en Mega camp in Emmen
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Welke campingstoel ?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2023, 09:17:11 pm »

Ongeveer 25 jaar hebben wij 2 lichtgewicht dukdalf stoelen naar volle tevredenheid in gebruik.

Nadat ons gezin groeide en wij van een tent naar een vouwwagen overstapte hebben bij extra stoelen bij blokker en action erbij gekocht. De levensduur van deze qua aanschaf spotgoedkope stoelen blijkt kort, na 2 jaar (ca. 10 kampeerweken) kwamen de eerste defecten en na vele reparaties zijn ze 4 jaar niet meer reparabel kapot.

Twee jaar geleden hebben wij ter vervanging 4 lichtgewicht (minder dan 3kg per stuk) Dukdalf Aspen stoelen gekocht. Deze zijn bij aanschaf relatief kostbaar maar zijn, gebaseerd op de al ongeveer 25 jaar probleemloos functioneerde dukdalf stoelen zijn ze uiteindelijk voordeliger. Niet minder belangrijk: Door de langere levensduur veel minder belastend voor het milieu en blijken ook nog betrouwbaar en zonder ergernissen goed zitcomfort te leveren!
De Dukdalf Aspen stoelen hebben een gebogen ronde buizen frame; theoretisch mogen deze stoelen minder gewicht dragen dan de duurdere en aanzienlijk zwaardere modellen met een rechthoekig poten frame (100kg versus 140 tot 200kg). Het maximale gewicht kan trouwens alleen gedragen worden wanneer een stoel met alle poten vlak op de ondergrond steunt. Ik heb mindere ervaringen met stoelen die alleen op de 4 pootpunten steunen zoals onder meer de zwaardere Dukdalf of Crespo stoel modellen. Op een camping is de ondergrond zelden vlak en ook zakt een pootpunt door de hoge puntbelasting bij zachte ondergrond snel weg. Een stoel kan op deze wijze schade door overbelasting oplopen zonder dat er een te zwaar persoon in zit. Een (vastkuip) grondzeil vindt het ook niet fijn om ingeklemd te worden tussen een kleine poot met zeer hoge puntbelasting en een (scherpe) stenen ondergrond. Hierom kies ik bewust voor stoelen met een gebogen buizenframe, hier loopt het frame horizontaal tussen de poten door en steunt de stoel op 2 lijnen in plaats van 4 punten. De drukbelasting (N/m2) is bij een buizenframe in het algemeen veel lager. En doordat de stoel altijd goed steunt is het risico van defecten door overbelasting ook veel kleiner.

De Aspen stoelen hebben eenvoudige bekleding die water doorlaat en na een bui snel droogt of eventueel goed te drogen is.

Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Welke campingstoel ?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 14, 2023, 09:57:10 am »

We hebben al jaren crespo. We heb er 2 met induwbaar hoofdsteun, voordeel hiervan is dat je de steun op de juiste hoogte voor jou kunt zetten en dat het compacter inpakt. We hebben dan wel dezelfde stoelen qua uiterlijk, maar die van Patrick is een maatje groter. Dat vond ik wel fijn van crespo niet alleen naar gewicht van mensen de verschillen hebben, maar ook op lengte verschillende modellen hebben. We hebben voor Renske een andere stoel van Crespo (kleinermodel, poten steken minder ver naar achteren en buisframe) en daar zijn we minder blij mee. Bij schuine grond veel gevoeliger voor kantelen (heeft afgelopen jaar 2 keer op de grond gelegen toen ze gewicht iets verplaatste om de hond te aaien) en pakt veel minder compact in.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke campingstoel ?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 14, 2023, 10:45:40 am »

Wij hebben al jaren Westfield Duralite. Met bijbehorende voetenbankjes.  Prima stoelen. Niet zwaar, stevig en ze zitten fijn. Ze zitten heerlijk met voetenbankje. Volgende keer kijk ik echter wel of het ook wat compacter kan. Vooral de twee voetensteuntjes zijn qua vorm wat onhandig om mee te nemen.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Welke campingstoel ?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 28, 2023, 10:40:54 pm »

Nog even een extra pluim voor de Crespo stoelen…
Wij hebben al jaren (15?) een paar Crespo’s. Licht gewicht, eenvoudig en redelijk comfortabel. Model ongeveer als deze:


Nu waren de zitjes na al die jaren nogal doorgezakt. Zover zelfs dat je het stangetje eronder kon voelen…
Geen probleem bij Crespo! Je kunt namelijk nieuwe zittingen bestellen. Voor net geen 30euro weer twee lekker zittende stoelen. Helaas niet in dezelfde kleur, maar als je erop zit zie je daar niets van! :)6]
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke campingstoel ?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 29, 2023, 08:39:38 am »

wij hebben onlangs afscheid genomen van deze Crespo stoelen
we wilden voor 's savonds een toch meer relaxstoel en deze verruild voor de Bo-Camp Relaxstoel Bloomsbury L

Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Welke campingstoel ?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 29, 2023, 09:01:48 am »

Mooie stoel wij doen t met

Gelogd

Elon

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Tourist
Re: Welke campingstoel ?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 29, 2023, 09:29:42 am »

Wij hebben 4 crespo stoelen. Voor onze dochters een iets voordeliger model dan deze.

De stoelen zitten onwijs lekker. De hoofdsteun is makkelijk te verstellen. Opgevouwen zijn ze lekker plat, dus makkelijk meenemen. Volgens mij gaan ze nog vele jaren mee, hele goede kwaliteit.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal