Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?  (gelezen 8401 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

btje1977

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 72
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #15 Gepost op: mei 14, 2021, 08:06:59 pm »

Wij hebben de voortent en het is toch wel lekker om een grondzeil te hebben. Het regent nu flink met hemelvaart. Voor een snelle tussen stop of een paar dagen met zeker goed weer hebben we die nieuwe eenvoudig luifel gekocht.


Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk

Gelogd

Kevin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #16 Gepost op: mei 19, 2021, 07:31:44 am »

In dat geval zou ik voor de luifel met inritsbare voorwand gaan. Kan je alle kanten op. Heb je de kindertent genomen? De ruimte in de wagen is behoorlijk ruim. Als het slecht weer is kan je prima schuilen in de hoofdtent. Wij hebben enkel de luifel opstaan en dan ook nog met de zijkanten omhoog. Ik wil toch zoveel mogelijk buiten zijn.
Hoi Marcel, met de zijkanten omhoog? Ik zit nu onder de luifel en zit te kijken hoe je dat zou doen. Hij ritst er van beneden naar boven aan en de bogen zitten ook in het doek. Ik ben benieuwd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Gelogd

Kevin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #17 Gepost op: mei 19, 2021, 07:38:00 am »

Wij hebben ook de panoramaluifel met voorwand en zonneluifel. Gelukkig staan we op een camping die vlondertegels aanbieden. Heerlijk. Eerst hadden we die niet onder onze luifel liggen, maar nu wel. We staan hier ruim anderhalve week met veel regen. De grond was geen modderboel maar je kreeg wel steeds natte voeten (op je sokken) als je van wagentent de luifel onder ging. Dus ik denk dat het heel afhankelijk van je vakantiebestemming en het weer is wat je zoekt. Persoonlijk ben ik blij met de luifel al zou ik een volgende keer toch de tent nemen. Wij hebben ook 2 kindjes van 3. Voor een snelle stop kun je ervoor kiezen alleen de wagentent op te zetten of het kuipzeil niet in je tent te ritsen. Het is immers niet noodzakelijk om je kuip erin te ritsen.

Gr. Kevin

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Gelogd

PeterEllie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 18, 2021, 01:57:18 pm »

Wij hebben de Malawi 2.0 met voortent. Juist omdat wij leefruimte willen. Daarnaast hou je droge voeten met het kuipzeil. Dit kan wel ongemakkelijk glad worden als het regent en daarvoor hebben wij, ook in de basistent, iets op de vloer liggen. In de voortent een campingtapijtje. Zalig warm en zacht bij lage temperaturen. Daarbij zijn de dakraampjes perfect voor de lichtinval. Ook kan je dan onder de luifel (die er aan vast zit) zitten zonder nat te worden.

Het opzetten is voor ons niet het grootste probleem. Het alles weer netjes opvouwen bij vertrek blijft een uitdaging.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 18, 2021, 02:29:25 pm »

Hoi Marcel, met de zijkanten omhoog? Ik zit nu onder de luifel en zit te kijken hoe je dat zou doen. Hij ritst er van beneden naar boven aan en de bogen zitten ook in het doek. Ik ben benieuwd!

Ik heb de malawi 1. Daarbij kan het luifel aan beide zijden omhoog.
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 21, 2021, 12:12:29 pm »

Kan de voorwand van de voortent er niet uit? Dan heb je een groot luifel met kuipzeil. Heb je luifel en droge voeten als de regen slecht weg zakt
Gelogd

btje1977

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 72
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 21, 2021, 08:55:59 pm »

Voortent, als je in gebieden kampeert waar het veel kan regenen zoals nl. Normaal staan wij in Italiƫ of Frankrijk. Nu door Corona in NL. Wat je op de foto ziet viel er in een kwartier uit. Wat kan is dat je de voorwand helemaal uitritsbaar laat maken.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk
Gelogd

Kevin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #22 Gepost op: september 06, 2021, 08:03:46 am »

De voorwand kan wel al helemaal van links naar rechts open. Dus in feite kan dat wel al inderdaad

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Gelogd

Nicolien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2.0 royale
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #23 Gepost op: november 12, 2021, 11:00:29 am »

Wij hebben ook de malawi 2.0 maar met voortent. Dit geeft net iets meer ruimte, bv om de keuken netjes droog te zetten. Bij iets koeler weer heb je toch iets meer binnenruimte en met 2 jongens van 7 en 8 is dat fijn. Bij mooi weer gebruiken we het grondzeil niet. De voorwand van de voortent hebben we laten aanpassen  en kunnen we volledig uitritsen. We gebruiken de voortent dan ook als luifel.  Enige nadeel is dat je de zijkanten niet kan oprollen (anders was hij voor ons perfect geweest :>)

Waar heb je dit laten aanpassen? Bij de Wit?
Wij staan op het punt om een malawi 2.0 te kopen en dit lijkt mee een heel handige optie
Gelogd

Ellen1979

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 88
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #24 Gepost op: november 17, 2021, 10:01:05 am »

Wij hebben dit inderdaad bij de Wit in Schijndel laten doen. Succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #25 Gepost op: november 17, 2021, 04:34:51 pm »

Voortent, als je in gebieden kampeert waar het veel kan regenen zoals nl. Normaal staan wij in Italiƫ of Frankrijk. Nu door Corona in NL. Wat je op de foto ziet viel er in een kwartier uit.

Maar die regen valt toch ook als je een voortent hebt? Regen en kamperen is geen goede combi met en zonder voortent. Ook zonder voortent overleven wij die paar natte dagen helemaal prima. Als het vaak slecht weer is, is de vakantie niet veel aan met of zonder voortent.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #26 Gepost op: november 17, 2021, 05:19:25 pm »

Ik kan je verzekeren dat bij dergelijke regenval (wij stonden in Limburg gedurende de extreme regenval) een voortent met kuipzeil het leven een stuk minder onaangenaam maakt dan een luifel waar het water gewoon doorheen stroomt. Maar leuk was het sowieso niet.
We hebben dit overigens ook al eens in Zuid Frankrijk meegemaakt...
Gelogd

btje1977

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 72
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Panorama luifel of voortent malawi 2.0?
« Reactie #27 Gepost op: november 21, 2021, 05:17:35 pm »

Maar die regen valt toch ook als je een voortent hebt? Regen en kamperen is geen goede combi met en zonder voortent. Ook zonder voortent overleven wij die paar natte dagen helemaal prima. Als het vaak slecht weer is, is de vakantie niet veel aan met of zonder voortent.
Dat klopt maar als het heel veel is stroomt het onder je tent en is het een zooi. Iig zo veel was het bij ons afgelopen zomer. Cm of 5, vandaar dat ik blij was met een vaste kuip.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal