Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Stahoogte Kyte  (gelezen 3037 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Stahoogte Kyte
« Gepost op: juli 27, 2021, 03:06:00 pm »

We kamperen sinds 2018 met een Europa Camper Suncruiser (=Cabanon Chamonix zo ongeveer). Veel plezier gehad aan de zee aan ruimte, maar we lopen steeds meer aan tegen het werk van opzetten en afbreken. We hebben drie kinderen (6, 4, ~1) en met slecht weer is de ruime voortent zeer prettig. De oudste 2 slapen nu in een ondertentje en de jongste op het 2e bed. Als de jongste volgend jaar van de grond is, hebben we een stukje minder ruimte nodig. Ook geen twee 2-persoons bedden. Ik ben dus met een schuin oog aan het kijken naar een snellere en wat compactere klapper. Ik ben 2 meter lang, en een harde eis is dat ik wel zo in het grootste deel van de tent rechtop wil kunnen staan. Nu heb ik al het nodige aan ervaringen gelezen, maar nergens kan ik concreet vinden wat de hoogte is van de voortent en de zijkanten van de luifel, maar ook hoe hoog de mast aan de kant van de wagen hangt. Als ik daar m’n kop stoot hoeft het ook niet meer :P Iemand concrete afmetingen?

Nu nog een manier bedenken hoe de aanschafprijs van dik 28.000 euro (inclusief wat opties) te rechtvaardigen is ::)
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2021, 03:36:01 pm »

Wij zijn in het bezit van een Kyte
En ik ben zelf ook 2 mtr

Dat is dus ook meteen een van de redenene waarom wij voor de Kyte hebben gekozen

Wij gingen in eerste instantie kijken voor de Cocoon Aero, maar daar zat de deur aan de linkerkant van de tent, links onder de luifel en was behoorlijk laag waardoor ik moest bukken om naar binnen te lopen
dat vind ik zelf erg onprettig, daarbij was het dak in de tent aan de lage zijde ook "te laag" om goed rechtop te kunnen staan, dus die viel als snel af voor ons

Er tegenover stond een Kyte, daar zit de deur aan de rechterkant van de tent, in het midden onder de luifel, daar kon ik zonder echt te moeten bukken gewoon naar binnen lopen
en binnen in de tent is overal voldoende sta hoogte om normaal rechtop te kunnen staan, ook aan de lage zijde

De luifel loopt wel wat rond aan de zijkanten waardoor er daar daar wat minder sta hoogte is, maar aan de kant van de keuken hebben we daar de 2e koelbox en een kastje staan
dus daar heb ik geen last van, bij de keuken zelf is er verder genoeg sta hoogte en kom ik nooit met mijn hoofd tegen het doek
En verder heb ik verder onder de luifel ook overal meer dan voldoende sta hoogte

De luifelstok zit die bij de doorgang de tent in wel te laag om onder door te lopen, maar daar hebben wij een houder voor een keukenrol zitten met klittenband, dus daar loop ik dan vanzelf wel omheen
en de stangen in de tent om deze op te spannen kan ik normaal onderdoor, dus ook daar geen hinder


Kortom naar mijn mening is de Kyte prima geschikt voor mensen van 2 mtr


Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2021, 03:38:10 pm »

Maar ga eens langs in een showroom en loop een paar keer de tent in en uit
en loop rond in de binnen ruimte, onder de luifel en bij de keuken

Dat is denk ik de beste manier om te ondervinden of hij ook aan jou eisen voldoet
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #3 Gepost op: juli 27, 2021, 03:44:16 pm »

Bedankt! Onze Suncruiser is op het hoogste punt 240cm en 5 meter breed, maar dat loopt ook af naar de zijkanten dus dat zal dan niet veel schelen. Na de vakantie kijken of ik m’n vriendin zo ver kan krijgen om even naar Bunnik of Emmen te rijden :J
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #4 Gepost op: juli 27, 2021, 05:40:48 pm »

Wij zijn in het bezit van een Kyte
En ik ben zelf ook 2 mtr

Dat is dus ook meteen een van de redenene waarom wij voor de Kyte hebben gekozen

Wij gingen in eerste instantie kijken voor de Cocoon Aero, maar daar zat de deur aan de linkerkant van de tent, links onder de luifel en was behoorlijk laag waardoor ik moest bukken om naar binnen te lopen
dat vind ik zelf erg onprettig, daarbij was het dak in de tent aan de lage zijde ook "te laag" om goed rechtop te kunnen staan, dus die viel als snel af voor ons

Er tegenover stond een Kyte, daar zit de deur aan de rechterkant van de tent, in het midden onder de luifel, daar kon ik zonder echt te moeten bukken gewoon naar binnen lopen
en binnen in de tent is overal voldoende sta hoogte om normaal rechtop te kunnen staan, ook aan de lage zijde

De luifel loopt wel wat rond aan de zijkanten waardoor er daar daar wat minder sta hoogte is, maar aan de kant van de keuken hebben we daar de 2e koelbox en een kastje staan
dus daar heb ik geen last van, bij de keuken zelf is er verder genoeg sta hoogte en kom ik nooit met mijn hoofd tegen het doek
En verder heb ik verder onder de luifel ook overal meer dan voldoende sta hoogte

De luifelstok zit die bij de doorgang de tent in wel te laag om onder door te lopen, maar daar hebben wij een houder voor een keukenrol zitten met klittenband, dus daar loop ik dan vanzelf wel omheen
en de stangen in de tent om deze op te spannen kan ik normaal onderdoor, dus ook daar geen hinder


Kortom naar mijn mening is de Kyte prima geschikt voor mensen van 2 mtr

De huidige HK Aero heeft de deur inmiddels ook in het midden
Dus daar kan je ook naar kijken, scheelt ook positief in het benodigde budget
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2021, 05:41:58 pm »

De Kyte is een mooie wagen, maar qua hoogte is de campwerk ook lekker hoog, daar loop je nergens tegen het dak aan.
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2021, 08:38:57 pm »

Klopt, die kwam ik ook tegen. In hoogte onovertroffen volgens mij, maar ik ben (zou bijna zeggen: helaas) ook gevoelig voor uiterlijk… en ik wil niemand beledigen, maar zo’n Campwerk Family is wat dat betreft het beeld van een vouwwagen wat het voor mij echt niet is :P

Voor de Kyters: ik ben nu een slaap-binnentent gewend. Voor zover ik kan zien heeft zowel de hoofdslaapkabine als de aan te ritsen kindertent geen binnentent. Is dat niet oncomfortabel, sneller warm sochtends bijvoorbeeld? Dit speelt dan misschien met name bij de kindertent?
« Laatst bewerkt op: juli 27, 2021, 08:43:44 pm door Pivo »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #7 Gepost op: juli 27, 2021, 08:48:12 pm »

Klopt, die kwam ik ook tegen. In hoogte onovertroffen volgens mij, maar ik ben (zou bijna zeggen: helaas) ook gevoelig voor uiterlijk… en ik wil niemand beledigen, maar zo’n Campwerk Family is wat dat betreft het beeld van een vouwwagen wat het voor mij echt niet is :)14]

Voor de Kyters: ik ben nu een slaap-binnentent gewend. Voor zover ik kan zien heeft zowel de hoofdslaapkabine als de aan te ritsen kindertent geen binnentent. Is dat niet oncomfortabel, sneller warm sochtends bijvoorbeeld? Dit speelt dan misschien met name bij de kindertent?
Ik zeg maar niks haha

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #8 Gepost op: juli 27, 2021, 09:15:21 pm »

Je wil toch niet wat negatiefs zeggen over onze mooie tunnel-klapper? :+
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #9 Gepost op: juli 28, 2021, 08:47:40 am »

Voor de Kyters: ik ben nu een slaap-binnentent gewend. Voor zover ik kan zien heeft zowel de hoofdslaapkabine als de aan te ritsen kindertent geen binnentent. Is dat niet oncomfortabel, sneller warm sochtends bijvoorbeeld? Dit speelt dan misschien met name bij de kindertent?

Wij hebben in onze Kyte in de "hoofdslaapkabine" wel een binnentent zitten
kan zijn dat ik het mis heb, maar was dit bij de eerdere versies niet het geval maar is deze er later wel standaard in gekomen

De kindertent heeft inderdaad geen binnen tent maar daar heb ik onze dochter nooit over horen klagen  :)
al is de kindertent afgelopen vakantie van de Kyte af gegaan, en slaapt onze dochter nu in haar eigen bijzet tent

Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #10 Gepost op: juli 28, 2021, 12:38:52 pm »

Heb je ook aan de malawi 2.0 gedacht ? Qua prijs wel stuk intressanter


Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #11 Gepost op: juli 28, 2021, 01:59:41 pm »

Als je 2 meter bent zal het best lastig zijn om een wagen te vinden waar je overal comfortabel staat. De nieuwere wagens voorzien hier steeds beter in. Ik weet dat ik bij mijn zoektocht ook wel in een "oude" holtkamper heb gestaan die ik te laag vond en die nu hoger zijn. De Aero is wat betreft een goed optie omdat het dak minder schuin afloopt en je dus meer hoogte hebt.

Ik zou ook vooral gaan "kijken en voelen". Zelf vond ik een goede doorgang bij de deuren, een goed bed en stahoogte in de keuken belangrijk. Dit zijn plekken waar je veel gebruik van maakt en een beperkte hoogte echt irritant en niet fijn is. Heb ook naar de kampwerk gekeken maar deze sprak mij net als jij niet zo aan qua uiterlijk. Als je je oog hebt laten vallen op een Holtkamper dan zijn er in mijn ogen niet zo veel "betere" wagens qua uiterlijk en/of kwaliteit. Wij hebben uiteindelijk voor een Aart Kok gekozen omdat deze ons meer aansprak qua budget en uiterlijk.

Succes met je zoektocht. (Je moet trouwens niet meer naar Bunnik rijden voor Holtkamper, ze zitten nu langs de A2 bij Utrecht)
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #12 Gepost op: juli 28, 2021, 03:52:52 pm »

Heb je ook aan de malawi 2.0 gedacht ? Qua prijs wel stuk intressanter

Qua prijs zeker interessanter, maar eigenlijk is iedere andere vouwwagen dan een Kyte qua prijs interessanter :x Heb de Malawi ook bekeken, maar die heeft minder stahoogte en is vooral kleiner in de wagentent die mee uitklapt. Wil je meer ruimte, dan zit je weer met een aparte voortent met kuip en hebben we eigenlijk hetzelfde als we nu hebben qua opzetten. Daar schieten we dan maar bar weinig mee op.

Als je 2 meter bent zal het best lastig zijn om een wagen te vinden waar je overal comfortabel staat. De nieuwere wagens voorzien hier steeds beter in. Ik weet dat ik bij mijn zoektocht ook wel in een "oude" holtkamper heb gestaan die ik te laag vond en die nu hoger zijn. De Aero is wat betreft een goed optie omdat het dak minder schuin afloopt en je dus meer hoogte hebt.

Ik zou ook vooral gaan "kijken en voelen". Zelf vond ik een goede doorgang bij de deuren, een goed bed en stahoogte in de keuken belangrijk. Dit zijn plekken waar je veel gebruik van maakt en een beperkte hoogte echt irritant en niet fijn is. Heb ook naar de kampwerk gekeken maar deze sprak mij net als jij niet zo aan qua uiterlijk. Als je je oog hebt laten vallen op een Holtkamper dan zijn er in mijn ogen niet zo veel "betere" wagens qua uiterlijk en/of kwaliteit. Wij hebben uiteindelijk voor een Aart Kok gekozen omdat deze ons meer aansprak qua budget en uiterlijk.

Succes met je zoektocht. (Je moet trouwens niet meer naar Bunnik rijden voor Holtkamper, ze zitten nu langs de A2 bij Utrecht)

Heb ook nog wel gekeken naar Aart Kok, mooie wagens. Echt tent gevoel, maar lijken qua hoogte onder de luifel e.d. te laag.

Ben wel bang dat je gelijk hebt: als je eenmaal naar HK hebt gekeken, is al het andere eigenlijk ‘minder’  ::)

« Laatst bewerkt op: juli 28, 2021, 06:23:44 pm door Pivo »
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #13 Gepost op: juli 28, 2021, 04:09:39 pm »

Heb ook nog wel gekeken naar Aart Kok, mooie wagens. Echt tent gevoel, maar lijken qua hoogte onder de luifel e.d. te laag.

Ben wel bang dat je gelijk hebt: als je eenmaal naar HK hebt gekeken, is al het andere eigenlijk ‘minder’ 8)7

Ben het geheel eens met bovenstaande, Aart Kok zijn zeker mooie wagens, maar de luifel is te laag voor mij (helaas)

Toen wij zijn gaan kijken naar vouwwagens hebben we ook van alles bekeken, maar toen we eenmaal bij Holtkamper (toen nog in Bunnik) waren geweest
en daar eenmaal de Kyte hadden gezien kwam daarna niets meer in de buurt

En daarmee wil ik zeker niet zeggen dat de andere merken slechter zijn, maar die voldeden niet aan alle punten van ons wensen lijstje qua sta hoogte, ruimte, inrichting en uitstraling

Dan blijft alleen het kosten plaatje nog over  ::) en die is inderdaad hoog te noemen
Wij hebben toen besloten nog wat langer met de tent te doen en er voor te gaan sparen,
maar door een onverwachte financiele meevaller kwam hij al eerder in ons bezit dan verwacht
Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Stahoogte Kyte
« Reactie #14 Gepost op: juli 28, 2021, 05:03:52 pm »

Qua prijs zeker interessanter, maar eigenlijk is iedere andere vouwwagen dan een Kyte qua prijs interessanter :x Heb de Malawi ook bekeken, maar die heeft minder stahoogte en is vooral kleiner in de wagentent die mee uitklapt. Wil je meer ruimte, dan zit je weer met een aparte voortent met kuip en hebben we eigenlijk hetzelfde als we nu hebben qua opzetten. Daar schieten we dan maar bar weinig mee op.

Heb ook nog wel gekeken naar Aart Kok, mooie wagens. Echt tent gevoel, maar lijken qua hoogte onder de luifel e.d. te laag.

Ben wel bang dat je gelijk hebt: als je eenmaal naar HK hebt gekeken, is al het andere eigenlijk ‘minder’ 8)7

Malawi kan ook met luxe luifel, in plaats van voortent. die hebben wij, en zit geen kuipzeil in. Kan ook evt. nog voorwand in, voor slechter weer.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal