Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Jouw vouwwagen geschiedenis.  (gelezen 21968 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #15 Gepost op: juni 24, 2016, 01:15:15 am »

Onderstaande foto geeft een representatieve samenvatting van mijn kampeergeschiedenis met vouwwagens. Uiterst links is dan feitelijk hoe het begon en rechts zie je hoe we er nu voor staan.



Vanaf volgende maand wordt de echte geschiedenis geschreven; levering van onze klapper!  :P
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 190
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #16 Gepost op: juni 24, 2016, 06:15:40 am »

Onderstaande foto geeft een representatieve samenvatting van mijn kampeergeschiedenis met vouwwagens. Uiterst links is dan feitelijk hoe het begon en rechts zie je hoe we er nu voor staan.



Vanaf volgende maand wordt de echte geschiedenis geschreven; levering van onze klapper!  :P

Geweldig  :H
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

ger010

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 46
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster family S
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #17 Gepost op: juni 24, 2016, 10:16:44 am »

Ah hier vergelijkbare situatie  :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #18 Gepost op: juni 24, 2016, 06:35:37 pm »

Hier door onvoorziene omstandigheden weer vouwwagenloos.
In 2010 begonnen met een nieuwe Jametic Outdoor. In 2014 kwam er een nieuwe Holtkamper Cocoon om gemakkelijker en luxer te kamperen. In 2016 kwam een andere wens in vervulling, een eigen landgoedje in Hongarije en moesten we helaas besluiten de Cocoon te verkopen. 2 dure kampeermiddelen is een beetje overdreven. Maar het kamperen blijft kriebelen en we zullen vast en zeker over een aantal jaren weer iets gaan doen als ons plekkie in Hongarije naar onze zin is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

muis

  • Gast
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #19 Gepost op: januari 01, 2017, 01:41:55 pm »

Als eerste vouwwagen kochten we een Scout Tracker de luxe  uit 1986. Leuk vouwwagen met inloopkast (volgens de folder) Met 2 kleine kinderen en geen luifels erbij wilde toch iets meer ruimte en hebben we de Scout verkocht na 9 jaar trouwe dienst.

We hebben toen een Conway Cortina gekocht uit 1997. Mooie ruime vouwwagen met een eenvoudig opzet systeem voor dit type wagen.  Een ruime voortent,  prima luifel en zijwanden erbij. Maar ja,  kleine kinderen worden groot en we gebruikten de voortent niet of nauwelijks,  voor de vele weekendjes weg zetten we op het laatst de voortent dan ook niet meer op. Dus het wensen lijstje werd weer herschreven en is ook de Conway verkocht.

We kwamen, met dat lijstje in de hand, bij de Flyer uit van Holtkamper. In een kwartier staat alles en kunnen we heerlijk onder de luifel zitten, die we eventueel ook kunnen afsluiten met een voorwand.  We zijn de afgelopen 2 jaar op heel veel campings geweest, echt helemaal geweldig. 

Voor elke fase in het kamperen is wel een passende vouwwagen te vinden. 
Wat is kamperen met een vouwwagen toch een feest  :>
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #20 Gepost op: januari 01, 2017, 06:41:59 pm »

Eerste vw een walker doublette uit 86 gekocht van mijn tante voor 3000FL in 89 en 5 jaar veel plezier mee beleeft.
Dan een paar jaar tent kamperen en rondtrekken met de rugzak.
Einde 2013 aan het kijken naar iets anders dan hokje huren op een camping.
Eerste idee was weer een tent maar op internet een raclet uit 1998 gezien voor 450€ en toen dachten we maar weer eens proberen of het ook wat voor de zoon is.
Met de raclet 1 vakantie gedaan en prima bevallen in 2015.
Net na die zomer moesten we naar Leuven en aansluitend maar even naar camping zorro gereden om te kijken of er nog een luifel te koop was voor de vw.
Na lang zoeken hadden ze er geen en die was ook niet meer te bestellen.
Naja dan maar even rondkijken en dan gaan we weer (dachten we).
We hadden al op internet gekeken en een odyssee stond ons wel aan als de raclet versleten zou zijn en die stond er 1 in de winkel dus even kijken.
De verkoper kwam eens polshoogte nemen of we interesse hadden en zou een mooie prijs maken (ja zal we :) )
Prijs was niet naar onze zin en even zeggen dat we een raclet hebben,hij weer weg en die namen ze over.
Na nog wat gepalaver over de prijs stonden we na een uur weer buiten en hadden een nieuwe vw gekocht,met luifel deze keer.
Voor de raclet gaven ze 900€ terug en een luifel werd er ook nog bijgedaan. :)


ps:foto's zijn van het net.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2017, 06:44:18 pm door solex »
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

kph

  • Gast
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #21 Gepost op: januari 02, 2017, 06:14:18 pm »

Wij hebben een hele korte geschiedenis. Wel een lange zoektocht gehad. We waren verliefd geworden op een hele grote Cabanon Chamonix. Toen besloten dat we niet altijd zo'n grote wagen nodig zouden hebben en zijn we gaan kijken naar kleinere opties. Toen heel lang getwijfeld om een Kyte XL te kopen.. vonden we toch zonde omdat we er maar 3 weken per jaar gebruik van maken...... Uiteindelijk uitgekomen bij de Malawi. Zo groot op te zetten als we zelf willen (nu met 3 kleine kids wel handig), maar over een paar jaar misschien alleen wagentent en luifel oid. We zijn er nu 2x  mee op vakantie geweest (Spanje en Italië) en nog geen seconde spijt gehad van onze aankoop!!!

We hebben wel in de wagentent extra ventilatie laten plaatsen (zie foto). Enige jammere is dat we vergeten waren om door te geven dat we zwart vliegengaas wilden. Is nu wit.... Maar ach, is wel erg fijn aangezien de kids daar slapen....

P.s. we hadden overigens beiden 0 kampeer ervaring  :J (en toch tegen de adviezen in gelijk een nieuwe vouwwagen gekocht) 
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #22 Gepost op: januari 02, 2017, 08:21:40 pm »

Ook wij hebben een korte vouwwagen geschiedenis.

Toen ik Jan leerde kennen ging ik voor het eerst kamperen (daar voor 1x gekrampeerd omdat het in de tent net zo hard regende als daar buiten!!) Ik weet ook nog precies wat ik dacht toen Jan vroeg zullen we gaan kamperen dat was 1 woord... NEEEEEEEEE.......... Maar toch gedaan en het beviel top!! Was een heel klein tentje trouwens. Daarna me een bungalow tent van scouting weg gegaan. Daarna met een stolptent door Noorwegen getrokken en toen kwamen de kinderen en omdat wij wat problemen hadden met onze zoon hebben we voor een caravan gekozen. Die hebben we gekocht op de KCK beurs en heeft zijn geld meer dan opgebracht. Maar we wouden graag verder weg zonder een sleurhut achter de auto. Dus werd er een aanhanger gekocht en gingen we met een tunnel tent op vakantie voor het eerst naar Frankrijk!! Dat beviel ook goed maar... op vakantie in Tsjechië maakte we een hele heftige onweersbui mee en de tent schudden heftig er scheurde zo lapje af waar je de scheerlijnen mee vast maakt. Toen hadden we zo van wat doen we. Maar toch nog een jaar gekampeerd met de tunneltent (we hadden zeeën van ruimte binnen met 3 kinderen ideaal) maar toen.... onze zwager en schoonzus kwamen vertellen dat zij een vouwwagen besteld hadden en wel een Holtkamper. Jan heeft altijd een zwak gehad voor de Holtkampers dus we zeiden tegen elkaar weet je we gaan gewoon eens kijken.... ALLEEN KIJKEN!!! Hahaha en we komen thuis met de mededeling aan de kids dat we een tenttrailer hebben gekocht. Ilse onze oudste riep meteen dan weet ik waar we volgend jaar op vakantie gaan.... NOORWEGEN!! Op verzoek werd de Cocoon geleverd in oktober want we wouden in de herfstvakantie meteen gaan kamperen. Nu 6 jaar later genieten we nog steeds van onze Cocoon hij staat in een wip en rond trekken is geen probleem. We gaan vele weekenden weg en maken ook langere vakanties (haha ze worden steeds langer terwijl ik in het begin niet meer dan 1 week met de tent weg wou die we toen hadden!!) Ik ben blij met de cocoon en hoop en nog veel plezier van te hebben en te genieten van vele mooie leuke gezellige klapmomenten
Gelogd
Jevipro

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #23 Gepost op: januari 02, 2017, 08:37:03 pm »

Idd een leuk idee

Vroeger toen heb ik met mijn ouders nooit gekampeerd mijn vader was meer van het huisje huren (bammer) wel met scouting gekampeerd 12 jaar lang daarna tijdelijk op laag pitje en tegenwoordig volop

Als het maar ff mooi weer is dan pak ik de wagen en ga samen met familie  (die dan gaan volleyballen naar een dag kamping.
Ik zet de joffie en ben met de klapper bezig en zij werken zich in het zweet.

Wij zijn nog niet zo lang bezig met klappen we begonnen 3 jaar geleden met een roadmaster ideal deze kregen we in onze schoot geworpen van mij schoonzusje na een jaar klappen zijn we overgegaan op een alpenkreuzer parade royale met panoramatent en daar klappen we nu nog steeds mee alleen willen we nu naar een klapper met lattenbodems.
Inmiddels is er nu een andere klapper gekomen in de vorm van gerjak tago indian met luifel en jawel lattenbodems
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #24 Gepost op: januari 02, 2017, 10:58:07 pm »

Begonnen in 2009 met een Trigano Vendome.

Daarna in 2010 omgeruild voor een Trigano Odyssee

Vorig jaar ingeruild voor een Trigano Arpege
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #25 Gepost op: februari 13, 2019, 02:04:58 pm »

Als kind mijn hele leven met mijn ouders gekampeerd in een bijzettentje naast de caravan. Maar toen we eenmaal zelf kinderen kregen hebben we het lang niet aangedurfd en leken de kinderen ons te jong. Daar heb ik wel spijt van achteraf.

Vorig jaar hebben we onze eerste eigen vouwwagen gekocht, een Holtkamper Flyer. Dit is ons erg goed bevallen en daarom dit jaar direct in een nieuwe vouwwagen geïnvesteerd, namelijk een Combi-Camp Flexi. Of deze net zo bevalt is nog af te wachten.
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #26 Gepost op: februari 13, 2019, 06:33:59 pm »

Als kind ging ik met de familie met zo een caradinges op pad  :K
Dan ben ik zelf begonnen met de tent op pad te gaan.
Mijn vrouw leren kennen. Samen met de tent.
Dan kwamen de kinderen en is het onze eerste vw geworden.
Een oude raclet jade.
Supper tevreden van.
Maar bij inleveren kregen we meer terug dan we ervoor betaald hadden.

En is het de raclet villanovatune geworden :>
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #27 Gepost op: februari 28, 2019, 02:15:22 pm »

Wij zijn begonnen met een leenklapper van schoonfamilie, Gertjak Tago uit 197.... deze is ook door mijn zwager als optapper gebruikt tot hij echt instortte.
Daarna een Jamet Arizona 2006 en sinds drie jaar een Europa camper Futura, en die blijft nog wel ff
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #28 Gepost op: februari 28, 2019, 02:48:54 pm »

Anneke vroeger met ouders met een Walker. In 2015 onze 1e gezamenlijke gekocht, een Alpenkreuzer Parade Royal, om te kijken of het iets voor ons was. Zowel wij als de kinderen waren er dol op. 2 Jaar plezier van gehad. Ondanks dat het doek niet meer tegen regen kon (doorlekkende zakken in zowel wagentent, voortent als luifel), het klapvirus opgelopen. In 2017 onze huidige gekocht, een Raclet Safari.
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #29 Gepost op: augustus 05, 2019, 11:06:09 pm »

Leuk idee dit topic.

Ik ben al zo lang ik me kan herinneren dol op vouwwagens. Mijn ouders hadden in 1989 hun eerste nieuwe Europa Camper gekocht, toen was ik vier. Die is in 1994 afgebrand bij een stallingbrand en toen is de volgende Europa Camper, net iets groter, gekocht. Met die vouwwagen ben ik de rest van mijn jeugd op vakantie geweest, als laatste in 2005*. In 2010 ben ik dan voor het eerst met mijn vrouw gaan klappen. Ik had toen niet eens een rijbewijs, en wij beiden geen auto, dus werd de vouwwagen voor ons vervoerd. Maar het beviel ons goed, en nu met kinderen is het alleen maar leuker. De foto's hieronder zijn van deze zomer: waarschijnlijk de laatste keer met deze wagen, we willen wat gemakkelijkers (waarschijnlijk Odyssee of Flexi). Dan hopen we ook buiten de zomervakantie een weekje of lang weekend te kunnen gaan, dat is nu geen doen.

*Als student is gratis camperen toch wel erg aantrekkelijk...

P.S. Nog even een foto ui 2010 toegevoegd, maar vooral omdat ik daar mijn profielfoto van wil maken...
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2019, 12:42:12 am door KeithWM »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal