Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen proberen  (gelezen 1562 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dikkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Vouwwagen proberen
« Gepost op: juli 18, 2017, 11:32:53 am »

Goedemorgen,

Ik zal mij eerst even kort voorstellen. Ik ben Dirk uit Zeist. Mijn vrouw en ik willen samen met onze kinderen gaan kijken hoe het is om met een vouwwagen te gaan kamperen. Omdat we niet overtuigd zijn of dit iets voor ons is willen we hier een goedkope tweedehands vouwwagen voor gaan kopen. We zijn al een beetje gaan rondkijken en hebben de Jamet Louisiana op het oog. Die ziet er ruim uit en wordt ook regelmatig betaalbaar op marktplaats aangeboden. Op zich willen we er pas volgend jaar zomer mee op vakantie dus we hebben nog alle tijd om er eentje aan te schaffen. Ik ben wel benieuwd of deze vouwwagen geschikt is voor beginners en of er nog dingen zijn waar we rekening mee moeten houden. Heeft de vouwwagen veel ruimte op spullen mee te nemen? Wat zou de beste tijd zijn om er eentje te kopen? Ik denk zelf dat het aanbod na de zomer het groots is. Delen jullie die mening?

Ik ben benieuwd naar de tips en ervaringen van de experts hier op het forum.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gelogd

ojee66

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • aan het orienteren
Re: Vouwwagen proberen
« Reactie #1 Gepost op: juli 18, 2017, 11:37:46 am »

Zonder klapper ervaring met de louisiana een paar weken geleden een midweekje weg geweest.  Opzetten is makkelijk.  Ruimte om spullen mee te nemen vond ik tegenvallen.

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk

Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Vouwwagen proberen
« Reactie #2 Gepost op: juli 18, 2017, 11:55:48 am »

de jamet Luisiana is de kleine broer van de Arizona, als je voor ruimte gaat zou ik daar naar zoeken.
Of het wat is voor jullie hangt helemaal van jullie zelf af. De Luisiana is iets smaller dan de Arizona, dat resulteert in een iets kleinere voortent, en smallere bedden.
Dat laatste kan spelbreker zijn m.i. ik lig ondanks mijn bescheiden figuur graag enigszins vrij (vooral als het warm is) Wij hebben een Arizona gehad, daarbij werd steevast het bed verbreed tot de bank, en als je aan die kant slaapt is een topper over de matras wel lekker (anders voel je de rand) Bij onze huidige Europacamper (Cabanon) ligt het lekkerder.
Je kunt als je het echt niet aandurft ook op een aantal plekken terecht voor een huurwagen, bij dealers, en sommigge campings hebben er een staan.
Gelogd

Dikkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Vouwwagen proberen
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2017, 03:35:58 pm »

Bedankt voor de info. Ik ga ook eens kijken naar de Arizona.
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Vouwwagen proberen
« Reactie #4 Gepost op: juli 18, 2017, 06:50:45 pm »

Misschien een kijkje nemen in Zeist bij de Vouwagenzaak, waar Erica zat.
Hebben ze ook een aantal ocassions staan en mogelijk kunnen ze jullie wat advies geven ook.
Wij werden zeer leuk geholpen.
Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Vouwwagen proberen
« Reactie #5 Gepost op: juli 18, 2017, 07:28:16 pm »

Wij hebben een louisiana gehad, werkte prima met een gezin van vier.
We hadden er ook een enorme disselbak op, dit moest wel voor het vervoer van alle spullen.

Ik denk dat de Arizona qua werk van opzetten het zelfde is, maar idd wat groter.
Qua timing zou ik denken rond september, mensen willen liever niet nog een jaar stalling betalen als ze toch al hebben besloten de klapper weg te doen.
Voordelen van Arizona en Louisina is de prijs kwaliteit verhouding en de ruimte
Nadelen meer werk met opzetten dan de snellere klappers en ze hebben geloof ik geen laad systeem.
Afhankelijk van het bouwjaar heb je wel/geen lattenbodem wel/geen inritsbaar kuipzijl.

Als je hem gaat aanschaffen, ruik het doek en kijk of de stokken nog recht zijn
Kwaliteit van het doek

Maar volgens mij is er hier een topic over wat je moet controleren bij de aanschaf van een 2e hands.

Gelogd

Pollotti

  • Gast
Re: Vouwwagen proberen
« Reactie #6 Gepost op: juli 18, 2017, 08:26:13 pm »

Wij hadden een jamet Louisiana en vond hem groot. Wij zitten nooit binnen, ook niet met regen. Dan of een boekje lezen in je slaapcabine of met de auto er op uit of onder de luifel.
Ik vond het opzetten veel werk (ligt aan het soort vouwwagen) maar de kwaliteit dik in orde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen proberen
« Reactie #7 Gepost op: juli 18, 2017, 09:30:38 pm »

kijk dan ook eens naar een zogenaamd snelklapper model, hiermee mijdt je een hoop losse stangen
bv een jamet dakota of jamet jametic

hoeveel slaapplekken zoek je voor je gezin?
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Vouwwagen proberen
« Reactie #8 Gepost op: juli 18, 2017, 09:45:35 pm »

Uit hobby overtuiging zou ik zeggen kijk ook eens voor een alpenkreuzer parade,  kwalitatief hoogwaardige materialen en technieken goede wagen . Let vooral goed op stiksels , verkleuring van het doek zegt niks over de kwaliteit er van .heb deze wagens regelmatig voor de hobby en blijf me verbazen over de kwaliteit. Als het toch om uit teproberen is of het je bevalt zou ik zien dat je een goede wagen koopt voor tussen bijvoorbeeld de €500,= en €600,= .Kun je je bijna niet aan verkopen en als het niet bevalt verlies je er bijna niks aan .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Dikkie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Vouwwagen proberen
« Reactie #9 Gepost op: juli 20, 2017, 08:30:56 am »

Super bedankt voor de vele informatie. Ik ga ook zeker in Zeist eens kijken bij de Vouwwagenzaak!
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Vouwwagen proberen
« Reactie #10 Gepost op: juli 20, 2017, 10:31:19 am »

Super bedankt voor de vele informatie. Ik ga ook zeker in Zeist eens kijken bij de Vouwwagenzaak!

Gewoon verschillende zaken bezoeken en heel veel merken/types wagens bekijken!
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Vouwwagen proberen
« Reactie #11 Gepost op: juli 20, 2017, 10:52:39 am »

Gewoon verschillende zaken bezoeken en heel veel merken/types wagens bekijken!

Dat sowieso, voordeel van Zeist, wij wonen er ook, is dat het voor ons op fietsafstand is dus makkelijk tussendoor te bezoeken. Toevallig blijven hangen daar mede door het contact daar.
Maar verschillende zaken bezoeken is zeker een goeie tip, zeker voor een ocassion want die hebben ze in Zeist niet veel, ze staan er wel maar er is zat te vinden.
Succes met zoeken en het voorplezier.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal