Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?  (gelezen 2286 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #15 Gepost op: juni 09, 2019, 09:42:44 pm »

:# in het Engels eigenlijk omgekeerd, een trailer tent maar ik dacht precies hetzelfde  :J :J :J

Inderdaad een Trailer Tent is gewoon een vouwwagen, dus ik begrijp hem ook niet...


Ik heb trouwens een foto gevonden van de nieuwe voortent van de Panama Up als je die in plaats van de luifel zou kunnen gebruiken om bij slecht weer helemaal dicht te maken en bij mooi weer zonder zijwanden en voorwand te gebruiken:
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #16 Gepost op: juni 10, 2019, 07:44:57 am »

Hier ook drie pubers. Wij doen hetzelfde als Ccindy, maar dan met een Malawi 1.0.

Onze voortent is 440 breed en 250 diep. Met de zijwanden opgerold is het onze luifel. Meestal rollen we één zijkant en de helft van de voorzijde op. In de andere hoek staan ons kastje en keuken. In de voortent hebben we Bolon liggen, direct op het gras.

Voor de kids hebben we pop-up tentjes van Decathlon (tip: 3pers.=2pers.). Destijds ook het aanritstentje gekocht voor de jongste. Bij de Malawi zit deze handig aan de kant van de dissel en kost geen diepte.

Totaal is onze wagen 470 diep en 440 breed. Voor de aanritstent/dissel komt daar 127/135 diepte bij. Hiermee kunnen we op iedere plek terecht.

Een echt snelle wagen zou ik de Malawi niet noemen. Zeker niet met alle spullen die je voor 5 man mee sjouwt. De wagentent heb je zo uitgeklapt. De voortent is gewoon old school bouwen.
Voor ons is dit een prima evenwicht tussen ruimte en opzetsnelheid.



Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #17 Gepost op: juni 10, 2019, 09:35:03 am »

Een tenttrailer? Is dat niet gewoon engels voor vouwwagen?

Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoelt.

Voor zover ik weet is een tenttrailer een vouwwagen waarvan je het bed op de kar houdt en de tent er naast klapt. En die bedoel ik dus.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #18 Gepost op: juni 10, 2019, 10:23:38 am »

Het is een verkoopterm die ooit door HK bedacht is voor hun vouwwagens om zich te onderscheiden, inmiddels heten de wagens van HK ook weer 'gewoon'  vouwwagen :J
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #19 Gepost op: juni 10, 2019, 10:59:05 am »

Hier ook drie pubers. Wij doen hetzelfde als Ccindy, maar dan met een Malawi 1.0.

Bij ons ging het uiteindelijk tussen de Malawi 2.0 en de Panama Up. Het is vooral persoonlijke voorkeur en welke wensen/eisen je hebt wat uiteindelijk het beste bij je past. Wij hadden destijds door het bekijken van flink wat modellen/types op het klapweekend een shortlist die steeds korter werd tot uiteindelijk deze 2 overbleven die we bij de dealers uitgebreider hebben bekeken om tot een keuze te komen die het beste bij ons paste.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #20 Gepost op: juni 10, 2019, 05:56:20 pm »

Het is een verkoopterm die ooit door HK bedacht is voor hun vouwwagens om zich te onderscheiden, inmiddels heten de wagens van HK ook weer 'gewoon'  vouwwagen :J

https://www.kampeermagazine.nl/kampeeruitrusting/vouwwagens-tenttrailers/

Is kennelijk niet iedereen met je eens.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #21 Gepost op: juni 10, 2019, 08:11:51 pm »

Ze bedoelen de tent&trailer variant... het is mij om het even, het was puur omdat ik benieuwd was wat je bedoelde. Maar volgens jouw definitie (die afwijkt van je kampeermagazine) heb ik ook een tenttrailer... thuis hebben we het meestal over de vouwvilla, klapkar of  als-ie opstaat gaan we vaak terug naar de kar, halen we iets uit de kar.

Terug on-topic: onze 3 schatjes slapen inmiddels ook extern (2 bijzettentjes, we lijken wel een mobiel dorpje ::)) en wij hebben gekozen voor de Combi-Camp Country. Staat snel, erg degelijk afgewerkt (en gelukkig toch nog ruimte voor verbeteringen, zodat je lekker kunt knutselen) en heeft voor onze ruim voldoende ruimte bij bijvoorbeeld slecht weer.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #22 Gepost op: juni 10, 2019, 08:51:05 pm »

Helemaal niet erg dat jij ook een tenttrailer hebt.
De grap is dat je dit off-topic vindt. Ik wijs de topicstarter op een tenttrailer. Malawi, Campooz, Cocoon, 3dog, e.d. Ik noem dat een vouwwagen, maar daar heb je er nogal veel van. Vandaar dat ik dus de term tenttrailer gebruik, want ik ging er vanuit dat dit soort vouwwagens ook wel een tenttrailer wordt genoemd. En ik denk stiekem dat ik gelijk heb . . .
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Toe aan een andere vouwwagen, maar wat voor één?
« Reactie #23 Gepost op: juni 10, 2019, 08:53:08 pm »

tussen gelijk hebben en gelijk krijgen....  :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal