Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen  (gelezen 19763 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #60 Gepost op: augustus 26, 2019, 12:08:37 am »

@Hemertje

Ik wil contact gaan leggen met deze verkoper.
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1446993940-vouwwagen-combi-camp-2003-koopje.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

Op zich denk ik dat 2000 euro een mooie prijs is voor deze vouwwagen, aangezien hij compleet is, met gastencabine, goede ritsen, voortent en luifel, en fietsdragers. De andere vouwwagens voor deze prijs hadden mankementen of minder accessoires.

Maar toch vind ik je bericht waardevol en zou ik willen vragen, wat vind jij van deze prijs en wagen?
ga je hier kijken? Ziet er netjes uit en de prijs is niet gek.
Check ook het volgende topic even : https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19661.msg263423#msg263423

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #61 Gepost op: augustus 26, 2019, 12:14:11 am »

Onze @muis hier rekent de marktwaarde als volgt

1e jaar 20-25% afschrijving
Vouwwagen schrijf je in 20 jaar af

Vraag is dus wat de nieuwwaarde destijds is geweest
Maar ja, de markt heeft ook zo zijn waarde, ligt aan vraag en aanbod
Foto’s geven een indruk maar zeggen niet zoveel, die kunnen zomaar 5 jaar oud zijn

Altijd dus gaan kijken en op je eerste indruk afgaan

Met dit merk geen ervaring, sorry

@muis is nog met vakantie en leest momenteel niet elke dag mee  ::) maar dat is in de basis wel de berekening idd die ik maak (en niet ik alleen) , het rest bedrag verdelen over 19 jaar  x het aantal jaar dat nog over is. Rest waarde hou je natuurlijk altijd
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #62 Gepost op: augustus 26, 2019, 01:26:37 am »

Volgens de tekst heeft die van 1999,99 een voortent en luifel. We hebben een kijk afspraak gemaakt!

Hoi Gavia,

Ik volg je topic al vanaf het begin, en zag dat je van heel breed nu hebt gefilterd tot Camplet of Combi camp. Wij hebben een CC en als fan vind ik het leuk om te lezen dat je nu een CC gaat bezichtigen. Ben benieuwd naar je bevindingen!

Ter info wat voor mij de pluspunten zijn van onze CC (dit had ik eerder elders geschreven, maar kopieer ik even voor jou):

O ja, onze CCC bevalt uitstekend. We staan graag zo compact mogelijk, met alleen het dak van de voortent (of maximaal één zijkant erin). Dit jaar ook weer vijf campings bezocht in ruim drie weken.
Vaste keuken met koelkast is een plus voor ons (geen gesjouw, ook niet met koelkast+ stabiel met oog op kids). Geen slikranden rondom wagentent om te poetsen is de volgende plus. En weinig haringen om te timmeren of eruit te trekken is de derde plus. Dat alles maakt het comfortabel (snel).

Kinderen zijn 9 en 7 en slapen in de gastencabine als we er meerdere nachten blijven (soms ook weleens een nachtje op de deksel). Mochten ze later een eigen tentje willen, dan kan dat hebben we geen vouwwagen met een 'overschot' aan vaste bedden. Maar nu vinden ze de gastencabine nog wel tof, want hun 'eigen tent'.

Bij slecht weer kunnen we uiteraard een voortent maken mocht dat nodig zijn. Deze week, op de laatste camping, was het 's avonds ineens erg koud. Eigenlijk te koud voor alleen het voortentdak. Toen hebben wij 's avonds knus op de deksel binnen gezeten terwijl de kinderen in de gastencabine sliepen. Dit kleine deel is ook heel goed te verwarmen eventueel.

O ja, op de deksel past precies een babybedje dwars voor een derde kind. Of die variant met de bedden andersom, dan heb je ook een kinderslaapplek extra.

[einde gekopieerde stuk]


Toen wij onze CC van mp kochten heb ik screenshots gemaakt, dat vond ik leuk en handig om te hebben. Ik zal zo even een screenshot met campingbedje posten als het lukt, misschien aardig om te zien voor jou.

En ja, de deksel is inderdaad af en toe een heerlijk speelplekje! Zoonlief kiest altijd één legosetje om mee te nemen en dat doen we echt op de deksel ivm de kleine stukjes. En vorige week heeft dochterlief met twee campingvriendinnetjes heel lang op de deksel gespeeld met allerlei knuffeldingetjes die daar woonden enzo :-)

Succes met je keuze!

Groet,
Caroline


Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #63 Gepost op: augustus 26, 2019, 01:27:55 am »

Foto voor bij bovenstaande post.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #64 Gepost op: augustus 26, 2019, 01:31:01 am »

Deze ook nog even om een indruk te geven van de ruimte in de gastencabine. Er passen makkelijk twee matjes naast elkaar. Er is dan nog wat ruimte over (wat wel fijn is ivm het beetje slap naar binnen hangende schuine wandje).
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #65 Gepost op: augustus 26, 2019, 05:32:11 pm »

[...]

Het enthousiasme van de Combi-Camp-eigenaren op dit forum geeft mij ook wel het idee dat wij de juiste keuze maken met de aanschaf van een CCF.
Gelogd

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #66 Gepost op: augustus 26, 2019, 06:04:59 pm »

 Bedankt voor jullie enthousiaste berichten!
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #67 Gepost op: augustus 26, 2019, 06:14:21 pm »

Het enthousiasme van de Combi-Camp-eigenaren op dit forum geeft mij ook wel het idee dat wij de juiste keuze maken met de aanschaf van een CCF.
Het lijkt me een prima vouwwagen. Maar ik zou het enthousiasme van eigenaren niet als maatstaf nemen. Vaak is het slechts de helft (of driekwart) van het verhaal.
Veel plezier met je nieuwe VW.
Gelogd

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Valley
.
« Reactie #68 Gepost op: augustus 26, 2019, 07:31:49 pm »

Mijn eerste wagen was een camp-let: heerlijk klein toverdoosje en je kunt hem bij wijze van spreken met één pink verplaatsen. Maar: ook weinig bergruimte, de keuken was te laag waardoor ik altijd rugpijn had, en om goed te slapen was het echt noodzakelijk om een selfinflatable onder het matras te duwen.

Inmiddels ben ik bezig aan de tweede combi-camp. Gekocht toen we nog getrouwd waren, maar inmiddels ga ik alleen met mijn zoon (10) op vakantie en dat gaat prima. Hij helpt bij het opklappen van het deksel, de rest doe ik zelf op mijn gemakje. Maar er is ook altijd wel iemand die even wil helpen op de camping.

Als je een 'dwarsslaper' neemt heb je al standaard één kinderbedje erbij, dan kan de kleinste inderdaad in een kinderbedje en ééntje bij jou in het grote bed. Maar een lengteslaper zou m.i. ook nog best een optie zijn, dan leg je de drie kinderen dwars in het grote bed en doe je voor jezelf een matje op het deksel. Of natuurlijk een gastencabine erbij...

Qua model maakt een panda of venezia niet zo veel uit trouwens.

Maar de Camp-let lijkt me ook nog steeds wel een goede optie voor jou. Het is ook een beetje waar je prioriteiten liggen en wat voor jou belangrijk is. Als je daar even hulp krijgt bij het openklappen van de bak, kun je de rest ook makkelijk zelf. En je hebt wel in een keer vier slaapplaatsen, dat is ook wat waard.

Succes met je zoektocht! Voorpret is ook pret :)
Gelogd

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #69 Gepost op: augustus 26, 2019, 07:46:54 pm »

Het lijkt me een prima vouwwagen. Maar ik zou het enthousiasme van eigenaren niet als maatstaf nemen. Vaak is het slechts de helft (of driekwart) van het verhaal.
Veel plezier met je nieuwe VW.

Dit heb niet ik, de starter van dit topic, geschreven, maar iemand die al een Combi-Camp heeft :)
Gelogd

Slinger

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jameta
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #70 Gepost op: augustus 26, 2019, 10:19:03 pm »

Hallo Gavia,
. Na een aantal jaren met een Camplet (zonder gasveren) te hebben gekampeerd, zijn we sinds drie jaar in het bezit van een Jameta. De Jameta is, net als de Trigano alpha, een kloon van de Combi camp.
Op basis van onze ervaringen met deze twee type vouwwagens, hierbij mijn persoonlijke impressies, misschien kun je er wat mee.
- Het verplaatsen van de vw door 1 persoon: zoals al eerder gezegd, op dit punt wint de Camplet. Ik ben geen krachtpatser, maar ik heb de Camplet altijd zonder problemen op de gewenste plek kunnen zetten. Ik durf niet te zeggen of ook mijn vrouw (1.60 meter, 50 kg ) onder alle terreinomstandigheden daartoe in staat zou zijn. De Jameta is een stuk zwaarder dan de Camplet, je zult die waarschijnlijk niet zonder hulp kunnen plaatsen.
- de Combicamp/Jameta vind ik voor 1 persoon wat makkelijker te klappen dan de Camplet, omdat het opklappen (en inklappen) in verschillende fasen kan gebeuren. Je hebt zo minder kracht nodig dan bij de Camplet (zonder gasveren) waar je in een keer het deksel over zijn kantelpunt heen moet tillen. Daar staat tegenover dat het voor de Camplet geen probleem is als het terrein wat afloopt. Bij hard toppers zoals de Combicamp luistert dit nauwer.
- de voortent van de Jameta maakt op mij een ruimere indruk dan die van de Camplet. Dat komt  omdat hij langer en hoger is dan die van de Camplet.
- Bij de Combicamp (Jameta) kun je spullen onder het bed kwijt. Ik vind dat prettiger werken dan de Camplet waar je spullen op het bed liggen. Bij het inklappen kan dat nl problemen geven wanneer je teveel of te hoog beladen hebt.
- het opbouwen van de voortent van de Jameta (en ik vermoed ook de Combicamp) is niet vreselijk ingewikkeld, maar ook hier geldt dat een beetje lengte wel handig is. De voortent van de Camplet ligt kant en klaar in de wagen. Je hoeft de tent alleen maar omhoog te trekken en daarna de buizen uit te schuiven.
Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen, voor jouw situatie kan dat heel anders liggen. Mijn advies daarom: vraag vooral of je de vouwwagens zelfstandig  mag open klappen, èn (belangrijk!) ook mag dichtklappen. Het is de enige manier om erachter te komen welk systeem voor jou het beste werkt. Misschien kom je er zelfs achter dat een vouwwagen toch niet helemaal voor jou is weggelegd, ook niet onbelangrijk!

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #71 Gepost op: augustus 26, 2019, 10:28:21 pm »

Wat ook altijd helpt om een goed beeld te krijgen is vragen wat een Camp-let of Combi Camp eigenaar zou veranderen als het zou kunnen en waarom :J
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2019, 11:47:31 pm door Caroline S »
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #73 Gepost op: augustus 28, 2019, 08:10:45 am »

Wat ook altijd helpt om een goed beeld te krijgen is vragen wat een Camp-let of Combi Camp eigenaar zou veranderen als het zou kunnen en waarom :J
Als je @CEO moet geloven wordt de Combi-Camp nogal incompleet afgeleverd ;-).

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=22050.0
Gelogd

dolce73

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer expedition
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #74 Gepost op: augustus 28, 2019, 02:53:55 pm »

Wij zijn een gezin met 5 kids en hadden een oude Conway die ik echt niet alleen op kon zetten. (omdat mijn man vaak van huis is wil ik ook weg kunnen) hebben we deze vorig jaar verkocht en dit jaar zijn we gegaan voor een Holtkamper Flyer.  Anders ingericht maar alsnog genoeg ruimte. 
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal