Dergelijke garages hebben inderdaad vaak steile hellingen en de bovenkant van de garage is vaak erg laag. Vele factoren die impact kunnen hebben. Je moet ook makkelijk met de wagen aankoppelen die op een steile heling staat en dan vanuit stilstand vanop die steile helling kunnen vertrekken om de vouwwagen er terug uit te krijgen. Hoeveel ruimte heb je voor de helling. Want achterwaarts manoeuvreren met een aanhangwagen is al niet eenvoudig, maar op een dergelijke helling is dat nog moeilijker en een poort is al niet erg breed, door de helling en extra kracht die je nodig hebt om af te remmen en zo meer heb je heel weinig marge. Hoe groot is de hoe met de garage, en komt daar de trekhaak ook niet tegen de grond, ...
Heb indertijd het aanbod van mijn schoonmoeder gehad omdat in een dergelijke garage te zetten en heb dat bekeken en vond het risico te groot tegenover het voordeel. Een optie kan zijn dat je werkt met een lier om het trager gecontroleerde in de garage te krijgen en er terug uit. Moet je wel een bevestigingspunt hebben dat je recht tegenover de garage kan plaatsen en dat stevig genoeg is om dat gewicht tegen te houden. Je wilt niet dat tijdens de operatie plots het bevestigingspunt begeeft en alles aan een rotvaart naar beneden dondert.
Daarom hebben we het uiteindelijk toch maar zo gelaten.