Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Kamperen flink duurder geworden??  (gelezen 34216 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #45 Gepost op: april 29, 2014, 09:52:32 pm »

Ja, daar ging het nieuws dus over.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #46 Gepost op: april 29, 2014, 10:02:51 pm »

Ik vind een dag prijs van €30 toch wel het max. Dit jaar zitten we 14 dagen op €28.00 en de laatste 5 dagen op € 21.00. Wij zijn met 2 volwassenen en elektriciteit. Zolang ik het vouwwagen kamperen nog kan doen zal dit wel de max dagprijs zijn.
Henk
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #47 Gepost op: april 29, 2014, 10:10:00 pm »

Prijzen per dag 
Kampeerplaats  € 14,50

Extra pers. € 3,75


Kind (<12)  € 2,75

Huisdier € 1,75

Elekt. 10A  € 3,50

Hoog seizoen (5-7 / 30-8) 
Gratis wifi
12 plaatsen das pas luxe ::) :# :O







 
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #48 Gepost op: april 29, 2014, 10:26:49 pm »

@C5CCV.. komende week staan wij van zondag t/m zaterdag op camping "De kleine Wolf" (bij Ommen) voor nét 34 euro per nacht. Een koopje zo in de 2e week van de Meivakantie
Google maar eens voor de recensies.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #49 Gepost op: april 29, 2014, 10:57:51 pm »

??? Tering, dat is 70 euro per nacht. Zetten ze de vouwwagen dan ook voor je op?
Nee, geen denken aan dat ik zoveel euro per nacht ga betalen.

Als ze het aanbieden graag natuurlijk :#
Gelogd

luppien

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #50 Gepost op: april 29, 2014, 11:13:14 pm »

Wij (2 pers) hebben met de paasdagen voor 16,00 p/n gestaan. Met de asci card natuurlijk.
Wij gebruiken deze nu al jaren en hebben er al veel geld mee bespaart, wat we natuurlijk weer in onze kampeeruitrusting investeren. :J
Als we hem niet kunnen gebruiken gaan we voor vekabo of svr, eventueel natuurcamping. Wanneer we dit allemaal geprobeerd hebben gaan we waarschijnlijk niet meer kamperen want dan is het vast openhaard weer  W: (ergens tussen november en maart).

allen komende tijd veel klapperplezier toegewenst
Gelogd

luppien

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #51 Gepost op: april 29, 2014, 11:35:28 pm »

Zo kun je dus staan voor bovenstaande 16,00 euries!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #52 Gepost op: april 29, 2014, 11:37:51 pm »

Vanavond op het nieuws: Op een natuurcamping in Nederland sta je met een gezin van 4 personen 'al' voor € 25,- per dag, zonder electra, zonder warm stromend water, zonder ook maar iets; wel uiteraard veel rust.


Even uit de praktijk: vrijwel elk natuurkampeerterrein heeft 'normaal' sanitair mèt warme douches etc, meerdere tot alle plekken met electra tot zelfs luxe toiletgebouwen met vloerverwarming. De campings die dit nièt hebben worden of zijn in rap tempo gesloten.

De primitieve campings die deze voorzieningen niet hebben (meestal de 'vrij kamperen' terreinen) kosten een stuk minder dan € 25.

(En ja: dit is op deze manier vandaag in het nieuws maar niet voor het eerst worden wat feitjes door elkaar gegooid.)

(En ja2: ook de natuurkampeerterreinen worden in rap tempo duurder/te duur, alleen deze berichtgeving klopt niet...)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #53 Gepost op: april 29, 2014, 11:43:35 pm »

(ergens tussen november en maart).

ook dan is het prima klapweer!  :#

Gelogd

luppien

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #54 Gepost op: april 30, 2014, 12:10:18 am »

hahaha, zekerrrrr. Dit heeft ook zo z'n eigen charme
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #55 Gepost op: april 30, 2014, 12:51:23 am »

Even uit de praktijk: vrijwel elk natuurkampeerterrein heeft 'normaal' sanitair mèt warme douches etc, meerdere tot alle plekken met electra tot zelfs luxe toiletgebouwen met vloerverwarming.
Dat is waar, maar jij noemt dat luxe. In de reportage noemt men dat geen luxe. Omdat het vergeleken wordt met glamping. Dat wordt ook lekker  aangezet met de mededeling dat je bij die glampings niet eens in de gaten hebt dat je kampeert. En dat is ook niet waar, maar ze moeten in zo'n reportage de uitersten nu eenmaal benadrukken.
De campings die dit nièt hebben worden of zijn in rap tempo gesloten.
Ik kan daar niets van zeggen. Wel weet ik dat mensen die echt eenvoudig willen kamperen het beste uit zijn bij de NTKC. En die bestaan al tientallen jaren. Die hebben weinig meer dan natuur en een waterpomp (bij wijze van spreken. Maar meer dan eenvoudig sanitair is er niet).
(En ja: dit is op deze manier vandaag in het nieuws maar niet voor het eerst worden wat feitjes door elkaar gegooid.)
Ik heb het NOS  journaal van 8 uur nog even 2x zorgvuldig bekeken, maar ik kan eigenlijk geen enkel feit ontdekken dat door elkaar wordt gegooid....
(En ja2: ook de natuurkampeerterreinen worden in rap tempo duurder/te duur, alleen deze berichtgeving klopt niet...)
Ben toch benieuwd wat er volgens jou nou aan die berichtgeving in het journaal nou precies niet klopt. Het is simpelweg een vertaling van een  persbericht over de met 12% toegenomen populariteit van de natuurterreinen zelf. Met Zegenoord in Loenen als  eenvoudig voorbeeld, omdat dat nu eenmaal moet worden afgezet tegen het glamping aan de andere kant van het spectrum. En dat is overigens de hele dag al aan de gang.
« Laatst bewerkt op: april 30, 2014, 01:06:18 am door Frankie »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #56 Gepost op: april 30, 2014, 05:51:19 am »

Vanavond op het nieuws: Op een natuurcamping in Nederland sta je met een gezin van 4 personen 'al' voor € 25,- per dag, zonder electra, zonder warm stromend water, zonder ook maar iets; wel uiteraard veel rust.


Vraag ik me toch af hoe waar de voorgangers allemaal voor € 30,- per nacht kunnen boeken op een 'beetje' bestemming met een'beetje' luxe. En dan ten zuiden van ons land.
Natuur is duur. Alles wat ECO is, kost meer. :#
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #57 Gepost op: april 30, 2014, 07:07:06 am »

Je kan voor 40 euro op hotel een kamer boeken en er is zeker ook voor 1000 euro een kamer te vinden.
Appelen met peren vergelijken lijkt het mij....
Je kan nooit iemand anders zijn vakantie met de jouwe vergelijken. Elke mens, zijn specifieke wens :O en hoe wil je dat dan op een lijn krijgen en gaan vergelijken? Je kan alleen vergelijken als je in jouw lijn van manier van kamperen, als die dan al niet gewijzigd is, de prijzen vergelijkt van de campings van toen en nu.
De onze is dus iets duurder geworden maar alles is iets duurder geworden ik besluit dus dat de prijzen niet de spuigaten uitlopen. Als ik mijn wensen aanpas en plots voor een 4 of 5 sterren camping ga dan zal ik meer eurootjes op tafel moeten leggen, lijkt me logisch.
Amen!
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #58 Gepost op: april 30, 2014, 07:26:08 am »

Wij gaan morgen voor 8 nachten naar de leistert en betalen daarvoor 329 met 2 volwassenen en 2 kinderen dus iets meer dan €41 per nacht, maar dan heb je natuurlijk wel veel faciliteiten waar je gebruik van kunt maken. Ik ben er ook tegen gekomen waar je nu al meer dan €50 per nacht voor betaald.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Kamperen flink duurder geworden??
« Reactie #59 Gepost op: april 30, 2014, 09:32:39 am »

Ben toch benieuwd wat er volgens jou nou aan die berichtgeving in het journaal nou precies niet klopt.

Dit:

Vanavond op het nieuws: Op een natuurcamping in Nederland sta je met een gezin van 4 personen 'al' voor € 25,- per dag, zonder electra, zonder warm stromend water, zonder ook maar iets; wel uiteraard veel rust.

En dan met name de zin "zonder electra, zonder warm stromend water, zonder ook maar iets"

Maar dat had ik dus al gezegd.

Over het sluiten van steeds meer eenvoudige terreinen:

Ik kan daar niets van zeggen. Wel weet ik dat mensen die echt eenvoudig willen kamperen het beste uit zijn bij de NTKC. En die bestaan al tientallen jaren. Die hebben weinig meer dan natuur en een waterpomp (bij wijze van spreken. Maar meer dan eenvoudig sanitair is er niet)

Ik bedoelde de eenvoudige terreinen die onder de natuurkampeerterreinen vallen (bijvoorbeeld Wapenveld, Sellingen, Steenwijk en Wijnjewoude zijn de afgelopen 3 jaar gesloten). Bij de NTKC ben je met je klapper niet welkom en is voor mij dus geen alternatief  :N
« Laatst bewerkt op: april 30, 2014, 10:13:42 am door NielsP »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal