Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: hulp nodig bij keus: combicamp, trigano odyssee of camplet  (gelezen 6349 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandra329

  • Gast
hulp nodig bij keus: combicamp, trigano odyssee of camplet
« Gepost op: augustus 16, 2013, 09:55:31 am »

Help!!!
Vorig jaar ben ik ook al eens op onderzoek uit geweest naar een vouwwagen die bij ons past en ook nog een beetje betaalbaar is maar we kwamen er gewoon niet uit en hadden last van : door de bomen het bos niet meer zien!
Misschien kan een ervaringsdeskundige me helpen??
Misschien heb ik wellicht wat veel eisen maar heel belangrijk voor mij is dat we een vouwwagen kopen met een goed bed met lattenbodem en t liefst een goed matras vanwege mijn chronisch rugproblemen. Daarbij moet hij vlot op te zetten zijn en t liefst alleen te doen zijn (door mijn man :))
Wij zijn met 2 kinderen: 6 en 9 jaar die eerst ook nog in de vouwwagen moeten kunnen slapen.
Niet geheel onbelangrijk: we willen niet meer uitgeven dan 3000 euro.

Ik was heel enthousiast over de combicamp maar las later dat hij meer bedoeld is voor 2 personen. Toen ik verder las las ik ook goede berichten over de trigano en camplet. Maar wellicht zijn er meerdere opties voor ons.
Graag jullie hulp!!!!

O ja normaal gesproken huren we meestal een tent van vacansoleil, omdat ik die bedden altijd goed vind liggen. Ik heb tegenwoordig wel een eigen opdekmatras van koudschuim mee, dat scheelt!!!
Gelogd

Sandra329

  • Gast
Re: hulp nodig bij keus: combicamp, trigano odyssee of camplet
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2013, 11:09:41 am »

Dank je, Villeke! Deze had ik ook gezien en ik vind ze heel mooi! Nog 1 nadeel: wij wonen in Leeuwarden en deze vouwwagens staan in brabant en limburg ;)
Gelogd

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: hulp nodig bij keus: combicamp, trigano odyssee of camplet
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2013, 12:04:50 pm »

Leeuwarden -> in dat geval even naar Vouwwagencentrum Noordbergum rijden. Die hebben ook een tweedehands Trigano Odyssee staan. Wij hebben daar enkele jaren terug ook onze eerste vouwwagen gekocht. Wellicht is het iets duurder dan via marktplaats (maar volgens mij scheelt dat niet veel), maar ook de oude modellen worden in de regel met garantie geleverd.
Bovendien kun je daar ook de nieuwe modellen van Camplet en Jamet bekijken.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: hulp nodig bij keus: combicamp, trigano odyssee of camplet
« Reactie #4 Gepost op: augustus 16, 2013, 12:20:44 pm »

Wij hebben een CC gekocht om er 'straks' (is waarschijnlijk volgend jaar al  :J ) met 2 personen mee op uit te trekken; wij hebben hem aangeschaft met een gastencabine waardoor hij goed bruikbaar is voor 4 personen, maar die is eenvoudig weg te laten. Ik persoonlijk vind dit fijner dan een 4 persoons-wagen met 2 man te gebruiken.
 
Probleem zal wel zijn om zo'n configuratie onder de ? 3.000,- aan te schaffen.
 
Succes met de zoektocht!
 
PS1: Wij hebben destijds de CampLet weggedaan omdat wij die met 2 kleine kinderen veel te klein vonden (geen opbergruimte waardoor alles in de voortent stond), wij houden van een opgeruimde vouwagen tijdens de vakantie  :** .
 
PS2: voor aanschaf zou ik in ieder geval een keer proberen om de gewenste vouwwagen alleen op zetten; kan anders ook nog tegenvallen.
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2013, 01:58:03 pm door nunogconway »
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: hulp nodig bij keus: combicamp, trigano odyssee of camplet
« Reactie #5 Gepost op: augustus 16, 2013, 12:30:24 pm »

Dank je, Villeke! Deze had ik ook gezien en ik vind ze heel mooi! Nog 1 nadeel: wij wonen in Leeuwarden en deze vouwwagens staan in brabant en limburg ;)

De trigano odyssee is een veel aangeboden vouwwagen. Het zou mij niets verbazen als de komende maanden er geschikte exemplaren bij komen die dichterbij zijn voor jullie. Een alternatief is nog de Jamet, maar het afwerkingsniveau van de trigano is beter.
Gelogd

Sandra329

  • Gast
Re: hulp nodig bij keus: combicamp, trigano odyssee of camplet
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2013, 01:10:50 pm »

Fijn dat er zoveel mensen willen helpen! We gaan morgen idd even in noordbergum kijken! Ik zag daar op e website ook een trigano odyssee staan, maar geen jaartal, dus ik heb het vermoeden dat er geen lattenbodem in zit!

Ik hou trouwens ook wel van "opgeruimd" dus wellicht valt de camplet dan af...
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
hulp nodig bij keus: combicamp, trigano odyssee of camplet
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2013, 08:40:17 pm »

Wij hebben een Camp-let. Het kan wat voor je zijn als je met een gepaste hoeveelheid campingspullen op pad gaat en in principe met maar 2 personen in de wagen slaapt. Is wel erg snel en degelijk.
Wij gebruiken het opklapbare bankje veel. Achter het bankje zetten we alle spullen. Dus ook een opgeruimde voortent.
Verder is de keuken een voordeel. En doordat hij zo klein en licht is, kan je hem makkelijk kantelen.
Succes met de overwegingen.
Gelogd

villeke

  • Gast
hulp nodig bij keus: combicamp, trigano odyssee of camplet
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2013, 09:23:58 pm »

Wij hebben een Camp-let. Het kan wat voor je zijn als je met een gepaste hoeveelheid campingspullen op pad gaat en in principe met maar 2 personen in de wagen slaapt. Is wel erg snel en degelijk.
Wij gebruiken het opklapbare bankje veel. Achter het bankje zetten we alle spullen. Dus ook een opgeruimde voortent.
Verder is de keuken een voordeel. En doordat hij zo klein en licht is, kan je hem makkelijk kantelen.
Succes met de overwegingen.

De topicstarter wenst een bed met lattenbodem. Volgens mij heeft de camplet die niet. Of wel (ik ken niet alle types uit m'n hoofd)?
Gelogd

BNuyts

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: geen
Re: hulp nodig bij keus: combicamp, trigano odyssee of camplet
« Reactie #9 Gepost op: augustus 17, 2013, 11:11:53 am »

De topicstarter wenst een bed met lattenbodem. Volgens mij heeft de camplet die niet. Of wel (ik ken niet alle types uit m'n hoofd)?
Is wel een optie bij camp-let. (tegenwoordig toch, ik weet niet van wanneer)
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
hulp nodig bij keus: combicamp, trigano odyssee of camplet
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2013, 12:51:52 pm »

Klopt. Bij Camp-let hebben ze Eem lattenbodem als optie. Deze ligt dan op de bodem van de bak. Ze hebben ook een verhoogde lattenbodem, maar die zou ik niet adviseren omdat deze dan voor de bagage in de weg zit.
Gelogd

Sandra329

  • Gast
Re: hulp nodig bij keus: combicamp, trigano odyssee of camplet
« Reactie #11 Gepost op: augustus 17, 2013, 02:42:47 pm »

We zijn vandaag in noordbergum bij een vouwwagendealer geweest. Ik heb verschillende vouwwagens gezien en getest. Ik moet zeggen hrt uiterlijk van de camplet vind ik heel mooi, maar wel iets kleiner en minder ruimte dan de trigano odyssee, die er ook stond. Deze was erg netjes, had een lattenbodem (alhoewel t niet zo veel voorstelde) en een keukentje op wieletjes. De vouwwagen is van 2003 en er zit een fietsdrager op voor 2 fietsen. Ze vroegen er 2395 voor maar voor 2200 mochten we hem meenemen. Voor die prijs kijken ze hem na en mankementen worden opgelost + een jaar garantie. Is dit een goede deal denken jullie?

We zijn daarna ook nog bij een caravan-dealer geweest, omdat we er nog niet helemaal uit zijn of t nou een caravan of een vouwwagen moet worden :# maar ja dat is allemaal een stuk duurder
Gelogd

villeke

  • Gast
hulp nodig bij keus: combicamp, trigano odyssee of camplet
« Reactie #12 Gepost op: augustus 17, 2013, 04:50:48 pm »

Ik zou rustig afwachten wat in september allemaal op de markt komt. Dan zijn de vakanties over en neemt het aanbod toe. Neem de tijd anders koop je wellicht overhaast.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal