Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Kamperen flink duurder geworden??  (gelezen 34239 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kph

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #30 Gepost op: april 25, 2014, 02:41:10 pm »

De campings die wij uitzoeken zijn ook duuuuuur (in het hoogseizoen, grote plaats, met electriciteit en met 5 personen), ook zo rond 75,- euro per nacht (alle kosten erbij in dan). De camping die ik had uitgezocht kostte 1300,- (en een beetje) voor 18 dagen. Maar 3 weken in een krappe 5/6 persoons stacaravan in het hoogseizoen op dezelfde camping zou me serieus een ruime 2800,- euro kosten. Dus tja, als je het zo bekijkt dan toch een dikke besparing door een staanplaats te boeken............
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #31 Gepost op: april 25, 2014, 03:07:03 pm »

Dat klopt ....... als je een vouwwagen hebt; het huren van een vouwwagen voor 3 weken kost € 1.500,-. totaal toevallig precies jouw € 2.800,- ........




(en dan nog zou ik niet willen ruilen  :N )
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #32 Gepost op: april 25, 2014, 03:38:40 pm »

Nog even een proefboeking gemaakt voor 18 dagen in een stacarvan (niet eens de meest luxe) op dezelfde camping waar we 1300,- euro betalen voor 18 dagen. Je wilt het niet geloven maar de stacaravan in dezelfde 18 dagen kost 3280,-  ::)
Waaaaaaanzin. Dus we gaan lekker voor de klapvakantie. Is dus bijna 2000,- euro goedkoper!!!!
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #33 Gepost op: april 25, 2014, 03:40:54 pm »

5 jaar op deze camping en we hebben onze Chamonix terugverdiend hahahaha.
(we hebben dus nog geen vouwwagen, deze vakantie had ik alvast uitgezocht voor volgend jaar  :). Maar dat we er eentje gaan aanschaffen staat 100% zeker vast).
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.782
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #34 Gepost op: april 25, 2014, 06:05:49 pm »

Wij hebben onze bovengrens voor het hoogseizoen al een tijdje op €35,- voor 2 volwassenen, 2 kids met stroom, en douchen (dus als dat betaald is of met muntjes tel ik dat mee daarin), was een jaar of 3 geleden nog wel €30,- dus ook wel aangepast aan prijsstijgingen.

SVR en boerencampings zijn volgens mij wel aardig duurder geworden, hoewel we laatst nog voor €23,50 met zijn vijven stonden!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #35 Gepost op: april 25, 2014, 07:33:00 pm »

De prijs van de camping wordt bepaald a.h.v de faciliteiten. Hoe groter, mooier en luxer hoe duurder. Ik weiger 50 euro per nacht te betalen en vind het dan ook een leuke opgave om telkens weer iets moois en betaalbaars te vinden. Ook wij hebben 2 jonge kinderen en dienen dus iets van een zwembad en speeltuin o.i.d. te hebben. Toch lukt het telkens weer om een mooie en betaalbare camping te vinden.

Twee voorbeelden. Vorig jaar op camping Alpes Dauphine gestaan. Prachtige camping (en omgeving!) en kost ongeveer 36 euro per nacht.
Dit jaar naar camping Blue Soleil (Dordogne) en kost ongeveer 28 euro per nacht (!)

Wat je wilt betalen per nacht, bepaal je uiteindelijk nog steeds zelf. Keuze is dan: betalen of doorzoeken naar goedkoper alternatief..
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #36 Gepost op: april 25, 2014, 07:34:41 pm »

Het hoogste wat wij betaald hebben was € 38.75 p/n op Texel met 4 personen.
Op stroom verbruik na alles inbegrepen.

Onze max is € 40,- p/n
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #37 Gepost op: april 25, 2014, 07:54:21 pm »

Nog even een proefboeking gemaakt voor 18 dagen in een stacarvan (niet eens de meest luxe) op dezelfde camping waar we 1300,- euro betalen voor 18 dagen. Je wilt het niet geloven maar de stacaravan in dezelfde 18 dagen kost 3280,-  ::)
Waaaaaaanzin. Dus we gaan lekker voor de klapvakantie. Is dus bijna 2000,- euro goedkoper!!!!
OMG!
Hoor dit jaar van opmerkelijk veel mensen om me heen dezelfde klacht, er gaat meer gekampeerd worden om financiële redenen. Daarna raak je verslaafd aan tent/vw/cara :?
Voor gezinnen met kinderen in hoogseizoen wordt het bijna onbetaalbaar. Veel mensen zijn hun baan kwijt of onzeker over behoud van baan. Dan besteed je niet zo snel even 3,5 duizend eutjes voor een krappe drie weken vakantie. Ik snap wel dat er naar alternatieven gekeken wordt.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #38 Gepost op: april 25, 2014, 07:55:13 pm »

Wij hebben eigenlijk geen budget..........Ik zoek gewoon een mooie camping uit en ga dan eens kijken wat het kost. We gaan maar 1x per jaar echt op vakantie en dan wil ik vooral zonzekerheid, een mooi zwembad voor de kids, animatie, een grote campingplaats met stroom, hoogseizoen etcetc. Beetje luxe dus........We gaan dit jaar in een huisje op Marveld Recreatie in Groenlo, kost ons ook 1000,- euro en dat is dan maar voor een week en nog in NL ook. Voor de kids ideaal, maar vanaf volgend jaar wil ik lekker 3 weken weg (naar Spanje)! Met een klapkar!  :>

p.s. We hebben dan wel geen budget, maar 3200,- euro gaat me dus wel echt een stapje te ver (hier proberen we een beetje onder/nabij de 1500,- euro te blijven. De tussencampings zijn dus wel goedkoper).
« Laatst bewerkt op: april 25, 2014, 08:23:39 pm door kph »
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #39 Gepost op: april 29, 2014, 01:40:45 pm »

kph, 1000 euro per week ::) ::) 

Wij hebben eigenlijk ook geen budget maar ik vind het wel een sport om een camping te zoeken die volledig bij onze wensen aansluit en gewoon een "normale" prijs heeft. Dit jaar uitgekomen bij Camping Le Capenne in Toscane, kosten voor 14 nachten 980 euro.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #40 Gepost op: april 29, 2014, 01:53:25 pm »

Dit is een prijs die ook al eerder aangaf; € 70,- / € 75,- ben je zo rond de middellandse zee al snel kwijt (is eigenlijk al 'goedkoop' voor een beetje camping)
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #41 Gepost op: april 29, 2014, 08:03:59 pm »

Citaat
14 nachten 980 euro
??? Tering, dat is 70 euro per nacht. Zetten ze de vouwwagen dan ook voor je op?
Nee, geen denken aan dat ik zoveel euro per nacht ga betalen.
Gelogd

JLuttikholt

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #42 Gepost op: april 29, 2014, 08:36:54 pm »

Le capenne daar hebben wij een jaar of 10 geleden gestaan. Toen was het zwembad net af en waren ze de rest van de camping aan het verbouwen. Commercieel hebben ze daar flink wat veranderd. Wij stonden daar toen voor 32 euro per nacht. Het pad van de grote weg naar de camping was toen nog een zandpad. Met een beetje snelheid en de juiste windrichting zat het zwembad in het stof.

Helaas niet veel plezier gehad toen. Mijn vriendin was op Elba van de scooter gereden. Hebben toen een aantal dagen in het ziekenhuis mogen vertoeven. Overigens is Elba wel een aanrader om te bezoeken.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #43 Gepost op: april 29, 2014, 09:48:27 pm »

Vanavond op het nieuws: Op een natuurcamping in Nederland sta je met een gezin van 4 personen 'al' voor € 25,- per dag, zonder electra, zonder warm stromend water, zonder ook maar iets; wel uiteraard veel rust.


Vraag ik me toch af hoe waar de voorgangers allemaal voor € 30,- per nacht kunnen boeken op een 'beetje' bestemming met een'beetje' luxe. En dan ten zuiden van ons land.
« Laatst bewerkt op: april 29, 2014, 09:50:40 pm door C5CCV »
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #44 Gepost op: april 29, 2014, 09:50:38 pm »

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal