Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Voor-, nadelen en gebruikerservaringen van de Camp-let Savanne  (gelezen 20683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

neutje

  • Gast
Re: Voor-, nadelen en gebruikerservaringen van de Camp-let Savanne
« Reactie #15 Gepost op: augustus 18, 2012, 12:29:13 pm »

Hoi hoi..

wij hebben een Savanne uit 2006.

We zijn met z'n tweeën en hond; de deksel gebruiken wij als kledingkast :p - maar 1 of 2 kinderen zouden er best kunnen liggen.

Ik ben positief over de camp-let, met name het onderstel.. de rij eigenschappen zijn goed!! zeer goed.

De totale ruimte die de camp-let gebruikt, is 16m2; dus.. valt dat onder een 'kleine' plek op de camping.. -goedkoper en vaak nog wel ruimte-

Bergruimte in de VW is idd minder... wij hebben gekozen om er zelf een lattenbodem in te bouwen... vw.gerritneuteboom.nl (neem maar eens kijkje op de site); maar de tassen en koelkast kunnen in de auto - skoda fabia -

Inmiddels op de dissel een fietsendrager gemonteerd... die dat is perfect.

Op de deksel vervoeren we tijdens de vakantie: 2 campingtafels; 1 luxe stoel.. en 2 vouwstoelen.

Het -ons- enige nadeel, er zit geen 'gasveer' op de klapper.. dus je moet wel sterk zijn op de klapper te openen.. (ik kan het niet alleen modellen tot 2007 hebben dat niet..)

5-10 haringen zijn voldoende, maar je kan ook 25 haringen in er rammen... scheerlijnen zijn bij ons niet nodig.

We hebben een tarp bij de vrijbuiter gekocht.. en gebruiken die als verlenging van de voortent...

succes met je keus...


- Je moet geen klap-kar nemen om veel bagage er in te willen vervoeren de meeste klap-karen mogen max 150 kg extra! inladen... en let dan op de kogeldruk van eigen auto...

- Hoeveel kg met je auto trekken? geremd en ongeremd..
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
Voor-, nadelen en gebruikerservaringen van de Camp-let Savanne
« Reactie #16 Gepost op: augustus 20, 2012, 10:25:33 pm »

Wij zijn dit jaar voor het eerst met de HK flyer weg geweest na jaren in een camplet royal.

De HK is nog vele malen sneller dan een camplet, meer bagage ruimte en meer slaap plaatsen lijkt me.

Zou ook eens gaan kijken naar een HK
Gelogd

villeke

  • Gast
Voor-, nadelen en gebruikerservaringen van de Camp-let Savanne
« Reactie #17 Gepost op: augustus 30, 2012, 08:01:10 pm »

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Wij nemen het allemaal mee in onze zoektocht naar een snelklapper en de savanne is nog steeds een optie. We gaan hem zeker eens bekijken in levende lijve en zijn dan gezegend met een boel kennis en ervaringen van jullie.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Voor-, nadelen en gebruikerservaringen van de Camp-let Savanne
« Reactie #18 Gepost op: augustus 30, 2012, 10:22:53 pm »

Hoi hoi..


- Je moet geen klap-kar nemen om veel bagage er in te willen vervoeren de meeste klap-karen mogen max 150 kg extra! inladen... en let dan op de kogeldruk van eigen auto...

- Hoeveel kg met je auto trekken? geremd en ongeremd..

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens.   Niet iedereen heeft een stationcar en ook niet alle stationcars zijn geschikt om veel bagage in te gooien. Klinkt gek, maar is helaas waar. Hier op het forum heb ik al genoeg verhalen gelezen van mensen waarbij het neuswiel de weg raakt.  Zelf hebben we wel een grote auto, maar ook twee kinderen en twee honden.  Dan wil je echt het merendeel van je bagage in de de vouwwagen hebben. Of je moet met een dakkoffer gaan werken op de auto of op de vouwwagen. dat zijn toch ook weer extra kosten en als je 'm op de auto moet hebben kost dat ook meer brandstof.  Alles hangt samen met hoe je kampeert, maar volgens mij is de bagageruimte in een vouwwagen wel degelijk iets om serieus rekening mee te houden.



Gelogd
Adventure Awaits

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Voor-, nadelen en gebruikerservaringen van de Camp-let Savanne
« Reactie #19 Gepost op: augustus 31, 2012, 10:46:14 am »

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens.
Ik ook niet.Bovendien is het volgens mij ook niet juist. Onze Livingstone geldt met z'n 450kg netto volgens mij als een vrij zware klapper. En daar kan dus gewoon 300 kilo bijgepropt worden voor je aan de maximale 750kg komt. Persoonlijk denk ik overigens dat de wens/eis v.w.b. bagage in de klapper ook niet zozeer in het gewicht zit, maar meer in het volume. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de tien kratten die er in mijn klapper passen ooit elk met 30kg bagage gevuld zullen worden. En iets dergelijks zal voor andere klappers/klapperaars ongetwijfeld ook gelden.
Maar het punt is dat volgens mij de Camplets op het punt van dat vaak zo gewenste bagage-volume nou net minder goed scoren.
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2012, 10:51:59 am door Frankie »
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Voor-, nadelen en gebruikerservaringen van de Camp-let Savanne
« Reactie #20 Gepost op: augustus 31, 2012, 01:19:43 pm »

Ik ben juist voor het kamperen met vouwwagen gegaan omdat je dan veel bagageruimte hebt. In ons geval gaat de windsurfuitrusting en de fietsen mee.
Wat dat betreft ben ik heul blij met onze roodmaster.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Voor-, nadelen en gebruikerservaringen van de Camp-let Savanne
« Reactie #21 Gepost op: augustus 31, 2012, 02:22:53 pm »

Wij hebben één jaar gekampeerd met de Savanne.
De grote afknapper was de zeer beperkte bagageruimte.
Dat was ook de reden dat we hem weer hebben weggedaan.
De positieve kanten zijn de goede wegligging en het snelle opzetten.
Ook binnen hadden we met 4 personen genoeg ruimte, maar dat kwam ook doordat we 2e slaapcabine gebruikten voor de kleding e.d.; de kinderen sliepen in opgooitentjes.

Neem je redelijk wat spullen mee, dan zou ik verder zoeken!
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
Voor-, nadelen en gebruikerservaringen van de Camp-let Savanne
« Reactie #22 Gepost op: augustus 31, 2012, 02:56:50 pm »

Zo blijkt naar weer dat de keuze voor een vouwwagen zeer persoonlijk is!!
Je moet je eigen eisen goed op een rijtje zetten en dan veel gaan kijken bij diverse klappers!!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal