Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: 3Dog camping productie bij Campwerk  (gelezen 3271 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
3Dog camping productie bij Campwerk
« Gepost op: oktober 30, 2021, 01:28:37 pm »

Campwerk heeft tot nu toe zo'n 60 3Dog wagens geproduceerd. Campwerk heeft een (Deel 1 van ?) filmpje gedeeld van hun 3Dog vouwwagen productie https://youtu.be/Dr8ZpYrQQgw . Ik ben benieuwd naar de volgende filmpjes, hopelijk laten ze meer van de tent productie zien.
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Eric65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog Offroad BlackEdition 2017
Re: 3Dog camping productie bij Campwerk
« Reactie #1 Gepost op: oktober 30, 2021, 11:10:09 pm »

Goed nieuws en mooi om te zien.
Hopelijk gaat Campwerk nog heel veel 3Dogs bouwen. Prachtig product. Wij kamperen reeds vele jaren met een 3Dog en dat bevalt uitstekend.
Gelogd

Mdroog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Re: 3Dog camping productie bij Campwerk
« Reactie #2 Gepost op: oktober 31, 2021, 10:25:44 am »

Nu hopen dat ze ze goed aan de man brengen (reclame) en goed verkopen.. Dan zit er misschien nog toekomst in. Als ze door ‘slechte’ marketing ermee blijven zitten zullen ze er geen energie meer insteken denk ik.. Ik ben overal en altijd enthousiast tegen iedereen erover😉💪🏻
Gelogd

leonvh

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family Offroad (11/2020)
Re: 3Dog camping productie bij Campwerk
« Reactie #3 Gepost op: oktober 31, 2021, 02:32:33 pm »

Hoe positioneren ze eigenlijk de 3Dog producten ten opzichte van 'hun eigen' Campwerk tenttrailers?
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: 3Dog camping productie bij Campwerk
« Reactie #4 Gepost op: november 01, 2021, 02:59:16 pm »

Campwerk heeft onder meer via een youtube filmpjes wereldkundig gemaakt dat zij de merknaam, voorraad en productiemiddelen van 3Dog hebben overgenomen. Zij zijn nu het aanspreekpunt voor 3Dog service.
Ik heb de indruk dat voor het 3Dog moederbedrijf (het Amerikaanse THOR Industries) de 3Dog activiteiten onvoldoende rendabel waren. De marketing van het 3Dog product was denk ik ook niet zo sterk. De productie in Hamburg met gebruikmaking van de beste materialen waaronder speciaal geïmporteerd doek uit Australië is kostbaar. Een grote voorraad van dit doek was op het moment van stopzetting 3Dog productie in Hamburg aanwezig, deze voorraad en ook de productie machines zijn nu in handen van Campwerk.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de productiekosten van hetzelfde product met gebruikmaking van dezelfde materialen en machines bij Campwerk voordeliger is. Maar Campwerk heeft wel een forse voorraad van materialen tegen een waarschijnlijk zeer scherpe prijs in handen gekregen. Dit bied kansen om met de 3Dog liefhebbers nog wat omzet en winst te maken. Het lijkt erop dat Campwerk deze kansen aan het exploiteren is.

Hopelijk gaat Campwerk nog heel veel 3Dogs bouwen.
Nu hopen dat ze ze goed aan de man brengen (reclame) en goed verkopen.. Dan zit er misschien nog toekomst in.
Hoe positioneren ze eigenlijk de 3Dog producten ten opzichte van 'hun eigen' Campwerk tenttrailers?
Campwerk heeft voor zover ik hun communicatie begrijp geen ambitie om naast hun eigen Campwerk productlijn een 3Dog productlijn te gaan voeren.
Ik heb ook van Campwerk niets aan 'marketing' van de complete 3Dog producten gezien al zou dit filmpje wel als zodanig gezien kunnen worden zij het niet dat de titel "Wir bauen die letzten Zeltanhänger ihrer Art!" duidelijk een einde aankondigt.
Op verzoek van liefhebbers (inclusief dealers) worden tot nu toe door Campwerk onderdelen zoals luifels of voortenten tot en met enkele complete vouwwagens geproduceerd. Op basis van de communicatie van Campwerk lijkt het dat het gaat om levering zolang de voorraad strekt. De originele 3Dog keuken is bijvoorbeeld niet meer beschikbaar, ik denk dat hier geen voorraad meer van was :-(. Waarschijnlijk zal de productie doorgaan zolang het rendabel is, oftewel zodra de belangrijke grondstoffen (tentdoek etc.) op raken zou het weleens kunnen gaan stoppen.
De eigen Campwerk vouwwagentent wordt in China gemaakt. Ze gebruiken een 450 gram zwaar polyester-katoen tentdoek waarbij de stiknaden in het dak met tape waterdicht gemaakt zijn.
Campwerk doet met de eigen 3Dog productie natuurlijk ook een nieuwe ervaring op, ik ben benieuwd of en in welk nieuw product wij iets van deze ervaring gaan terugzien.
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
Re: 3Dog camping productie bij Campwerk
« Reactie #5 Gepost op: november 01, 2021, 08:42:45 pm »

Bravo had ook een paar nieuwe 3dogs. Zou jammer zijn dat het restjes opmaken is, hopelijk blijft er wel nog materiaal en service voor eventuele uitbreidingen en reparaties bij bestaande 3dogs. wij zijn ook enthousiast over onze traildog.  wij gaan waarschijnlijk bij Atomatent een luifel laten maken, die van 3dog vonden we iets te ondiep.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: 3Dog camping productie bij Campwerk
« Reactie #6 Gepost op: november 06, 2021, 07:02:44 pm »

Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal