Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Big Foots onder CCF?  (gelezen 2530 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Big Foots onder CCF?
« Gepost op: juni 21, 2018, 10:02:58 am »

Ik heb een setje eenvoudige bigfoots gevraagd en gekregen voor mijn verjaardag, om te bevestigen aan onze pas gekochte CC Flexi Comfort. Nu zie ik alleen op een demofilmpje van de CCF T&T dat de uitdraaisteunen volgens mij geen opening hebben waaraan de bigfoots bevestigd kunnen worden. Weet alleen niet of de Comfort dezelfde steunen heeft en kan het nu niet nakijken omdat hij in de stalling staat.

Mijn vraag is dus: kunnen er bigfoots aan mijn CCF bevestigd worden?
Gelogd
In één klap schatrijk!

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2018, 02:10:50 pm »

Bij onze Flexi comfort passen de bigfoots er niet onder (heb hier ook nog een doosje op zolder liggen). Als je nog een oplossing vind hoor ik het graag! Scheelt toch weer een extra handeling bij het opzetten/afbreken van de wagen. Al is het neerleggen van 4 plankjes ook weer niet zo heel veel werk...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #2 Gepost op: juni 21, 2018, 03:04:23 pm »

Wat voor steunen zitten er onder? Is het niet mogelijk om op een of andere manier er iets aan te maken om de Bigfoot te bevestigen? Bout met een oog bijvoorbeeld. Hoef je alleen een gaatje van 6 mm in de steun te boren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #3 Gepost op: juni 21, 2018, 04:05:08 pm »

Ben bang dat dat lastig wordt...

Misschien een gleufje frezen/boren in het voetplaatje en eenzelfde gleufje in de poot (of twee in het voetplaatje), en dan een stevige tie-wrap losjes erdoorheen. Wel een hoop gedoe voor beperkte tijdwinst op vakantie  :?
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2018, 08:19:57 pm door RENVE »
Gelogd
In één klap schatrijk!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #4 Gepost op: juni 21, 2018, 05:41:57 pm »

Ik denk 2 of 4 gaatjes boren in het U deel en het voetje en daar een boutje of draadeind doorheen. Veel pootjes hebben namelijk het platte voetje gebogen zodat het een dicht "oog" vormt waar je de pen van de Bigfoot doorheen kunt steken. Met 2 boutjes bereik je hetzelfde. Uurtje werk denk ik totaal.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #5 Gepost op: juni 21, 2018, 05:57:32 pm »

Ik denk 2 of 4 gaatjes boren in het U deel en het voetje en daar een boutje of draadeind doorheen. Veel pootjes hebben namelijk het platte voetje gebogen zodat het een dicht "oog" vormt waar je de pen van de Bigfoot doorheen kunt steken. Met 2 boutjes bereik je hetzelfde. Uurtje werk denk ik totaal.
Ik zie nog niet voor me hoe je het bedoelt....
Gelogd
In één klap schatrijk!

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #6 Gepost op: juni 21, 2018, 07:18:10 pm »

Helaas zijn deze uitdraaisteunen niet geschikt icm de bigfoots. Ik heb zelf onder de uitdraaisteunen en onder de pootjes van het tweede bed grijze, fiamma plates liggen. Zijn heel stevig en past precies. Er werden laatst op dit forum ook geperste composiet onderlegplaten aangeboden, voor onder de uitdraaisteunen. Zag er ook wel netjes uit.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #7 Gepost op: juni 21, 2018, 07:26:49 pm »

Ik zie nog niet voor me hoe je het bedoelt....
Ik ben niet zo goed in tekenen. Maar zie in het plaatje de rode gebogen lijn als een draadeind. Plaats er 1 op beide kanten van elk voetje. En je hebt een soort van beugel. Je kunt ook een schroefoog in de voet maken. Door de ogen steek je dan de pin van de Bigfoot. Hopelijk heb je wat fantasie om je in te beelden wat ik bedoel. https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-schroefoog-m6-40x6-8-mm-verzinkt-4-stuks/p/B458021  Een pasklare oplossing is er niet. Anders andere steunpoten monteren zoals deze. https://www.bol.com/nl/p/bo-camp-caravan-quick-stands-universeel-4-stuks-850-kg/9200000087756730/?Referrer=ADVNLGOO002037-G-55004332201-S-375813732704-9200000087756730&gclid=CjwKCAjwma3ZBRBwEiwA-CsblCpzK55J3YVBTMjUizZUKoxhsGNR5DVe1dnFGzb2vXk8cxXCPMbMDxoCgVkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds   Wellicht dat je begrijpt wat ik bedoel.
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2018, 07:28:29 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #8 Gepost op: juni 21, 2018, 07:32:55 pm »

Misschien een buisje of een paar oogjes op de lip van het pootje lassen waar het asje van de bigfoot doorheen kan. Kun je verzinkt staal lassen eigenlijk?
Of de lip verder rondbuigen zodat er een kokertje ontstaat zoals in dit plaatje:

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #9 Gepost op: juni 21, 2018, 07:37:13 pm »

Misschien een buisje of een paar oogjes op de lip van het pootje lassen waar het asje van de bigfoot doorheen kan. Kun je verzinkt staal lassen eigenlijk?
Of de lip verder rondbuigen zodat er een kokertje ontstaat zoals in dit plaatje:

Die lip krijg je niet verder gebogen, te kort. vErzinkt staal kun je lassen. Maar het gaat daarna wel roesten. Je kunt het overigens met zinkverf behandelen. En niet iedereen heeft een lasapparaat of een handige buurman. Vandaar mijn ideeen zonder te hoeven lassen. Maar ook daar heb je een zekere handigheid voor nodig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #10 Gepost op: juni 21, 2018, 08:27:03 pm »

Als er in verzonken staal geboord word is het effect van het verzinken ook teniet gedaan. Net zoals met lassen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #11 Gepost op: juni 21, 2018, 08:35:19 pm »

Wellicht dat je begrijpt wat ik bedoel.
Ja, nu begrijp ik het, bedankt voor de moeite  :J. Maar het op deze manier krijg je wel een boutkop of moer aan de onderkant van de poot, die bij ver uitdraaien op de bigfoot gaat drukken. En al met al wordt het er niet mooier op ben ik bang.

Het is een leuk idee, die bigfoots, maar ik denk dat ik het zonder toch ook wel ga redden. Bedankt voor het meedenken, maar ik denk dat ik het erbij laat.
Gelogd
In één klap schatrijk!

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #12 Gepost op: juni 21, 2018, 10:02:10 pm »

Vier plankjes neerleggen of knutselen met big foots (die ik overigens niet heel big vind, maar soit)...ik zou het lekker bij plankjes laten. Zoveel werk is het toch niet? Bovendien vind ik plankjes erg praktisch qua draagvlak.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #13 Gepost op: juni 21, 2018, 10:19:28 pm »

Fiamma schijven werken ook prima
Gelogd

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Big Foots onder CCF?
« Reactie #14 Gepost op: juni 21, 2018, 10:34:01 pm »

Vier plankjes neerleggen of knutselen met big foots (die ik overigens niet heel big vind, maar soit)...ik zou het lekker bij plankjes laten. Zoveel werk is het toch niet? Bovendien vind ik plankjes erg praktisch qua draagvlak.
Helemaal mee eens, ik neig ook steeds meer in die richting. Maar de cadeautjes staan nog te pronken op de piano, en dat doosje met bigfoots kijkt me steeds verwijtend aan...  :X  :)
Gelogd
In één klap schatrijk!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal