Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keuken 3DOG  (gelezen 4320 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: 3DOG traildog
  • rookie vouwwagen kampeerder
Keuken 3DOG
« Gepost op: februari 24, 2018, 09:04:38 pm »

Hallo,

Na veel lezen en een kijkje op de caravanbeurs in oktober 2017 zijn wij voornemens om een vouwwagen aan te schaffen. We hebben altijd gekampeerd, hebben 2 jonge kinderen en willen een 3DOG traildog kopen. Kwaliteit en zeer snel op te zetten.
We kunnen een tweedehands (bijna niet gebruikte) 3DOG traildog kopen tegen een redelijke prijs. Vouwwagen ziet er keurig uit. Alleen ontbreekt een keuken. En die vinden wij wel belangrijk.
Ik heb begrepen dat dat een 3DOG keuken alleen kan worden ingebouwd door de fabrikant in Hamburg. Klopt dit of heeft iemand andere ervaringen?
Of heeft iemand een advies voor een keuken van een ander merk die ook te combineren is met de 3dog traildog?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Keuken 3DOG
« Reactie #1 Gepost op: februari 26, 2018, 12:06:51 pm »

Hier op het forum staat hoe iemand zelf een keuken heeft gemaakt en ingebouwd. Dus het kan wel. Maar omdat die aan het frame van de aanhangwagen moet worden vastgemaakt, zullen zij daar vast speciale beugels e.d. voor hebben.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Keuken 3DOG
« Reactie #2 Gepost op: februari 26, 2018, 06:52:20 pm »

3Dog heeft 2 types keukens, 1 met spoelbak en 1 zonder. Beide uitvoeringen hangen aan de achterklep aan voorgemonteerde beugels, deze beugels zijn standaard niet aanwezig. De keuken met spoelbak krijgt het water vanuit een grote tank die onder de wagen hangt, dit is alleen mogelijk bij de geremde aanhangwagen uitvoeringen. 3Dog bied als optie een keukenvoorbereiding, dit houd in de haakjes en montage tank (met vulopening). Omdat ze deze voorbereiding optie bieden verwacht ik ook dat ze de keuken los verkopen, het is dan aan je zelf de beugels etc. monteert (zonder garantie!) of door 3Dog laat doen. Ik heb zelf ook een 3Dog en hierin een eigen keuken gemaakt, zie post Eigenbouw keuken, elektrische installatie, wagenbakinrichting enz. in Traildog
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php/topic=21444
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2018, 03:27:57 pm door JanJD »
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Goos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: 3DOG traildog
  • rookie vouwwagen kampeerder
Re: Keuken 3DOG
« Reactie #3 Gepost op: maart 07, 2018, 09:18:57 pm »

Dank voor jullie reacties. We hebben de traildog inmiddels gekocht. In Duitsland..
Het betreft een geremde uitvoering. We gaan de komende maand speuren naar een alternatieve keuken. Ik heb bijvoorbeeld een keuken bij Combi camp gezien die redelijk makkelijk is 'in te klappen' tot een soort grote koffer. Is een stuk goedkoper, maar oogt ook kwalitatief aanzienlijk minder.

Zelf bouwen is voor mij iets te hoog gegrepen ::). Ziet er overigens goed uit!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal