Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten  (gelezen 2003 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marloes-82

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana 2017
Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Gepost op: februari 01, 2020, 07:54:58 pm »

2 jaar geleden hebben wij een nieuwe jamet louisiana gekocht. Het opzetten doen we 3 uur over en afbreken 4 uur, we zien het niet gebeuren dat dit sneller zal gaan. Het valt ons erg tegen helemaal met kleine kinderen die rond lopen en aandacht willen. Inmiddels hebben we 3 kinderen en ik vind het niet prettig om 1 kindje in een slaaptentje onder de vouwwagen te laten slapen. Nu mijn vraag: weten jullie een vouwwagen met uitbouw als extra slaapplaats zodat er niemand onder de klep slaapt én een wagen die een stuk makkelijker is in opzetten en afbreken.

Alvast bedankt!
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.225
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2020, 07:58:46 pm »

Een flyer waar een adventure tent aangeritst kan worden. Snel opgezet en ingeklapt, vast bed, plaats voor 2 op de klep, en er kan een adventure tent aangeritst worden.
Echter of je er een kan vinden, zou ik je niet kunnen zeggen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

Christal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte xl
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #2 Gepost op: februari 01, 2020, 08:00:23 pm »

Hoi wij hebben een Holtkamper kyte , deze is zeer snel opgezet we hebben een kinderkamer zo erbij. Hier kunnen 3 kinderen slapen.

Groeten Christa
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.225
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #3 Gepost op: februari 01, 2020, 08:01:18 pm »

Staat een Malawi te koop op het forum waar ook een extra kindertent aan geritst kan worden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #4 Gepost op: februari 01, 2020, 10:01:03 pm »

De Campooz  lazy Jack is misschien een optie? Die heeft standaard 4 slaapplekken en daar kan nog een extra slaaptentje aan gezet worden. Dat tentje kan ook los opgezet worden, handig als de kids groter zijn.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #5 Gepost op: februari 01, 2020, 11:13:42 pm »

Wij gaan het met de malawi proberen. 2 in de achtertent en 1 met babybed in de wagentent.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #6 Gepost op: februari 02, 2020, 12:43:16 am »

Er zijn verschillende mogelijkheden, bv:
Camp-let
Combi-camp
Campooz
Cabanon Malawi
HK Cocoon, Flyer, Astro, Kyte
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #7 Gepost op: februari 02, 2020, 10:15:49 am »

Trigano Olympe. 2 bedden op de klep en dan met gastencabine waar kinderen kunnen slapen. Ondertentjes zouden gebruikt kunnen worden als opslag.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #8 Gepost op: februari 02, 2020, 10:36:05 am »

Ik ken de Jamet niet zo goed maar de Trigano Odyssee zou ook een optie zijn met zijtent.
Die staat gok ik met een uurtje of 2 als je alles meetelt, kan sneller minder haringen, geen grondzeil etc.
Maar denk dat een vouwwagen opzetten met 3 kleine kinderen gewoon wat langer duurt ivm alle spullen en speelgoed.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #9 Gepost op: februari 02, 2020, 12:35:01 pm »

2 jaar geleden hebben wij een nieuwe jamet louisiana gekocht. Het opzetten doen we 3 uur over en afbreken 4 uur, we zien het niet gebeuren dat dit sneller zal gaan. Het valt ons erg tegen helemaal met kleine kinderen die rond lopen en aandacht willen. Inmiddels hebben we 3 kinderen en ik vind het niet prettig om 1 kindje in een slaaptentje onder de vouwwagen te laten slapen. Nu mijn vraag: weten jullie een vouwwagen met uitbouw als extra slaapplaats zodat er niemand onder de klep slaapt én een wagen die een stuk makkelijker is in opzetten en afbreken.

Alvast bedankt!

Dag Marloes,

onze Holtkamper Spacer met kindertent (Kids Adventuretent) hebben we te koop.

Deze kindertent kan je losstaand opzetten maar ook aan de wagen ritsen zodat ze gelijk vanuit de kindertent bij je in de wagen uitkomen

Zie https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24039.0
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #10 Gepost op: februari 02, 2020, 10:10:36 pm »

Met nagenoeg hetzelfde wensenpakket (rondtrekken, +/- 8 campings per vakantie, max een uur per camping opzetten en installeren, slaapplek voor 5, geen ondertentjes, in elk geval genoeg ruimte om bij slecht weer binnen te kunnen eten én 5 fietsen mee kunnen nemen) kwamen wij dus uit bij een Camplet met gastencabine. Nu zo'n 26 weken en 45 campings mee afgereisd, geen seconde spijt van gehad.
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2020, 10:12:49 pm door sanderv »
Gelogd

leenvanhovedesmet

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #11 Gepost op: februari 03, 2020, 11:52:50 am »

Met nagenoeg hetzelfde wensenpakket (rondtrekken, +/- 8 campings per vakantie, max een uur per camping opzetten en installeren, slaapplek voor 5, geen ondertentjes, in elk geval genoeg ruimte om bij slecht weer binnen te kunnen eten én 5 fietsen mee kunnen nemen) kwamen wij dus uit bij een Camplet met gastencabine. Nu zo'n 26 weken en 45 campings mee afgereisd, geen seconde spijt van gehad.
Welke Camplet hebben jullie ?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #12 Gepost op: februari 03, 2020, 12:44:45 pm »

Wij hebben een oude Royal, wagen uit 95, tent uit 2001, met gasten cabine en de nodige persoonlijke aanpassingen zoals een verzinkte drager voor 4 tot 5 Thule dragers, een aluminium disselbak en een ombouw naar tempo 100. Groot voordeel van de camplet voor ons is het snelle opzetten (was het zat om iedere keer 5 bedden op te ruimen...) en vijf slaapplekken naast elkaar ipv boven elkaar. Bovendien willen we met vijf droog kunnen eten, maar niet te veel grondoppervlakte op de camping innemen. We komen nog wel eens op kleine campings zoals de achtertuin van een woonhuis.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #13 Gepost op: februari 05, 2020, 01:03:45 pm »

Ik ken de Jamet niet zo goed maar de Trigano Odyssee zou ook een optie zijn met zijtent.
Die staat gok ik met een uurtje of 2 als je alles meetelt, kan sneller minder haringen, geen grondzeil etc.
Maar denk dat een vouwwagen opzetten met 3 kleine kinderen gewoon wat langer duurt ivm alle spullen en speelgoed.
20 min/ half uur voor 1 nacht, uur a 2 uur voor langere tijd incl luifel en inrichting en zo (uur speling omdat we niet altijd de vaste vloer leggen en niet altijd 'alle' haringen slaan. Enkel als er regen of veel wind voorspeld is, doen we het héle pakket, wat gelukkig zelden voorkomt)
We hebben geen zijtent voor kind 3. Tel er nog een kwartier of zo bij. Alleszins zullen de 3 u die je nu hebt, verleden tijd zijn.
Uiteraard duurt het de eerste 2 keer of zo langer dan wat ik nu zeg, maar wij verkassen elke vakantie een keer of 4-5, dan loopt het al wat meer gesmeerd.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: februari 05, 2020, 01:05:39 pm door metalpe »
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Vouwwagen voor 5 personen en redelijk snel op te zetten
« Reactie #14 Gepost op: februari 05, 2020, 03:05:08 pm »

Bij ons zit de meeste tijd in alle zooi die we meeslepen neerzetten en opruimen. Ik denk dat mensen die daar andere keuzes in maken veel sneller opbreken en neerzetten. Volgens anderen staat onze wagen binnen het uur, wij trekken er 3 uur voor uit en onze kids zijn 6 en 9... Je kunt niet volledig afgaan op de tijden van anderen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal