Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?  (gelezen 4393 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #15 Gepost op: april 30, 2019, 06:37:26 pm »

Als we ooit weer een vouwwagen kopen.. dan word het een Holtkamper. Wat een prachtige wagens!

Een specifiek model ?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #16 Gepost op: april 30, 2019, 08:57:53 pm »

Een specifiek model ?

Ik vind ze allemaal mooi vormgegeven.  Maar de Kyte vind ik echt super mooi. Vorig jaar stond er een nieuwe tegen over ons op de Wildhoeve.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #17 Gepost op: mei 01, 2019, 09:54:23 pm »

Campooz heeft een keuzehulpdocument opgesteld. Je kan deze via de site aanvragen. Misschien een handig hulpmiddel om een goede keuze te maken? Er is geen vooringenomenheid mbt merken of medellen, kan je helemaal zelf kiezen....
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #18 Gepost op: mei 01, 2019, 10:50:51 pm »


De eerste Kytes waren ook wat minder handig op te zetten dan de latere, zie https://www.youtube.com/watch?v=LQl7PDTLJfQ waarin ik mij zeer verbaasde over het grote aantal handelingen en losse stokken.
De cabanon malawi 2.0 lijkt mij echter nog bewerkelijker, zie https://www.youtube.com/watch?v=Te1txaAU4YQ.
Naar mijn ervaring wordt de opzettijd voor een heel groot deel bepaald door de opzetter en hoeveel spullen je meeneemt. Oftewel hoe handig ben je hierin (onhandigheid door gebrek aan inzicht is maar zeer beperkt met ervaring te compenseren) en sleep je ook nog een wereld aan campingkasten en ander bewerkelijk spul mee.
Wat mij 2 jaar geleden, tijdens onze zoektocht  naar een vouwwagen opviel was dat er onder de 2e hands aangeboden holtkampers al veel wagens waren waar de tent rond of zelfs eerder dan 10 jaar vervangen waren; ik vraag mij nog steeds af of holtkamper een kwaliteits probleem (beperkte levensduur) met hun doek had/heeft of welke andere reden er achter de (kostbare) tent vervanging zit. Op basis van deze waarneming was voor mij een eventuele keuze voor holtkamper niet vanwege een te verwachten bovengemiddelde lange levensduur. Wel een mooi product overigens, al was voor mij het model Flyer het hoogtepunt van Holtkamper...
Succes met de keuze.

« Laatst bewerkt op: juli 14, 2019, 09:37:31 pm door JanJD »
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #19 Gepost op: mei 01, 2019, 11:14:27 pm »

even leesbaar gemaakt  :#

De eerste Kytes waren ook wat minder handig op te zetten dan de latere, zie https://www.youtube.com/watch?v=LQl7PDTLJfQ waarin ik mij zeer verbaasde over het grote aantal handelingen en losse stokken.
De cabanon malawi 2.0 lijkt mij echter nog bewerkelijker, zie https://www.youtube.com/watch?v=Te1txaAU4YQ.
Naar mijn ervaring wordt de opzettijd voor een heel groot deel bepaald door de opzetter en hoeveel spullen je meeneemt. Oftewel hoe handig ben je hierin (onhandigheid door gebrek aan inzicht is maar zeer beperkt met ervaring te compenseren) en sleep je ook nog een wereld aan campingkasten en ander bewerkelijk spul mee.
Wat mij 2 jaar geleden, tijdens onze zoektocht  naar een vouwwagen opviel was dat er onder de 2e hands aangeboden holtkampers al veel wagens waren waar de tent rond of zelfs eerder dan 10 jaar vervangen waren; ik vraag mij nog steeds af of holtkamper een kwaliteits probleem (beperkte levensduur) met hun doek had/heeft of welke andere reden er achter de (kostbare) tent vervanging zit. Op basis van deze waarneming was voor mij een eventuele keuze voor holtkamper niet vanwege een te verwachten bovengemiddelde lange levensduur. Wel een mooi product overigens, al was voor mij het model Flyer het hoogtepunt van Holtkamper...
Succes met de keuze.
Gelogd

Exactly

  • Gast
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #20 Gepost op: mei 01, 2019, 11:56:01 pm »

De eerste Kytes waren ook wat minder handig op te zetten dan de latere, zie https://www.youtube.com/watch?v=LQl7PDTLJfQ waarin ik mij zeer verbaasde over het grote aantal handelingen en losse stokken.
De cabanon malawi 2.0 lijkt mij echter nog bewerkelijker, zie https://www.youtube.com/watch?v=Te1txaAU4YQ.
Naar mijn ervaring wordt de opzettijd voor een heel groot deel bepaald door de opzetter en hoeveel spullen je meeneemt. Oftewel hoe handig ben je hierin (onhandigheid door gebrek aan inzicht is maar zeer beperkt met ervaring te compenseren) en sleep je ook nog een wereld aan campingkasten en ander bewerkelijk spul mee.
Wat mij 2 jaar geleden, tijdens onze zoektocht  naar een vouwwagen opviel was dat er onder de 2e hands aangeboden holtkampers al veel wagens waren waar de tent rond of zelfs eerder dan 10 jaar vervangen waren; ik vraag mij nog steeds af of holtkamper een kwaliteits probleem (beperkte levensduur) met hun doek had/heeft of welke andere reden er achter de (kostbare) tent vervanging zit. Op basis van deze waarneming was voor mij een eventuele keuze voor holtkamper niet vanwege een te verwachten bovengemiddelde lange levensduur. Wel een mooi product overigens, al was voor mij het model Flyer het hoogtepunt van Holtkamper...
Succes met de keuze.


Veel dank! Het filmpje eerder al bekeken. Ik zie niet erg op tegen het opzetten, we hebben beiden veel gekampeerd en zijn redelijk handig. Hopelijk scheelt het daarnaast wanneer we bijvoorbeeld een 2013 model zouden kunnen overnemen. Opzetten van de Malawi leek mij in elk geval meer bewerkelijk.

Uiteindelijk gaat het mij om kwaliteit, ruimte en gemak. Benieuwd of anderen de gesuggereerde kwaliteitsproblemen herkennen van het doek (of ander onderdeel) van de Holtkampers?
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #21 Gepost op: mei 02, 2019, 11:01:51 am »

We hebben een nieuwe Kyte en wat Jan al zegt is correct: er is zeer veel veranderd. De huidige Kyte (carbon en Windforce) is zeer snel op te zetten en makkelijk, met weinig handelingen en vrijwel geen losse stokken. Geen idee wanneer het carbon frame is geïntroduceerd, maar dat maakt veel uit. Sindsdien kan je ook 'haringloos' staan met uitzondering van de 2 punten van de luifel.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #22 Gepost op: mei 02, 2019, 02:09:21 pm »

Veel dank! Het filmpje eerder al bekeken. Ik zie niet erg op tegen het opzetten, we hebben beiden veel gekampeerd en zijn redelijk handig. Hopelijk scheelt het daarnaast wanneer we bijvoorbeeld een 2013 model zouden kunnen overnemen. Opzetten van de Malawi leek mij in elk geval meer bewerkelijk.

Uiteindelijk gaat het mij om kwaliteit, ruimte en gemak. Benieuwd of anderen de gesuggereerde kwaliteitsproblemen herkennen van het doek (of ander onderdeel) van de Holtkampers?

Wat de malawi enigszins bewerkelijk maakt is de luifel.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #23 Gepost op: mei 03, 2019, 06:56:43 pm »

Wat de malawi enigszins bewerkelijk maakt is de luifel.
Als je de 2 filmpjes vergelijkt is het 12 minuten met 2 personen tegen 1 persoon 20 Minuten. Maar ik maak mij daar tijdens mijn vakantie liever niet druk over.
Maar hier slaan ze de voor mij belangrijkste variabele over: het waterpas stellen. De HK wagens mogen met de poten worden gesteld, de Cabanon niet. Daar zit pas een groot verschil. Daarom heb ik ook zwaardere poten ter hoogte van de draagbalken geplaatst. Dit scheelt je vaak 10 tot 20 Minuten en heel veel zweetdruppels.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #24 Gepost op: mei 03, 2019, 07:25:14 pm »

De malawi staat inclusief luifel niet in 20 minuten. Zeker niet in je eentje . . . . .
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #25 Gepost op: mei 04, 2019, 04:46:58 pm »

Als je ervaring / routine er mee hebt, kan hij na het waterpas zetten zeker wel in 20 Minuten staan. Maar zoals wel vaker gezegd moet je ook hem op zijn plek zetten, waterpas zetten, de spullen van de bovenkant afhalen en na de tijd alles nog extra vastzetten als dat nodig is. En het allerbelangrijkste: het is geen wedstrijd, het is vakantie.
Gelogd

Exactly

  • Gast
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #26 Gepost op: mei 04, 2019, 07:25:48 pm »

Update van onze zoektocht: vandaag de Malawi 2.0 bekeken, ziet er mooi uit. Helaas verder aam het twijfelen geraakt door de Alpenkreuzer Parade: 2 bedden op hoogte en een eronder, snel op te zetten, lekker hoog en relatief voordelig (7.400 euro). Misschien toch handig als de kids op termijn apart willen slapen. Iemand ervaring of kinderen (nu 3 en 5 jaar) samen willen blijven slapen, of apart? En wat vinden jullie van de Alpenkreuzer Parade?
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #27 Gepost op: mei 04, 2019, 08:21:05 pm »

Ik ken geen kinderen die samen willen slapen. Ja 1 nachtje, maar verder het liefst een eigen kamer of tentje/cabine/ondertentje. Mijn jongens van 6 en 8 hebben echt last van elkaar als ze naast elkaar liggen.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #28 Gepost op: mei 04, 2019, 08:27:02 pm »

Beide niet mij smaak. Maar of de kinderen samen willens slapen zal moeilijk te beantwoorden zijn. Iedere persoon is uniek. Dus dat zal de tijd uitwijzen. En om over opzet snelheid zou ik nooit naar kijken. Ik kijk meer naar kwaliteit leefruimte en of je bij trekken ook alleen de bak kunt zetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Koopadvies: 2e hands Kyte of nieuwe Malawi 2.0?
« Reactie #29 Gepost op: mei 04, 2019, 08:40:17 pm »

Dat laatste kan bij vrijwel alle merken en types, of het praktisch is is een tweede
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal