Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?  (gelezen 2901 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

H.vputten16

  • Gast
Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Gepost op: juni 09, 2017, 04:05:50 pm »

Hallo!
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag waar iemand hopelijk me bij kan helpen.
Ik ben op zoek naar een tweedehands vouwwagen voor ons gezin met 3 kinderen  (6 persoons vouwwagen). Onze wensen zijn dat de wagen een voortent, luifel en ritsbare grondzeil heeft, makkelijk en snel op te zetten is en ademend/katoenen doek heeft. Wie heeft er tips voor een merk/type en jaartal vouwwagen?
Alvast dank!

Groet, Heleen
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2017, 06:44:17 pm »

Alles hangt toch erg sterk af van de prijs die je zou willen betalen ...
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2017, 07:35:51 pm »

wat je los van je budget al wel kan doen is je het volgende afvragen: wil je een voortent die meeklapt? of een losse voortent? wil je de bedden vlak naast elkaar of wil je een rond/treinzit (kan met een hond wel prettig zijn want die kan je daar laten liggen) wil je wel of geen keuken. en hoe groot mag de wagen zijn? en heb je nog voorkeur voor een vorm. wil je bijvoorbeeld bogen dan valt er al heel veel af. Maar een inristbaar kuipgrondzeil dan ga je denk ik ook pas winkelen vanaf ca 2011.

en dan komt het budget alsnog onherroepelijk om de hoek.

Gelogd
Adventure Awaits

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2017, 07:43:17 pm »

Welkom op ons forum.

Zoals Rob al vraagt wat is het budget.

De vouwwagens hebben allemaal wel katoen.

Wij zijn gaan kijken naar de Combi-Camp Flexi laden/lossen die leek ons wel eenvoudig op te zetten vaste voortent en een grondzeil kan er in is wel optioneel.

Suc6 met jullie zoektocht
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

H.vputten16

  • Gast
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2017, 08:09:09 pm »

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
We hebben een budget van rond de 3500 Euro in gedachten.
We hadden gekeken naar een Jamet Arizona 2011,  die geschikt leek. Alleen begrepen we dat het best lang duurt voor deze in zijn geheel staat. Vandaar de zoektocht naar een andere. Ik weet niet of jullie ervaringen hebben met de Jamet? Nu hoorden we onlangs dat de Roadmaster Familie S misschien een geschikte is, kennen jullie deze?
Qua wensen, we hebben geen hond en heb ik niet echt specifieke voorkeuren wel graag een keuken inclusief  behalve onze wensen die ik eerder aangaf. Mocht er iemand een suggestie hebben, hoor ik het graag. Alvast weer bedankt!
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2017, 08:18:21 pm door H.vputten16 »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2017, 08:19:52 pm »

haha, hoe ik nou aan die hond kom...

Gelogd
Adventure Awaits

muis

  • Gast
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #6 Gepost op: juni 09, 2017, 08:23:15 pm »

Roadmaster heeft geen kuipzeil, is volgens de bouwer niet nodig.
Voordeel van de Roadmaster is dat op 1 buis na (keukenuitbouw) alle buizen gelijk zijn.  Verder kun je ook alleen de luifel er aan zetten met zijwanden.  Je hebt dan bijna 3 meter diepte en zeer geschikt voor een weekend weg of een vakantie in warme oorden
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2017, 08:26:22 pm »

Je zou ook kunnen kijken naar een Holtkamper Flyer, daarin heb je een tweepersoons bed, daaronder kan een ondertentje. Op de deksel kunnen 2 personen slapen (evt op een stapelbedje). 
Snel opzetbaar, grote luifel die je kunt afsluiten met een voorwand. Kuipzeil en een zitje in de wagen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #8 Gepost op: juni 09, 2017, 08:32:07 pm »

De Combi Camp Flexi is ook een optie maar ik weet niet of die voor dat bedrag te vinden is.  Kan tot  6 personen, kuipzeil, voortent vast aan de wagentent.
Gelogd

H.vputten16

  • Gast
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #9 Gepost op: juni 09, 2017, 08:40:07 pm »

Dank allemaal! Ik ga kijken naar jullie tips! Mochten er meer suggesties zijn, ze zijn welkom!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #10 Gepost op: juni 09, 2017, 08:54:18 pm »

Oh ja, niet alle vouwwagens zijn met katoen. Ik heb zelf 1 met poly acryl.  Wordt ook wel all season doek genoemd en er is polykatoen, een mengvorm van polyester en katoen :J
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #11 Gepost op: juni 09, 2017, 09:10:43 pm »

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
We hebben een budget van rond de 3500 Euro in gedachten.
We hadden gekeken naar een Jamet Arizona 2011,  die geschikt leek. Alleen begrepen we dat het best lang duurt voor deze in zijn geheel staat. Vandaar de zoektocht naar een andere. Ik weet niet of jullie ervaringen hebben met de Jamet? Nu hoorden we onlangs dat de Roadmaster Familie S misschien een geschikte is, kennen jullie deze?
Qua wensen, we hebben geen hond en heb ik niet echt specifieke voorkeuren wel graag een keuken inclusief  behalve onze wensen die ik eerder aangaf. Mocht er iemand een suggestie hebben, hoor ik het graag. Alvast weer bedankt!
Wij hebben een Roadmaster Familie S
Opzetten is eenvoudig maar zeker niet de snelste. Alle buizen zijn gelijk wat het opzetten vergemakkelijkt. Het kost ons om in alle rust de wagen op te zetten ongeveer 2 uur. Dan volgt nog onze inrichting we slepen wel een boel mee hoor. De Roadmaster is oer degelijk, ruim, ligt lekker achter de auto veel pakruimte.

Wij vinden de keuken heel praktisch door dat deze in de keuken uitbouw staat heb je veel ruimte in de voortent

Onder de plank kan een ondertent daar heb je best veel ruimte in voor een extra slaapplaats. Onder de deksel vind ik de ruimte te klein maar dat is persoonlijk

Tot zover de Roadmaster promotie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

muis

  • Gast
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #12 Gepost op: juni 09, 2017, 09:44:49 pm »

Cabanon is ook een optie, de latere types hebben een boogtent met veel sta hoogte. 2 x 2persoonsbed en 2 ondertentjes. Het opzetten is even oefenen maar als je de slag te pakken hebt gaat dat best vlot. 
Gelogd

H.vputten16

  • Gast
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #13 Gepost op: juni 09, 2017, 09:47:06 pm »

Wederom Dank! Ik ga naar jullie tips kijken!
En nieuwe blijven welkom😉
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke tweedehands vouwwagen is geschikt voor ons?
« Reactie #14 Gepost op: juni 09, 2017, 09:59:34 pm »

 Wat je ook kunt doen is bij een dealer langs en kijken wat je wel een niet mooi/ praktisch vindt. En iets wat ook wel belangrijk is (en Olaf ook al noemde) de meeste tijd gaat in de inrichting zitten.  Hoe meer je meeneemt des te langer ben je bezig.
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2017, 08:25:55 pm door muis »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal