Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Raclet Panama up of de combi camp Country?  (gelezen 3610 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #45 Gepost op: juli 13, 2019, 05:41:35 pm »

Dan vergelijk je waarschijnlijk de huidige Country met de huidige Valley, dat had ik even niet in beeld.


De bagageruimte van de huidige Country is natuurlijk wel veel groter dan die van de Valley en de 'oude' Country. Die wordt vanaf 2016 geleverd. En dan denk ik dat bij die 1750 liter misschien ook de disselbak nog mee wordt geteld. Als ik nu voor de eerste keer zou moeten kiezen tussen een Country en een Valley zou ik nu nooit voor de Valley kiezen. De verschillen van de wagens zijn daarvoor te groot. Dat was in de tijd dat wij de wagen kochten niet zo. Daar zat alleen het verschil in de wielen en wat accessoires (kwam natuurlijk ook omdat wij toen het verhoogde bed hadden), ik zou dus ook nooit de bagage op het bed willen hebben. Als de Valley destijds geen verhoogd bed had gehad, hadden wij toen al de Country gekocht.


Bij de huidige Country met het nieuwe chassis zit de bagageruimte tussen de wielen, bij de vorige wagens zat die meer boven de wielen, dat is een serieus verschil.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2019, 06:07:32 pm door C5CCV »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #46 Gepost op: juli 13, 2019, 06:41:26 pm »

CEO  ik hoop toch wel voor je dat je aan t begin van je vakantie je bed opnieuw schoon opmaakt haha.  En niet dat je alles laat liggen van de vorige vakantie  :H

#grapje he.

Euh...   :#

we hebben twee sets beddengoed mee, en op de dag van vertrek, of vorig jaar in de chambre d'hote hebben we alles laten luchten en er schoon beddengoed op gedaan.  :O
Als we verschonen, wassen we het oude beddengoed direct.

Ik zou graag ook zo handig zijn om het hele snoer gedoe al klaar te maken zodat je niks meer hoeft te doen. 

Wij hebben een Isabella lamp aan de buis binnen geklikt. Erg slank en blijft zitten. Idd stroom aansluiten op centraal punt en alles werkt (onze el. deken is altijd aangesloten, net als de wagenbakverlichting). Wegwerken van de draden is erg eenvoudig: alles hangt uit zicht, dus vooral zo vastzetten dat er niets klem loopt bij inklappen. Knopje voor verlichting met tie-wraps aan bedframe vastgemaakt, waar de ritsen van de slaapcabine samenkomen.

Kijk voor dit soort idee"en eens in de projecten sectie van zowel Combi-Camp als Raclet ter inspiratie. Zelf vind ik het leuk om aan de kar te knutselen en dat houd denk ik nooit op ('mijn' projectentopic heet Nooit helemaal klaar en dat heeft een reden (https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=22050.msg290418#msg290418)

Ook bij ons staat gemakkelijk klappen voorop.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2019, 06:54:47 pm door CEO »
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

nienfreyaa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Nog geen maar zijn aan het oriënteren
Re: Raclet Panama up of de combi camp Country?
« Reactie #47 Gepost op: juli 18, 2019, 02:00:02 pm »

sorry voor mijn late reactie.

Bedankt C5CCV voor je uitleg.  Ik deed idd de valley en de country van nu vergelijken.
Maar als het zoveel ruimte verschilt en ook idd bagage op bed dan valt de valley al af.

Bedankt voor je tip CEO van de lamp en de link
Ik ben nog verder idd wezen snuffelen op dit forum en kwam ook aantal dingen tegen zoals verduisterende slaapcabines en geen binnentent in de gastencabine van de panama.  zoveel afwegingen en of t echt als nadeel wordt ervaren... betwijfel het.

Ik vroeg mij trouwens wel af aangezien de wagen van de panama ook 170 is en die van de country ook... waarom dan bij de panama het bed 150 is en de country een matras heeft van 160?   Kan er dan op de panama ook niet een matras van 160???
Hoop het namelijk want dan zouden we helemaal om zijn!!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal