Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?  (gelezen 9213 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #30 Gepost op: april 14, 2012, 09:42:55 pm »

Hoi,

Als je dan morgen bij Holtkamper hebt gekeken, is dit misschien nog een idee: http://verkopers.marktplaats.nl/7413034. Succes met zoeken!
Gelogd

flipflop

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #31 Gepost op: april 14, 2012, 10:11:23 pm »

Die link werkt blijkbaar alleen als je de verkoper bent :#.
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #32 Gepost op: april 14, 2012, 10:20:20 pm »

Hoi,

Als je dan morgen bij Holtkamper hebt gekeken, is dit misschien nog een idee: http://verkopers.marktplaats.nl/7413034. Succes met zoeken!

http://verkopers.marktplaats.nl/7413034  bedoel je deze soms??
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #33 Gepost op: april 14, 2012, 11:04:31 pm »

Ja, die bedoel ik  :)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #34 Gepost op: april 14, 2012, 11:06:38 pm »

Huren is dus best duur: volgens mijn 395,- per week (livingstone en combi camp country zelfs 450) en dan moet je nog apart bijbetalen voor kuipzeil etc. Het zal dus tegen de 500 euro zitten, exclusief de caompingkosten. Daar heb je ook een heel leuk huisje voor...
Een klapper huren moet je m.i. dan ook alleen maar doen als je die klapper van plan bent nieuw te kopen maar er niet zeker van bent of het de juiste keuze is. Want als je huurt en daarna besluit te kopen krijg je een deel van de huursom terug. En dan valt het bedrag wel mee. Dan kun je nog zeggen dat je dan eigenlijk te duur koopt, maar dat extra geld biedt je dan wel zekerheid over je keuze. En voor niets gaat alleen de zon op.

Vergis je overigens niet in de kosten per kampeerweek van een nieuwe klapper in eigendom. Als je er 15 jaar mee doet en hij kost all-in 15K, dan kost-ie inclusief stalling, verzekering en onderhoud ook al gauw zo'n ?1500,- per jaar. Als je er dan alleen 3 weekjes in de zomervakantie mee gaat klapperen, kost het je ook ?500,- per week ex. campingkosten.
Gelogd

flipflop

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #35 Gepost op: april 15, 2012, 08:37:23 pm »

Dat is sowieso wel een goed onderwerp: welke kosten heb je aan een klapper naast de aanschafkosten, de inventaris en de campingkosten?

Qua stalling kunnen we hem waarschijnlijk wel in de tuin kwijt. Maar  heb je er een soort "opstalverzekering" voor nodig voor geval hij uit de tuin gestolen wordt o.i.d. of is een doorlopende reisverzekering voldoende? En heb je nog onderhoudskosten?

Als we nou een duurder merk kopen zoals een aart kok of een holtkamper, wat is er dan te zeggen over de waarde na een jaar of 7 ofzo, als we hem niet al te intensief gebruiken? Dat lijkt me relevant om mee te wegen als we klein willen beginnen maar na een paar jaar misschien een grotere willen ofzo.

« Laatst bewerkt op: april 15, 2012, 08:43:04 pm door flipflop »
Gelogd

flipflop

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #36 Gepost op: april 15, 2012, 09:07:43 pm »

Hoe zit het trouwens als je met een Holtkamper Flyer o.i.d. op een camping aankomt: is dat behoorlijk groot en lastig om op de bonnefooi een plekje voor te vinden?
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #37 Gepost op: april 15, 2012, 09:20:45 pm »

Ik heb nu 2 jaar de flyer en geen problemen gehad met een plek te vinden waar de flyer ruim kan staan. Ook op de bonnefooi...
Gelogd

flipflop

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #38 Gepost op: april 15, 2012, 09:22:11 pm »

En welke kosten heb je verder (zie mijn eerdere vraag...)?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #39 Gepost op: april 15, 2012, 09:27:29 pm »

En welke kosten heb je verder (zie mijn eerdere vraag...)?
Hier hebben we volgens mij al een topic over , zal eens zoeken..anders weet muis wel waar dat staat...anders maken we er wel een aparte topic van...
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #40 Gepost op: april 15, 2012, 09:29:13 pm »

Hier hebben we volgens mij al een topic over , zal eens zoeken..anders weet muis wel waar dat staat...anders maken we er wel een aparte topic van...
deze dus
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6657.msg89764.html#msg89764
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #41 Gepost op: april 15, 2012, 09:38:30 pm »

Onze kosten zijn heel laag. We kamperen al een aantal jaren dus inventaris hebben we al, echter ieder jaar kopen we wel iets nieuws bij.
De vouwwagen koste ons 450 euro incl. gasfles en disselslot, hij is uit '88.
Deze gaat op stalling en kost ons 85 euro per jaar. Ik raad wel een stalling aan, vanwege vocht e.d.
Onze vw is niet verzekerd, maarja daar was de aanschafprijs ook niet naar. Bij een nieuwe(re) zou ik dat (misschien) wel doen.
Verder kamperen wij op boeren/groene/kleine campings, hoe meer faciliteiten, hoe meer je ervoor betaald.
De vw hebben we wel weggebracht voor een beurtje en nieuwe banden onder gelegd.
Tevens heb ik een halve kidsroom gemaakt en omdat deze vw oud is, ook wat dingen aangepast en/of opgeknapt.

En verder lekker veel weekendjes, weekjes en langer vakantie ermee weggaan...Op stal laten staan kost altijd meer (in verhouding).

Je kan het zo duur en zo goedkoop maken als je zelf wilt/kan betalen. Marktplaats heeft veel leuke spullen te koop en het loont om te shoppen bij kampeerwinkels (live of internet).

Succes met bedenken wat je allemaal graag wilt....kom je ook naar Hengelo??


Gelogd

flipflop

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #42 Gepost op: april 15, 2012, 09:55:11 pm »

Ik heb voor Hengelo twee nachten in een trekkershut gereserveerd om te komen kijken, en we hadden plannen om dit jaar een of twee modellen een weekje te huren om uit te proberen.

Maar nou was ik vandaag bij Holtkamp, en nu zie ik deze advertentie op MP http://link.marktplaats.nl/546514727
En nu ben ik toch wel heeeeel nieuwsgierig hoe ik er achter kom of dit een goeie wagen is (een kat in de zak moeten we niet hebben). Ik denk namelijk dat als dit ding OK is, ik hem heus wel weer kan verkopen voor een prijs die in de buurt zit van de prijs die ik betaal als kamperen toch niet ons ding is (en twee weken huren kost ook geld dus het mag een klein beetje minder zijn).

Waar moet ik op letten en wat is de waarde van deze wagen? En is het wel te doen om hem eventueel volgend jaar door te verkopen of zit de campermarkt op slot zoals de huizenmarkt ;-)?
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #43 Gepost op: april 15, 2012, 10:03:31 pm »

Qua prijs heb ik geen idee van, puur omdat dit niet onze prijsklasse is.
Nu zijn de Holtkampers vw volgens mij erg goed verkoopbaar, ik bedoel zelf een wagen uit 88 wordt gekocht.... :#

Nu heeft Mieke op deze site een Astro te koop, voor veel minder geld. Om te proberen....is dat veel minder risico...

Maar die uit de advertentie is volgens mij wel helemaal compleet....Maar volgens mij zit de verkoper ook op dit forum, onder zijn naam Kole....ik weet het niet zeker hoor!

Je moet ten eerste bij je zelf een budget vaststellen en dan erop gaan rondkijken, ga niet te snel in op iets wat erg mooi lijkt/is.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #44 Gepost op: april 16, 2012, 06:44:13 pm »

Volgens mij is deze verkoper ok een klapper onder ons?
Hij is handelaar voor zover ik weet... wellicht kan hij je bij aankoop ook een soort richtlijn geven voor welk bedrag hij na 1 of 2 jaar weer verkocht kan worden (misschien zelfs wel aan hem?)

Op zich ziet de wagen er mooi en compleet uit en zal zo 1-2-3 niet heel veel investering vergen buiten de aanschaf.

Succes met kiezen
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal