Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: aankoop vouwwagen  (gelezen 6587 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: aankoop vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: juni 06, 2012, 05:06:24 pm »

Jametic
Odyssee
HK (diverse modellen)
Camplet

Zo kan ik wel even doorgaan maar dit zijn o.a. snelle klappers en komen overeen met je lijstje. Misschien kunnen andere leden even aanvullen. Maar je hebt gelijk er zijn er heel veel. Blijft moeilijk het is inderdaad het beste om te gaan kijken. Ik vind het net als een huis kopen, je moet er voor 'vangen' zal ik maar zeggen en dat kan alleen als je ze in het echie ziet :P.
Gelogd

Mel-6

  • Gast
Re: aankoop vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: juni 06, 2012, 05:24:57 pm »

Ook wij zijn nog nieuw in het vouwwagen gebeuren en hebben onze zoektocht net afgerond.
Wij zijn bij diverse dealers geweest onder andere de wit in schijndel en vouwwafencentrum noordbergum (in de buurt ven Drachten Friesland)
Wij wilde eerst veel ruimte,lekker handig met de kids maar na het afwegen van alle voor en tegens uiteindelijk iets gecompenseerd op de ruimte en voor een snelle opzetter gegaan.
Als je veel de zon opzoekt zit je het meest buiten en ws niet te vaak in de tent,een grote tent zoals bij de dubbelklappers heb je vaak dan niet nodig.
Wij zijn ook met zijn vieren en hebben uiteindelijk voor een jametic4x4 outlook met gastencabine gekozen.
De gastencabine gebruiken we straks als we langer op een plaats blijven voor een overnachting slapen de jongens dan in de ondertent.
Wij hebben gekozen voor 1 vast bed.bij slecht weer zetten we dan de tafel in de bak met banken en kunnen de jongens daar spelen,knutselen etc en hebben we nog zat ruimte in de tent.
Zaterdag halen we hem op en zullen we kijken of hij echt in 30 min staat.
Hoop dat je er wat aan hebt,succes met de zoektocht!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: aankoop vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: juni 06, 2012, 06:44:33 pm »

Lastig dilemma als je nog geheel blanco bent in vouwwagenland. Advies is moeilijk te geven, hooguit antwoord als je directe vragen hebt. Persoonlijk zou ik bv. nooit een HK Flyer kopen, terwijl mijn buurman lyrisch is over die van hem. Evenzo zullen er hier mensen zijn die een CombiCamp drie keer niets vinden, terwijl ik zeer content ben met de keuze die ik in 15 minuten heb gemaakt, we zijn er nu 3  keer kort mee weggeweest.
(v.w.b. die 15 minuten: we gingen afgelopen najaar naar de RAI om een vw van een ander merk aan te schaffen, maar omdat we niet fijn geholpen werden maakte we een rondje wat we maar niet meer afgemaakt hadden toen we op de stand van CC kwamen)


Over elke vouwwagen valt iets te zeggen, maar let toch zeker op de kwaliteit van de bedden. Aan veel dingen kun je wennen, maar als je niet goed slaapt is de hele vakantie prut. Voor ons was DE reden onnozel vorige vw te verkopen.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: aankoop vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: juni 07, 2012, 07:48:54 am »

Eigenlijk bijna hetzelfde verhaal als Mel-6. Vorig jaar hadden we een arizona leek ons geweldig zoveel ruimte, maar ja buiten heb je dan minder ruimte. Dit jaar net als Mel een 4x4 gekocht met Gastencabine en dan kun je dus spelen met de ruimte wanneer je een weekendje gaat ofzo laat je de gastencabine thuis en sta je 2 weken kun je hem er even aanritsen.
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: aankoop vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: juni 07, 2012, 08:47:41 am »

En wanneer wil je er mee weg kunnen ? Als je nog kan wachten tot na deze zomer zou ik in oktober naar de beurs in Utrecht gaan. Daar staan ze dan misschien niet allemaal, maar toch voldoende om een beeld te krijgen van grootte, uitvoeringen en mogelijkheden. Dan wordt je lijstje misschien al weer wat kleiner en kan je daarna meer gericht en beter voorbereid de dealers of marktplaats af voor de merken of modellen die op je lijstje zijn blijven staan.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: aankoop vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: juni 07, 2012, 02:44:56 pm »

Zooooooo moeilijk om iemand hierin te adviseren,het is en blijft iets heel persoonlijks wat voor type/ merk  vouwwagen bij je past.
Wij zijn heel erg blij met onze Smitveld, maar anderen vinden dat weer veel te weinig luxe. Maar het geeft ons wel het echte tent - en kampeer gevoel, maar dan wel met een super goed bed met lattenbodem  ;)
Het is geen super snelle klapper maar met een beetje handigheid zet je de basis, voor een nachtje, wel op in 30-45 minuten. Als je hem compleet opzet,met de luifels en complete inrichting ben je wel ruim 1 1/2  uur bezig.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6989.msg76403.html#msg76403
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Bosje

  • Gast
Re: aankoop vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: juni 07, 2012, 02:50:18 pm »

Hoi wij wonen ook in Apeldoorn, en rijden regelmatig even naar Winterswijk,

helaas is Obelink alleen dealer van Jamet en Camp-let, en er staat een verdwaalde Tago.
Je krijgt er wel vast een goed beeld van ruimte die in de meeste vouwwagens geldt als verschil tussen snel klappen en dubbelklappen.

succes met de zoektocht :nl
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: aankoop vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: juni 07, 2012, 03:31:32 pm »

Als je praat over "vier slaapplaatsen", betekent dat dan bijvoorbeeld twee tweepersoonsbedden of kan dat ook zijn één tweepersoonsbed voor de ouders en twee (kinder)slaapplaatsen elders op, in of onder de wagen?

Veel enkelklappers hebben één (vaak royaal) bed maar dan daarnaast bijvoorbeeld de mogelijkheid een apart tentje aan te ritsen waar nog eens twee slapers in passen die dan wel op een luchtbedje o.i.d. slapen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal