Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke gasfles in keuken Flexi Comfort?  (gelezen 1597 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Welke gasfles in keuken Flexi Comfort?
« Gepost op: juni 13, 2018, 07:49:04 pm »

Weet iemand welke gasflessen er in de keuken van de CCF Comfort passen?

De Campingaz 907 past sowieso, dat heb ik al geprobeerd. Maar ik vraag me vooral af of de Primagaz Twiny Pro (5 kg) er ook in past. Volgens de ANWB is die 31 cm. hoog. Is met €22/5kg een stuk voordeliger dan De 907 met €33/2,75kg.
Zijn er nog andere flessen die erin passen?
Gelogd
In één klap schatrijk!

chrishoek

  • Gast
Re: Welke gasfles in keuken Flexi Comfort?
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2018, 10:26:19 pm »

De groene 2,5 kg fles pas prima in onze flexi.  De 5 kg versie past helaas niet.
Gelogd

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Welke gasfles in keuken Flexi Comfort?
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2018, 11:06:49 pm »

Bedankt voor de tip! Ik wil toch proberen of de 5 kg. Benegas Light of de 5 kg. Primagaz Twiny erin past. Gebruik één week ook gas voor de koelbox en wil graag die week niet zonder komen te zitten.

Als er CCF of Kavango bezitters zijn die weten of er 5 kg. tankjes zijn die in de keuken passen, hoor ik het graag.

En als ik meer weet, zal ik het hier ook even vermelden. Altijd handig voor anderen.
Gelogd
In één klap schatrijk!

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Welke gasfles in keuken Flexi Comfort?
« Reactie #3 Gepost op: juni 18, 2018, 11:49:38 am »

Even gebeld met Combi Camp (Aart Kok) en uitstekend geholpen door de dame aan de telefoon. Liep direct, al pratend/luisterend, naar een wagen toe met een rolmaat. Er is ruimte voor ca. 33 à 37 cm. onder de koperen leidingen van het gascomfort. Dat betekent dat de Benegas Light 5kg. (39 cm.) dus niet gaat passen maar dat de Primagaz Twiny Pro 5kg. wél gaat passen!

Toch twee nadelen:
Mevrouw waarschuwde nog voor beschadiging van de gasleidingen bij eventueel gestuiter van het gastankje. De Twiny is wat hoger en komt dus wellicht sneller er tegenaan dan de 907. Ik ga bekijken of het riempje wat hoger om de fles, waar het wat smaller wordt, misschien de fles wat naar beneden trekt en tegen de bodem houdt. Zou mooi zijn. Anders ga ik iets anders verzinnen om hem op zijn plaats te houden. Iemand tips??

Ander nadeel vind ik de drukregelaar die op de Twiny moet: die heeft een slangtule... Daar wil ik juist vanaf! Wanneer stoppen we nou eens met dat onhandige systeem en gaan alle merken over op een schroefsysteem?! Maar goed, daar ga ik het iig niet om laten.

Gelogd
In één klap schatrijk!

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Welke gasfles in keuken Flexi Comfort?
« Reactie #4 Gepost op: juni 18, 2018, 06:42:55 pm »

Let ook op het gewicht! De keuken mag je met maximaal 35kg beladen. De 5kg twiny weegt 12kg (vol) en een goedgevulde absorptie koelbox gaat snel richting (of over) de 20kg. Dan blijft er nog maar weinig over voor de rest van het keukengerei.
Als je met 1 fles wilt koelen en koken heb je ook een verdeler nodig (of telkens de koelbox afkoppelen tijdens het koken). Het lijkt mij makkelijker om twee (2,5kg?) flessen mee te nemen. Dan hoeft de koelbox ook niet naast of in de keuken te blijven staan. Zelf koppelen we de keuken nooit meer af, teveel gedoe. De koelbox heeft dan een ander plekje nodig anders kun je het bed niet meer in of uit.
Gelogd

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Welke gasfles in keuken Flexi Comfort?
« Reactie #5 Gepost op: juni 21, 2018, 08:36:31 am »

Goede overweging, die me weer aan het twijfelen zet. Heb twee 907's waarvan ik tot nu toe er eentje gebruikte voor de safarichef en de andere voor het koken. Maar nu wil ik daar (alleen de eerste week) ook de koelbox op aansluiten, idd met een verdeler.

Misschien eerst maar eens ervaren of we de keuken eraf willen halen of erop laten zitten, zoals veel flexi/kavango-bezitters blijkbaar doen.
Gelogd
In één klap schatrijk!

Jeeveetje

  • Gast
Re: Welke gasfles in keuken Flexi Comfort?
« Reactie #6 Gepost op: juni 21, 2018, 12:51:51 pm »

Wij hebben sinds april van dit jaar ook een CCF.
Wij nemen ook een Safari Chef en 2 gasflessen mee. De koelbox vervoeren wij in de auto, de keuken is gevuld met keukenspullen (in de open ruimte van de koelbox hebben wij een precies passende kunststof bak met de borden, en ander gerei) en de 2 gasflessen vervoeren wij onder het bed. Wij vinden het zelf niet prettig (veilig) rijden met de gasfles achterin de keuken, bij een mogelijke aanrijding/kettingbotsing is de gasfles toch een van de eerste dingen die geraakt kan worden.
Dit laatste probleem hadden we niet bij onze CCC, waar de gasfles in de disselbak vervoerd werd.
Op de camping zetten we de gasfles onder de keuken, dan blijft de ruimte in de keuken voor overige spullen vrij...

We gaan er binnenkort voor het eerst echt mee op vakantie, de praktijk zal uitwijzen of dit handig is...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal