Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Oriënteren voor aanschaf  (gelezen 6100 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #15 Gepost op: augustus 20, 2013, 08:50:52 am »

haha de verkoper van Erica in Zeist vertelde ons destijds dat jamet het A merk was en Trigano minder.....
Wellicht dat het is omgedraaid, maar onze Jamet uit 2007 is goed. Maar dat ligt ook aan de vorige eigenaar.....
De meeste klachten over jamet hebben betrekking op nieuwere modellen valt mij op, en aangezien de zoeker van dit draadje in oudere bouwjaren zit zou ik zeggen dat een Jamet best kan.....
Mijn zwager en schoonzus hebben tot vorig jaar met een tago uit de jaren 80 gekampeerd, uiteindelijk is het niets meer, maar het maakt heel veel uit wat je eist/wilt met een vouwwagen.
Wij hebben destijds voor de Jamet gekozen omdat er lattenbodems in zitten (geen bak zoals de Tago en Roadmaster) (dus lekkerder slapen in mijn ogen) En vanwege de ruimte (met 3 kinderen geen overbodige luxe)
Waar ik wel "jaloers" op ben zijn de verplaatsbare voorwanden van veel nieuwere modellen..... Een inritsbaar grondzeil kan handig zijn, maar veel Engelse campings hebben of een hard stand (beton) of je mag geen dicht plastic gebruiken, en eerlijk gezegd hebben we dit jaar ervaren dat een doorgroeitapijt zonder plastic eronder prima beviel (wel op een droge bodem) Zelfs met de nachtelijke stortbuien bleef de voortent droog.....
Kijk gewoon goed rond voor je iets koopt en bij twijfel gewoon eerst een oudje kopen voor een jaartje testen.....
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #16 Gepost op: augustus 20, 2013, 09:55:49 am »

Wij hebben ook een Rondo en zoals elders op het forum al vermeld zijn we hier zeer tevreden over. Idd redelijk vlot en makkelijk op te zetten, je hoeft weinig stokken toe te voegen. Grote ruimte in de voortent en de het ingeritste kuipzeil is ideaal. Je kan de tent aan twee kanten half of helemaal opritsen, hierdoor kan hij goed door luchten. Het feit de je op de bak zelf slaapt is lekker, je ligt heel stabiel. En omdat je op de bak slaapt kan je heel wat spullen gewoon laten liggen in de vakantie en hoef je niet het zitje vrij te maken. Afwerking was idd op zijn frans dus er hingen wel wat draden aan de naden. Naden waren wel allemaal goed gestikt en wij hebben geen last van lekkage. Enige wat bij ons wel mis ging was het afkitten van de wielkasten, dit is een bekend probleem bij de nieuwere Jamets. Is keurig door de dealer opgelost, maar als je nu één gaat kopen kan je beter gelijk erom vragen.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #17 Gepost op: augustus 20, 2013, 10:23:50 am »

En zoals elders genoemd in dit draadje voor de kid(s) in de toekomst, is bij de Rondo een ondertent beschikbaar en zoals wij nu hebben een aanbouw/zijtent van 2x2 ongeveer (groot zat om zelfs drie kleintjes op een mateasje naast elkaar te leggen)
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #18 Gepost op: augustus 20, 2013, 10:48:33 am »

De van ons is echt ideaal voor de kids (3). 
Jamet Montana, lekker groot!
Gelogd

Treesje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Venezia
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #19 Gepost op: augustus 20, 2013, 11:58:31 am »

Toch even een lans breken voor Jamet: wij hebben een jametic blue style uit 2012, als ex-verhuur gekocht en dit jaar voor het eerst mee weg geweest. We hebben een paar vreselijke stortbuien gehad (ook met grote hagelstenen) en nergens lekkage. Wel hebben we bedongen bij de aankoop dat de bankkasten extra gekit zouden worden (dankzij dit forum).  I:
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #20 Gepost op: augustus 20, 2013, 01:25:09 pm »

De dealer/verhuurder kent natuurlijk de zwakke punten wel. Die zal dat bij zijn verhuurwagens preventief hebben opgelost.
Dus een verhuurwagen kopen is zo gek nog niet.
Gelogd

Treesje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Venezia
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #21 Gepost op: augustus 22, 2013, 09:33:16 am »

Zo kan je het natuurlijk ook uitleggen.  Ik denk echter niet dat dat het geval is, anders had hij de bankkasten al lang af laten kitten. Zonder iets af te doen aan de ellende van mijn mede-Jamet(ic)bezitters wilde ik alleen maar zeggen dat er af en toe ook een goede Jamet wordt afgeleverd.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal