Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Keuzestress  (gelezen 4905 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Keuzestress
« Reactie #15 Gepost op: november 16, 2019, 08:57:22 pm »

Bij de aart Kok livingstone gebruiken wij bij slecht weer een korte stok waarmee we de voorkant van de varioluifel omlaag kunnen zetten. Hierdoor veel meer beschutting als je ook de driehoek zijkanten gebruikt. We hebben er wel voorwanden bij, maar deze gebruiken wij eigenlijk nooit.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Keuzestress
« Reactie #16 Gepost op: november 18, 2019, 10:56:02 am »

Ik denk dat je ook moet kijken naar het uiterlijk van de tent, wat vind je mooier?

Het zijn beide goede degelijke wagens, ook beide waardevast.

Ook ik ben niet geheel onbevooroordeeld uiteraard  :# wij zijn echt gevallen op de mooie keuken van de Livingstone en de sfeer en het uiterlijk van de tent. Afgelopen zomer 5 campings aangedaan en eigenlijk vooral de gewone luifel gebruikt en bijna 3 weken met het dak open geslapen, echt super is dat. Ook dochter lief is erg blij met de achtertent, haar eigen stekkie.

In het voorjaar in Nederland gestaan met wat lagere temperaturen en dan zijn de windpunten en voorwanden toch wel fijn, we hadden de Zibro mee en hebben royaal met 6 man binnen kunnen zitten.

In tegenstelling wat Jerome zegt, lukt het mij wel om hem alleen op te zetten. Het grondzeil laten we er altijd aan zitten, als je bij de laadruimte moet zijn is het 1 rits losmaken en deze is alsnog toegankelijk.

Wij zijn heel blij met onze keuze, en stel dat we de loterij winnen en we geld teveel hebben  :# zou ik zo een nieuwe kopen maar dan wel met XL bed. Dat kost wat meer laadruimte maar lijkt me wel comfortabeler. We hebben nu namelijk een kleiner bed dan dat we in de Cabanon hiervoor hadden ::)
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Keuzestress
« Reactie #17 Gepost op: november 18, 2019, 01:06:40 pm »

Dank voor de reacties dit helpt zeker bij het "keuzeproces"

De voors en tegens:
Uiterlijk, ontloopt elkaar niet heel veel, beide mooie wagens. Kleuren van Aart Kok spreken mij iets meer aan maar dat is maar een kleur ;-) Holtkamper heeft een mooie luifel zonder stokken.
Bed, bij Aart Kok iets groter
Leefruimte, bij Holtkamper weer 30 cm groter (totale footprint ook)
Opzetgemak, bij Holtkamper beter maar twijfel nog of dit belangrijk voor ons is. Met de tent stonden we 3 weken op 1 plek en nu wellicht een keer extra verkassen. Zie ons niet snel meerdere keren verplaatsen dus is niet zo 'n zwaarwegend argument voor ons. Ook de Aart Kok staat bekend als "snelklapper"
Keuken, gezien de ervaringen die ik lees denk ik dat we ook wel wennen aan Holtkamper als "bovenlader" dus geen doorslaggevend item wat ons betreft.
Prijs, Hier zit wel een behoorlijk verschil in, de Holtkamper is in een gelijke configuratie ruim 8.000,00 duurder.

De opties als extra tentjes, voorwanden en grondzeilen zijn bij beide te krijgen en aan te brengen. Bij Holtkamper zijn deze ook weer duurder in aanschaf

Conclusie, de Holtkamper is de echte top wat mij betreft qua vouwwagen, opzetgemak en kwaliteit. Aart Kok is ook goed maar is net even wat minder qua gebruiksgemak en kwaliteit van materialen.  De afweging die we dus moeten maken is of de voordelen die Holtkamper heeft ons dit geld waard is en daar twijfelen we over.

Zien jullie naast de genoemde voor/nadelen nog zaken die we mee moeten nemen in onze overweging.







Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Keuzestress
« Reactie #18 Gepost op: november 18, 2019, 01:19:58 pm »

Dank voor de reacties dit helpt zeker bij het "keuzeproces"

Bij de Aero is de luifel zonder stokken is echt wel erg fijn.

Standaard is het bed kleiner 2.00x1.40m aart-kok t.o.v. 2.10x1.55m holtkamper
Echter kan je wel het XL bed nemen maar dat kost je laad ruimte en opgezet ook binnenruimte.

plattegrond AK

Technische gegevens AK
Slaapplaatsen2-5
Leeg gewicht495 kg
Max toelaatbaar gewicht750 kg
Maten incl. dissel (LXBXH)400x172x115 cm
Bagageruimte (LXBXH)215x120-150x55 cm (1.500 ltr)
Bagageruimte totaal2.100 ltr
Ruimte keuken (LXBXH)120-160x70x80 cm (600 ltr)
Wielmaat standaard185/65 R14
Bedmaat standaard140x200x10 cm
Bedmaat kingsize200x220x10 cm
MatrasPolyether SG 35 en 2 cm traagschuim
« Laatst bewerkt op: november 18, 2019, 01:28:49 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Keuzestress
« Reactie #19 Gepost op: november 18, 2019, 01:36:45 pm »

Dank u,  WW ik had naar de plattegrond van de Aart Kok gekeken maar zie dat de matrasmaat inderdaad anders is en dan is het bed weer kleiner dan bij Holtkamper.  8)

Het XL bed bij Aart Kok vind ik niets. Je verliest en bagageruimte en leefruimte doordat deze de voortent in komt.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Keuzestress
« Reactie #20 Gepost op: november 18, 2019, 03:55:32 pm »

Je bent er allang uit Rijksen wat ik zo lees tussen de regels door, je hikt alleen tegen die meerprijs van 8.000,00 aan  :#
Ik herken me helemaal in je verhaal...
Wat wil je nog meer van ons lezen om je definitieve keuze definitief te maken  :P

Zoals eerder aangegeven hebben we dezelfde afwegingen (meerdere malen) gemaakt
De financiële uitgave doet even pijn maar je krijgt er veel comfort (naar ons idee) voor terug (opzetgemak, eenstoksluifel, grote keuken en bagageruimte eronder)

Een jong gebruikte kan natuurlijk ook nog altijd de afweging zijn voor jullie?
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Keuzestress
« Reactie #21 Gepost op: november 18, 2019, 03:58:50 pm »

Sluit mij bij Hemertje aan.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Keuzestress
« Reactie #22 Gepost op: november 18, 2019, 04:54:28 pm »

Wat wil je nog meer van ons lezen om je definitieve keuze definitief te maken  :P

Ik zoek bevestiging van mijn feiten hoop dat hier vanuit ervaring nog tips komen om op te letten of mee te nemen in de afweging. :J

€ 8000,00 is best veel geld en dat kan je maar één keer uitgeven, ben er echt wel van overtuigd dat Holtkamper kwaliteit voor zijn geld levert maar Aart Kok is ook een wagen uit het "hogere"segment qua kwaliteit en afwerking.

2e hands is voor ons niet echt een optie. De deur van de Aero is verplaats en de luifel is hoger bij de keuken wat met mijn lengte van 1,95 echt verbeteringen zijn. De deur links vond ik echt een nadeel, altijd gebukt door de deur :N Bij Aart Kok vinden we de nieuwe boogluifel erg mooi. (ook weer meer ruimte/hoogte)

Snap ook dat er voor jullie op dit moment niet zo veel meer aan toe te voegen is.  WW



Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Keuzestress
« Reactie #23 Gepost op: november 18, 2019, 05:02:23 pm »

. De deur van de Aero is verplaats en de luifel is hoger bij de keuken wat met mijn lengte van 1,95 echt verbeteringen zijn. De deur links vond ik echt een nadeel, altijd gebukt door de deur :N Bij Aart Kok vinden we de nieuwe boogluifel erg mooi. (ook weer meer ruimte/hoogte)


De deur is inderdaad verplaatst, ik ben bijna 190 heb nog niet mijn hoofd gestoten aan de stang die daar loopt, logisch want de stang zit net boven de opening. Dus ietsjes bukken moet je toch. Bij de keuken nooit last.
Maar 8000 meer is toch een aardig prijsverschil, kan je ook leuke andere dingen mee doen.
Nogmaals succes, en wat je ook kiest, het wordt er altijd mooier op op een camping.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Keuzestress
« Reactie #24 Gepost op: november 18, 2019, 05:45:28 pm »

@Rijksen
Toen de kyte in 2009 uit kwam waren wij er helemaal weg van.
En heeft het nog 3jaar geduurd voordat wij de kyte aanschafte in 2012.
Nooit geen spijt van gehad.

De aero is eigenlijk een kyte s.
Alleen heeft de nieuwe aero een iets diepere luifel.
En ze er zit een helemaal nieuw airforce systeem in, deze pas nog gezien jjn Emmen.
« Laatst bewerkt op: november 18, 2019, 05:48:54 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

verhagen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Livingstone River Logde Game Drive black edition
Re: Keuzestress
« Reactie #25 Gepost op: november 18, 2019, 10:01:39 pm »

Dank u,  WW ik had naar de plattegrond van de Aart Kok gekeken maar zie dat de matrasmaat inderdaad anders is en dan is het bed weer kleiner dan bij Holtkamper.  8)

Het XL bed bij Aart Kok vind ik niets. Je verliest en bagageruimte en leefruimte doordat deze de voortent in komt.
Tenzij je het bed omhoog laat staan.

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Keuzestress
« Reactie #26 Gepost op: november 19, 2019, 04:19:47 pm »

Wellicht nog goed om in de overweging mee te nemen met hoeveel personen je kampeert. Kunnen er meer worden, minder of gelijk blijven.  Een grotere uitgave mag wel toekomstbestendig zijn in mijn optiek.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Keuzestress
« Reactie #27 Gepost op: november 19, 2019, 04:22:05 pm »



In tegenstelling wat Jerome zegt, lukt het mij wel om hem alleen op te zetten.

Ik de wederhelft van jerome dus niet, maar dat zit hem alleen in het omhoog zetten vd middenbalk. Dat lukt me niet. De rest allemaal wel.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Keuzestress
« Reactie #28 Gepost op: november 19, 2019, 04:57:34 pm »

Wellicht nog goed om in de overweging mee te nemen met hoeveel personen je kampeert. Kunnen er meer worden, minder of gelijk blijven.  Een grotere uitgave mag wel toekomstbestendig zijn in mijn optiek.

Dank je hebben we zeker over nagedacht. Wij hebben 2 kids, 1 van 11 die al een paar jaar in eigen tent slaapt en 1 van 4 jaar die ook staat te trappelen om alleen te slapen. Het is dus een zeer bewuste keuze om een wagen met 1 bed te nemen.

We hebben nu een Bardani 5 persoons tunneltent welke groot zat is om in te slapen en te zitten bij slecht weer. Reden voor de vouwwagen:
Tent is 10 jaar oud en gaat slijtage vertonen. (vervanging)
Opzetten is best een klus, even voor nachtje als je op doorreis bent is eigenlijk geen optie.
Vouwwagen biedt meer comfort qua slapen, opzetgemak, keuken en opbergruimte.
Met de vouwwagen mogelijkheid wat meer rond te reizen. (moet in de praktijk nog blijken of we dit gaan doen)

In de zomer zoeken we het warme weer op dus merken we de afgelopen jaren dat veel binnenruimte dan niet noodzakelijk is en een goede luifel belangrijker is. Dat we er nu aan binnenruimte met een vouwwagen dus op "achteruit" gaan vinden we niet erg. Toch willen we ook kunnen kamperen in voor/najaar en wellicht in landen waar de zon niet altijd schijnt. Daarom denken we aan een voorwand in de luifel.

Het is een leuke zoektocht die we hopen begin volgende jaar af te ronden met een aankoop :)
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Keuzestress
« Reactie #29 Gepost op: november 19, 2019, 07:08:35 pm »

Wij zijn met 5e pa, ma en 3 kids (18, 16,14) de oudste gaat inmiddels niet meer mee. Wij hebben getwijfeld tussen de cocoon en Livingstone. De vaste keuken en losse kindertent hebben voor ons in combinatie met de prijs de doorslag gegeven. Daarnaast vond mijn man de schuine stang bij de cocoon niet fijn.

Wat wij fijn vinden is dat bij het doortrekken de basis snel staat en de 2 meiden dan in de basis mee kunnen slapen. In de zomer slapen ze in hun eigen tent. In het voorjaar bij ons in de tent omdat ze dat met de koude fijner vinden. Wij hebben een chemisch toilet bij. Is toch makkelijker als je dan in dezelfde ruimte kunt gaan plassen als het koud is ;-).
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal