Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten  (gelezen 2338 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaap-Joost

  • Gast
Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Gepost op: mei 06, 2017, 01:40:30 pm »

Beste vouwwagenbezitters,

Ik ben nieuw hier op dit forum, dus zal me eerst even voorstellen. Ik weet echter niet of dat in een apart topic moet, maar goed, dat hoor ik vanzelf :-)

Ik ben Jaap-Joost Melse, werk in het onderwijs, evenals mijn vrouw, die ook voor de klas staat. Dat betekent dat we regelmatig vakantie hebben en dat een vouwwagen aansluit bij deze vakantiefrequentie :-) Verder hebben we een zoontje en is een tweede kindje op komst.

Voorheen gingen we altijd per trein op vakantie; samen met een koepeltentje en grote rugtassen. Vervolgens hebben we met ons zoontje de combinatie trein + stacaravan gedaan. Dat werd al iets burgerlijker... Maar nu de tweede op komst is, begint de trein als vervoermiddel helaas minder geschikt te worden. Vandaar dat ik mij nu aan het oriënteren ben op vouwwagens.

Omdat ik schrikbeelden voor ogen heb van klungelende kampeerders, huilende kinderen na een lange autorit, ontbrekende onderdelen en vouwwagens met oranje/bruine bloemetjesgordijnen, hoor ik graag jullie perceptie op deze manier van vakantie vieren.

Ik ben benieuwd wie mij op basis van onderstaande uitgangspunten een mogelijk geschikte vouwwagen kan adviseren:
- Snel op te zetten, dat is positief voor de onderlinge sfeer in het gezin;
- Grote wielen voor rijcomfort, veiligheid en wegligging;
- Bijdetijds design (dus geen oranje/bruine bloemetjesgordijnen);
- Geschikt voor vier personen;
- Tweepersoonsbed met lattenbodem (zijn die er?);
- Keuken die stabiel staat en eventueel onderweg ook gebruikt kan worden (verse koffie langs de peage);
- Niet duurder dan EUR 4.000

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Bedankt voor het meedenken en adviseren!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2017, 01:49:43 pm »

Welkom hier!

Je wensen lijken op het eerste gezicht redelijk. Of een kar h7welijkreddend is weet ik alleen niet.
kijk een naar wagens als de Trigano Odyssée, Jametic, diverse Aarten-Kok en CC Flexi.

Voor dat bedrag moet je met enig zoeken wel een goede tweede hands kunnen vinden.

Als er ervaringen nodig zijn: wij hadden voor onzevhuidige klapkar een Odyssée. Succes met zoeken!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2017, 02:24:03 pm »

Let vooral op dat je een wagen neemt die je (bijna) alleen kunt opzetten. Kan de ene ouder opzetten, terwijl de ander met de kinderen alvast naar het zwembad gaat.
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2017, 03:53:55 pm »

Een mooie tweedehands Holtkamper flyer lijkt me erg geschikt voor een jong gezin met jullie eisen. Het voordeel daarvan is ook dat je het redelijk risicoloos kunt uitproberen; is het toch niks, zet je hem voor plm hetzelfde bedrag weer op marktplaats.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #4 Gepost op: mei 06, 2017, 07:02:46 pm »

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2206.0

Dit is een handig topic :J we hebben met Hemelvaart klapweekend met allerlei verschillende merken en types. Misschien een idee om te komen kijken. 
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #5 Gepost op: mei 06, 2017, 07:57:17 pm »

Vraag 1 is eigenlijk waar je je kinderen wilt laten slapen. Wil je dat zij ook 'op hoogte' slapen dan kom je uit op een vouwwagen met minimaal 2 bedden. Als het geen probleem is dat je kinderen op de grond slapen dan kan je ook kijken naar vouwwagens die maar 2 slaapplaatsen op hoogte hebben. Ik weet niet hoe jong jullie oudste is, maar als die nu ook nog in een campingbedje slaapt dan zou je juist op zoek moeten naar iets waarin je twee campingbedjes kwijt kan.
Gezien je voorkeur voor alle kleuren behalve oranje en bruin zou ik juist geen oudere Flyer kiezen. Bovendien, ik vond vooral bij het inklappen de hulp van een tweede persoon erg handig. In je eentje die flappen opzij houden bij het dichtmaken van de deksel vond ik lastig.

Maar goed, met de informaitie die je nu geeft kan je nog alle kanten op. Ga eens kijken bij dealers, maak een wensenlijstje en ga daarmee ook marktplaats in de gaten houden. Voor dat bedrag ga je vast iets moois vinden. Succes!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #6 Gepost op: mei 06, 2017, 08:04:17 pm »

Hoi welkom hier. Hoe jij het beschrijft is het allang niet meer. En als er iets niet bij zit dan ben je het misschien zelf wel vergeten :). En ja je krijgt nu veel advies van wij van wc eend. Kijk rustig rond bij meerdere zaken. En kijk eens wat je bevalt. Wij hadden ook een wensenlijstje. En toen reed mijn vrouw toevallig lans Roadmaster in Goirle en daar stond onze droom vouwwagen een Roadmaster family s. Wel een jong gebruikte maar alles zat er op en aan. Ga vooral veel testen ook met opzetten. Maar in de winkel opzetten is altijd makkelijker dan in de camping. Succes met je keuze

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #7 Gepost op: mei 06, 2017, 09:25:22 pm »

Een aantal keren op voorhand opzetten in de tuin is zeker aan te raden. Dan weet je alles vlot te doen op camping. De huwelijkscrisissen heb je dan al achter de rug thuis in een beschermde omgeving  :>

Meestal valt bij de meeste wagens tegenwoordig het opzetten inderdaad goed mee! Veel zal inderdaad afhangen van hoe je de kinderen wenst te laten slapen. Als deze ook op hoogte moeten slapen op een bed met lattenbodem.

Je moet ook weten naar wat voor locaties je op reis wenst te gaan en welke ruimte je nodig zal hebben. Als je ook op plaatsen komt waar het eens wat slecht weer is, kan ruimte in de voortent welkom zijn voor de kinderen. Echter dan gaat het opslaan van de voortent wat langer in beslag nemen. Het slaapgedeelte gaat zo goed als me alle vouwwagens zeer vlot en eenvoudig.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #8 Gepost op: mei 07, 2017, 01:01:25 am »

Kijk hier eens naar

Holtkamper Spacer Expedition
http://link.marktplaats.nl/m1163172299
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #9 Gepost op: mei 07, 2017, 06:40:54 am »

Ha, wij zijn ook begonnen zoals jullie en zijn uitgekomen op de camplet.
Erg makkelijk en snel in het opzetten en afbreken! Goede prijs, goede kwaliteit. 2 bedden op hoogte. De kinderen kunnen  prima op hoogte slapen. Vond ik zelf wel prettig op jonge leeftijd. Vaste keuken, die je makkelijk uitdraait.
En de wegligging is top!!
Nog steeds geen spijt en zou hem zo weer aanschaffen.
Ha, het blijft natuurlijk persoonlijk. Succes met jullie keuze, ben benieuwd waar jullie op uitkomen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

arne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #10 Gepost op: mei 07, 2017, 08:27:02 am »

Een mooie tweedehands Holtkamper flyer lijkt me erg geschikt voor een jong gezin met jullie eisen. Het voordeel daarvan is ook dat je het redelijk risicoloos kunt uitproberen; is het toch niks, zet je hem voor plm hetzelfde bedrag weer op marktplaats.
Helemaal mee eens. En als je kinderen iets groter zijn, dan zet je er een stapelbedje in, heb je nog meer ruimte over. :)

(Ja, dat is uit ervaring. Heel simpel op te zetten/in te klappen. Met een van onze twee flyers 3 jaar gekampeerd met z'n vieren en daarna 100% van het aankoopbedrag gevangen bij verkoop.)
Gelogd

Jaap-Joost

  • Gast
Re: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #11 Gepost op: mei 07, 2017, 02:32:33 pm »

Bedankt voor jullie meedenken! Wat een warm onthaal met zoveel bruikbare en welgemeende reacties. Geeft genoeg stof tot nadenken en stof tot zoeken/Googlelen...
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #12 Gepost op: mei 07, 2017, 02:58:45 pm »

Hier lees je onze zoektocht en overwegingen

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19202.0
Gelogd

Ralph en een Raclet

  • Gast
Re: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #13 Gepost op: mei 24, 2017, 11:28:27 pm »

net zo belangrijk als het snel op kunnen zetten is niet doodmoe aankomen. Het is veel minder erg om twee uur op te bouwen terwijl je nog zo fris als een hoentje bent dan een uur prullen met 500 kilometer tolweg in je benen. zorg dat je een speeltuintje in de buurt van je plaats hebt dan kan de kroost los terwijl jij liefdevol in je eentje bezig bent te worstelen met een tentstokkenleger.
Gelogd

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Re: Vouwwagen die je huwelijk redt; dus snel op te zetten
« Reactie #14 Gepost op: mei 25, 2017, 06:46:15 pm »

Combicamp met kindertent
Voldoet aan alle gestelde criteria
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal