Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Help, bedpoten uit zijn verband  (gelezen 12257 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.359
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #15 Gepost op: juni 12, 2013, 10:59:53 am »

@Qwaqa en Sannie75: Kennelijk hebben jullie andere poten/doppen als wij hadden, ook met een groter oppervlakte?

Onder de Mercury zaten 2 pootjes. De uiteinden (doppen) zijn zo'n 4 cm breed. Niemand maakt mij wijs dat je dan niet zou verzakken als je in de prut staat en er dik 100 kilo directe belasting op legt. Zelfs ons plankje, 10x15 cm, is al eens een paar cm de prut in gezakt.

Over het al dan niet schuin naar buiten zetten wisselen de meningen kennelijk. Feit blijft dat we met haaks aan de grond staande poten nooit verschuivingen of schade hebben gehad. Dit in tegenstelling tot de topic starter.

Heft blijft een simpel natuurkundige beredenering dat schuine poten de kracht anders/verkeerd opvangen... Ook de neiging tot doorschieten is hiermee te verklaren.
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2013, 11:16:27 am door GJT »
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #16 Gepost op: juni 12, 2013, 05:44:41 pm »

@Qwaqa en Sannie75: Kennelijk hebben jullie andere poten/doppen als wij hadden, ook met een groter oppervlakte?

Dat zou natuurlijk best zo kunnen zijn. De constructie hoeft niet bij alle wagens hetzelfde te zijn, zoals uit het aantal poten al blijkt.

Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #17 Gepost op: juni 13, 2013, 09:23:04 am »

Daar ga ik ook naar zoeken,even kijken wie die verkoopt bedankt voor de foto!
Moeten maar eens kijken of we de poten dan dus ook maar niet meer tot het einde moeten uitklappen, dachten echt dat het daarvoor gemaakt was

Bij vrijwel elke grotere campingboer te koop, denk aan de Wit Schijndel, Obelink Winterswijk, de vrijbuiter (oa Roermond en Roden), kosten volgens mij nog geen 2 tientjes de vier
Gelogd

elandjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #18 Gepost op: juni 13, 2013, 07:08:52 pm »

Wij hadden dezelfde problemen het tweede seizoen met onze mercury.
De steuntjes lubberde uit...de poten bleven verder goed. De Wit heeft deze toen in garantie gerepareerd.
Wij kregen het advies de poten altijd loodrecht te plaatsen.

Ik heb er verder altijd plankjes onder.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.749
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #19 Gepost op: juni 13, 2013, 07:19:57 pm »

Recht eronder? Als je ze iets verder naar buiten zet dan zet je ze juist 'vast'  in de steun.... ben bang dat ze andersjuist weer naar binnen kunnen schieten
Wij haddden er juist  plankjes onder maar twijfel dus of dit wel zo'n goed idee was.......
Plankjes altijd gebruiken!
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Sander

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #20 Gepost op: juni 15, 2013, 10:15:26 am »

wij hebben na 4 jaar gebruik ook last van doorbuiging tpv aansluiting van de pootjes op de wagenbak als gevolg van wegschuiven pootjes. De pootjes staan in plastic houders die het oppervlak vergroten maar schoven toch weg. De oplossing m.i. is de pootjes een beetje schuin op de grond stellen en 2 haringen tegen iedere plastic houder aan zetten in de grond zodat verschuiven onmogelijk wordt en buigen hierdoor ook onmogelijk wordt.

gr, sander
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2013, 10:17:20 am door Sander »
Gelogd

scholtes

  • Gast
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #21 Gepost op: juni 15, 2013, 11:09:36 am »

Wij zetten de poten iets licht schuin, om te voorkomen dat ze wegzakken oid gebruiken wij wel voetjes in combinatie met een plankje.
In het plankje van 15x15  4 gaten boren en het voetje vast schroeven op het plankje , door de gaten kunnen zoveel haringen als je wilt ( max 4  ;) ).
verschuiven kan niet en wegzakken tja 15x15 lijkt mij niet :K

de voetjes:http://www.vrijbuiter.nl/tenten/tent-accessoires/vrijbuiter-outdoor-tentstokvoet-a/
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.749
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #22 Gepost op: juni 15, 2013, 07:44:05 pm »

Wij zetten de poten iets licht schuin, om te voorkomen dat ze wegzakken oid gebruiken wij wel voetjes in combinatie met een plankje.
In het plankje van 15x15  4 gaten boren en het voetje vast schroeven op het plankje , door de gaten kunnen zoveel haringen als je wilt ( max 4  ;) ).
verschuiven kan niet en wegzakken tja 15x15 lijkt mij niet :K

de voetjes:http://www.vrijbuiter.nl/tenten/tent-accessoires/vrijbuiter-outdoor-tentstokvoet-a/
Goeie tip. De poot van onze plank kant was vorig jaar iets verschoven. Met ook nog eens haringen door de plank zal dit niet gebeuren. :J
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

dennispater

  • Gast
Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #23 Gepost op: juli 29, 2013, 07:07:43 pm »

Wij hebben met onze Manga sinds 2009 al de vakanties (vaak 2 per jaar) nog nooit iets onder de pootjes gehad. De punt van het pootje steekt mooi in de grond en blijft daardoor goed op zijn plek. Zou dan ook niet door moeten kunnen schieten, toch? Staan bij ons zover uit als de uitslag vanuit de fabriek toe laat, net iets verder dan haaks.


Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #24 Gepost op: augustus 03, 2013, 08:39:26 am »

Pauw heeft er voor ons een nieuw onderstel ondergezet!!!! en het advies voor volgende keer om de pootjes er recht onder te zetten omdat het dan veel meer gewicht kan dragen....
Gelogd

aline

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 15
  • Merk: kampeermiddel : Combi camp country 2009
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #25 Gepost op: augustus 03, 2013, 12:01:30 pm »

Ik heb pas een mailtje gestuurd naar de Wit in Schijndel en die gaven aan dat de poten schuin gezet moeten worden.
Tevens gaven ze aan dat je er wel voor moet zorgen dat de poten niet weg kunnen glijden.....
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #26 Gepost op: augustus 03, 2013, 11:04:21 pm »

Ik heb pas een mailtje gestuurd naar de Wit in Schijndel en die gaven aan dat de poten schuin gezet moeten worden.
Tevens gaven ze aan dat je er wel voor moet zorgen dat de poten niet weg kunnen glijden.....

heel apart, wij hadden ook naar hun gebeld en zij hebben tegen ons gezegd pootjes recht!!! ::)
en inderdaad niet kunnen wegschuiven
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal