Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: fietsdrager krom!  (gelezen 1858 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biccie

  • Gast
fietsdrager krom!
« Gepost op: mei 10, 2010, 02:19:56 pm »

onze eerste ervaring met de vouwwagen hebben we overleefd!
we hebben de fietsen meegenomen op het bagagerek  op de vw met van die goedkope fietsdragers (17 euro).
alleen hebben we de fietsen niet echt gewogen :? maar bij de wit zei die verkoopster dat het niet zo spannend is en dat het meer te maken had met wat het bagagerek aan kan.
tja, mijn fiets was dus iets te zwaar... die fietsdrager is helemaal kromgetrokken en we waren blij dat we thuis zijn gekomen met de fietsen er nog op. die van mij zag ik met ieder hobbeltje zo wiebelen en na een paar keer stoppen merkten we dat hij steeds krommer werd. nou breekt dit spul niet zomaar (tenminste: het is niet gebeurd) maar spannend was het toch wel.
zijn er nog andere fietsdragers voor op een bagagerek die dus zwaardere fietsen kan dragen? wat zijn jullie ervraringen????
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:fietsdrager krom!
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2010, 02:25:56 pm »

Ik heb meerdere ervaringen met fietsdragers op de vouwwagen.

Die goedkope dunne gootjes doen het prima voor kinderfietsen, maar NIET voor senioren-fietsen. Een lichte fiets als een race- of mountainbike gaat nog wel, maar iets anders zou ik niet doen op die dingen.

Verder  is het bijna verplicht om je fietsen met zeker 3-4 spanbandjes extra vast te zetten.

Ook onderling met een spanband en of (nog beter) beugel verstevigen beveel ik aan.


Doe je bovenstaande dingen niet, dan loopt je flinke kans dat je fiets uit het gootje raakt en in het slechtste geval van je vouwwagen af dondert.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

marcel.s

  • Gast
Re:fietsdrager krom!
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2010, 05:55:13 pm »

zeker in belgiĆ«  :#

er is nog een topic van  :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal