Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?  (gelezen 45862 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.367
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #75 Gepost op: september 22, 2012, 10:29:02 pm »

Wat ik inbreng is in dit geval algemene tentenkennis. Inderdaad is het wel typisch dat als de bodem van de cabine al dicht is om dan voor deze constructie te kiezen, want dan levert het eigenlijk geen voordeel op.
Gelogd
Adventure Awaits

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #76 Gepost op: september 23, 2012, 07:30:34 am »

Welke dealer hebben jullie? Onze cabine komt bij Obelink vandaan...Ze willen de hele tent wel impregneren , ik heb ook aangegeven dat het tentdoek zelf 100% waterdicht is en alleen die naad lekt. Enige contact wat ik met ze heb gehad is over het stikken van die naad, op de manier zoals eerder hier is beschreven ( met tekening ) Dat is volgens de naaister geen optie omdat dat dan teveel doek kost, zegt ze....Wordt vevolgd I:
De onze was 1 jaar oud, gekocht in Noord Bergum, maar met nog 1 jaar garantie er op. Zoals ik het heb bekeken, moet de naad waar het doek aan het grondzeil zit vastgenaaid, worden dubbel geslagen en vastgenaaid. want die plooi is n.l. het probleem. Die staat a.h.w. naar boven, vormt zo een mooi gootje en de naden zijn niet goed gestikt. Je kijkt n.l. zo via de draden naar buiten. Waarschijnlijk verkeerd garen gebruikt of zo. Of dun garen met een te dikke naald. wie zal het zeggen. In ieder geval is het een constructiefout die Jamet maar moet oplossen. De zijtent wordt naar Jamet gestuurd in ieder geval. dat is me tenminste verteld. Onze tent lekt ook niet op het doek of bij de ritsen, maar echt op die stiknaad die niet goed is. Impregneren zal niet veel helpen als bij de jouwe het probleem ook in die naad zit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon M 2011
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #77 Gepost op: september 23, 2012, 08:18:19 am »

De onze was 1 jaar oud, gekocht in Noord Bergum, maar met nog 1 jaar garantie er op. Zoals ik het heb bekeken, moet de naad waar het doek aan het grondzeil zit vastgenaaid, worden dubbel geslagen en vastgenaaid. want die plooi is n.l. het probleem. Die staat a.h.w. naar boven, vormt zo een mooi gootje en de naden zijn niet goed gestikt. Je kijkt n.l. zo via de draden naar buiten. Waarschijnlijk verkeerd garen gebruikt of zo. Of dun garen met een te dikke naald. wie zal het zeggen. In ieder geval is het een constructiefout die Jamet maar moet oplossen. De zijtent wordt naar Jamet gestuurd in ieder geval. dat is me tenminste verteld. Onze tent lekt ook niet op het doek of bij de ritsen, maar echt op die stiknaad die niet goed is. Impregneren zal niet veel helpen als bij de jouwe het probleem ook in die naad zit.


Onze cabine is dus ook spiksplinternieuw: gekocht in 01-2012. Zelfs voordat we op vakantie gingen de cabine nog 2x (zeik) nat gemaakt zodat we op vakantie zo min  mogelijk kans hadden op lekkage. Krijg je dit dus.... Bedankt voor alle info trouwens!
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon M 2011
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #78 Gepost op: oktober 09, 2012, 01:51:44 pm »

Zojuist contact gehad met de leverancier van onze lekkende uitbouw. Ze hebben onlangs Jamet gesproken en het probleem voorgelegd. Zoals het nu lijkt krijgen wij een nieuwe uitbouw O0 Ben  benieuwd of deze beter is genaaid bij de naad en of de flappen er op dezelfde manier aanzitten..... :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #79 Gepost op: oktober 09, 2012, 08:26:28 pm »

Ik heb nog niets gehoord. Alleen een 3 weken terug zelf gebeld en dat de zijtent naar Jamet gaat en ik geduld moet hebben.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #80 Gepost op: mei 12, 2013, 08:33:04 am »

De onze was 1 jaar oud, gekocht in Noord Bergum, maar met nog 1 jaar garantie er op. Zoals ik het heb bekeken, moet de naad waar het doek aan het grondzeil zit vastgenaaid, worden dubbel geslagen en vastgenaaid. want die plooi is n.l. het probleem. Die staat a.h.w. naar boven, vormt zo een mooi gootje en de naden zijn niet goed gestikt. Je kijkt n.l. zo via de draden naar buiten. Waarschijnlijk verkeerd garen gebruikt of zo. Of dun garen met een te dikke naald. wie zal het zeggen. In ieder geval is het een constructiefout die Jamet maar moet oplossen. De zijtent wordt naar Jamet gestuurd in ieder geval. dat is me tenminste verteld. Onze tent lekt ook niet op het doek of bij de ritsen, maar echt op die stiknaad die niet goed is. Impregneren zal niet veel helpen als bij de jouwe het probleem ook in die naad zit.
Na lang wachten, 7 mnd en een aantal telefoontjes, heb ik afgelopen vrijdag te horen gekregen dat de zijtent komende week wordt opgestuurd naar ons adres. Ben zeer benieuwd en ga de tent ook meteen goed testen en natspuiten om te zien of er inderdaad geen lekkage meer is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon M 2011
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #81 Gepost op: mei 14, 2013, 11:16:50 am »

Wij hebben ondertussen de nieuwe uitbouw alweer een tijdje terug. Wat hebben ze gedaan? De naden anders genaaid: dakpansgewijs. Dat was bij onze oude niet goed genaaid. Verder zijn de slikranden wel weer op de oude manier geplaatst: onder de haringen en je vouwt ze dus onder de aanbouw. Volgens de leverancier hoort dit echt zo en hebben ze de uitbouw helemaal binnenste buiten gekeerd en bekeken voordat ie naar ons is verzonden. Volgens hen is de uitbouw nu 100% waterdicht en moet dus goed zijn.

Na ontvangst de tent even gauw bekeken en het is wel een nieuwe. Verder nog geen tijd/gelegenheid gehad om hem aan de vw te ritsten. Weet ook niet of we dat nog doen voor de grote vakantie....
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #82 Gepost op: mei 14, 2013, 05:07:07 pm »

Wij hebben ondertussen de nieuwe uitbouw alweer een tijdje terug. Wat hebben ze gedaan? De naden anders genaaid: dakpansgewijs. Dat was bij onze oude niet goed genaaid. Verder zijn de slikranden wel weer op de oude manier geplaatst: onder de haringen en je vouwt ze dus onder de aanbouw. Volgens de leverancier hoort dit echt zo en hebben ze de uitbouw helemaal binnenste buiten gekeerd en bekeken voordat ie naar ons is verzonden. Volgens hen is de uitbouw nu 100% waterdicht en moet dus goed zijn.

Na ontvangst de tent even gauw bekeken en het is wel een nieuwe. Verder nog geen tijd/gelegenheid gehad om hem aan de vw te ritsten. Weet ook niet of we dat nog doen voor de grote vakantie....
Zodra ik de tent binnen heb wordt deze meteen getest. Wil niet wachten tot de vakantie in juli. Maar als ik het zo hoor dan zou het nu toch goed moeten zijn. En anders krijgen ze de tent mooi weer terug. En regelen ze maar iets voor de zomervakantie.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

danny060473

  • Gast
Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #83 Gepost op: mei 14, 2013, 07:40:39 pm »

Ook wij hebben de "aanbouw" nieuw model en idd deze is waterdicht ( uitvoerig getest vorige week) we hebben een week op camping het weergors gestaan, helaas heel veel wind en veel hemelwater. Toch een goede week geweest, wagen eens flink uitgemest net spullen die er reeds een paar jaar inliggen en nog niet zijn gebruikt.
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #84 Gepost op: mei 15, 2013, 12:46:20 pm »

Wij hebben een ander probleem. Bij onze rondo xl zit volgens mij het keukenraam ten opzicht van de flap die hem afdicht niet helemaal lekker. D.w.z. als ik 1 elastiek afspan (als ik ervoor sta de linker, want die zit het meest normaal) dan kan ik de andere niet fatsoenlijk vastzetten met de elastieken. Ik moet de elastieken dan zover uittrekken dat ze haast knappen en het doek scheef trekken. Volgens mij zijn de plastik ringen verkeerd geplakt. Komt iemand dit bekend voor?
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon M 2011
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #85 Gepost op: mei 15, 2013, 06:29:16 pm »

Ook wij hebben de "aanbouw" nieuw model en idd deze is waterdicht ( uitvoerig getest vorige week) we hebben een week op camping het weergors gestaan, helaas heel veel wind en veel hemelwater. Toch een goede week geweest, wagen eens flink uitgemest net spullen die er reeds een paar jaar inliggen en nog niet zijn gebruikt.

Zitten de slikranden ook zo dat ze onder de aanbouw gevouwen moeten worden?
Gelogd

danny060473

  • Gast
Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #86 Gepost op: mei 15, 2013, 07:08:44 pm »

Wij hebben een ander probleem. Bij onze rondo xl zit volgens mij het keukenraam ten opzicht van de flap die hem afdicht niet helemaal lekker. D.w.z. als ik 1 elastiek afspan (als ik ervoor sta de linker, want die zit het meest normaal) dan kan ik de andere niet fatsoenlijk vastzetten met de elastieken. Ik moet de elastieken dan zover uittrekken dat ze haast knappen en het doek scheef trekken. Volgens mij zijn de plastik ringen verkeerd geplakt. Komt iemand dit bekend voor?

Dat is bij ons ook
Gelogd

danny060473

  • Gast
Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #87 Gepost op: mei 15, 2013, 07:10:50 pm »

Zitten de slikranden ook zo dat ze onder de aanbouw gevouwen moeten worden?


Ja dat us nog steeds zo, maar ik vouw ze een beetje om de elastieken heen. Overigens is dit ook zo bij de hele tent. Zou het iets met de kuipgrondzeilen te maken hebben?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #88 Gepost op: mei 15, 2013, 08:15:27 pm »

Is al woensdag, aanbouw nog niet binnen. Hopelijk toch voor het weekend binnen zodat ik kan testen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FiPe

  • Gast
Jamet 4x4 constructie fouten of domme pech ?
« Reactie #89 Gepost op: mei 31, 2013, 07:06:35 pm »

Afgelopen dagen/weken druk in de weer met de vakantie voorbereiding.
Voor de twee jaarlijkse BOVAG aanhanger onderhoud in de regen weggebracht.
En een dag later door de regen weer terug naar de stalling gebracht.
Zomer check auto en vandaag de vouwwagen opgehaald en uitgeklapt.

 :(  :(

LEKKAGE....
Er lag water op de bedbodem  :(
Nadere inspectie dekzijl leert dat op twee plaatsen precies op de stiknaad van het uitvouwbare dekzijl een gaatje  :( zit.
Gelukkig geen waterschade aan tentdoek.

ROEST....
Ja  :( roestende  :( buizen. Roestvlekken in het tentdoek  :(
Alleen twee van de vier recht opstaande buizen :? zijn aan het roesten.

Gelijk contact met mijn dealer in Axel opgenomen en hij heeft voor mij inmiddels de vierde garantie claim ingediend.

VRAAG:
Is iemand bekend met het plaatsen van de Kronings elektrische uitdraaisteun systeem ?
Zover ik begrepen heb wordt op elke spindel van de originele uitdraaisteunen een elektromotoren gemonteerd.
Al dit fraais in combinatie met een lichtgewicht onderhoudsvrijde accu met druppellader kan ik onder de 800 euri nieuw kopen.
Ik vraag mij namelijk af of dit ook op een Jamet 4x4 gemonteerd kan worden.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal