Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic  (gelezen 9699 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 116
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Gepost op: december 14, 2021, 01:17:07 pm »

Zoals al gemeld heb ik dus een Buite Lewe 2 bij Tiesse aangeschaft met een fabrieksnieuwe tent ivm vlekken op de oude tent.

Afgelopen vrijdag de wagen opgehaald en daarna weer spoedig naar huis gereden. De wagen ligt heerlijk achter de auto.

We hebben de wagen hierna bij mijn schoonvader zijn werkgever in de loods kunnen zetten zodat we hem zondag konden opbouwen.

Echter bleek al snel dat er iets fout was gegaan tijdens de montage van de nieuwe tent op de wagen. En dat hierdoor 2 gaatjes in de buitenhoes zijn gekomen en 2 gaatjes in het tentdoek.




Hier natuurlijk direct contact met Ties over gehad en hij kwam met 2 voorstellen waar we uit mochten kiezen. Of de wagen wordt wederom voorzien van een nieuwe tent. Of de buitenhoes wordt gerepareerd en het tentdoek blijft zoals het is. Dit omdat het stukje waar de gaatjes inzitten geen functioneel onderdeel zijn van de tent, maar enkel het flapje wat over de buitenhoes heen komt te hangen op het moment dat de tent opstaat.

Op het moment dat we kiezen voor reparatie zouden we ter compensatie een pocketveringmatras krijgen. Aangezien we toch al aan het twijfelen waren over het nemen  van het matras en het feit dat de gaatjes in het doek in een deel zitten die geen functioneel onderdeel van de tent zijn hebben we gekozen voor het pocketveringmatras.

Helaas vanwege tijdsnood geen foto's meer genomen van de wagen. Maar ik moet zeggen dat hij een stuk ruimer aanvoelde dan in de showroom. Vooral door de enorme ruimte in de voortent.
Ik was overigens aangenaam verrast dat we ook nog een lampje met bewegingssensor in de bagagebak aantroffen.

Deze foto's houden jullie nog van me te goed op het moment dat ik hem voor de eerste keer in het voorjaar thuis in de tuin ga opzetten.

Verder nog een kleine lijst aan verbeteringen en zaken die ik nog moet aanschaffen:
  • SCM gekeurd disselslot
  • Sloten aan de klep
  • Kettingkjes aan de klep monteren en kijken of we het bovenste stuk van de klep kunnen monteren aan het onderste deel, net zoals bij de nieuwere modellen
  • kratten voor in de bak
  • Tempo 100 keuring
« Laatst bewerkt op: december 14, 2021, 01:29:16 pm door EdwinC »
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #1 Gepost op: december 14, 2021, 07:57:24 pm »

Goeie service!
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #2 Gepost op: december 15, 2021, 01:37:13 pm »

Veel plezier met de nieuwe kar!

Natuurlijk fijn dat het voor jou goed opgelost is, maar het zou natuurlijk beter zijn als ze het zelf al gezien hadden en hem niet zo hadden afgeleverd.
De beschadiging op de foto kan niet ongemerkt gebeurd zijn.

Maar goed, uiteindelijk gaat het erom dat jij er tevreden mee bent!
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 116
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #3 Gepost op: december 15, 2021, 03:30:27 pm »

Thanks, dat plezier dat gaat wel goed komen daar ben ik van overtuigd.

Ik vond het zelf ook vreemd dat zoiets niet opgevallen is tijdens de montage.
Echter vind ik het zelf veel belangrijker hoe zo'n zaken opgepakt worden. Dit onderscheidt voor mij de goede bedrijven van de minder goede bedrijven. Er kan namelijk altijd iets fout gaan, maar hoe los je het op?
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #4 Gepost op: december 15, 2021, 07:15:10 pm »

Mooie kar Edwin !
Afkomstig uit de Achterhoek ... of heb je zelf de sticker op de achterklep geplakt ?
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 116
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #5 Gepost op: december 16, 2021, 07:53:33 am »

Ik heb hem bij Tiesse in Beek en Donk gekocht, maar geen idee waar hij daarvoor heeft rondgereden. Stickers komen in ieder geval niet van mij af.
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 116
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #6 Gepost op: januari 10, 2022, 07:59:31 am »

We hebben 5 boxen van 50 liter gekocht voor in de bak waar onze kleren in gaan 1 box p.p. Verder hadden we al een 100 liter box waar we diverse kampeeerspullen in hebben zitten. Dan nog 3 25 liter boxen voor diverse spullen. Verder de rest van onze kampeer inboedel in de bak geplaatst en we hebben nog altijd plaats over  WW WW

Dat betekent dus dat we de bagageruimte in de auto enkel hoeven te gebruiken voor het beddengoed.



« Laatst bewerkt op: januari 10, 2022, 08:04:11 am door EdwinC »
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

David L

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Nog geen 1, maar willen er wel graag 1
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #7 Gepost op: januari 16, 2022, 04:17:44 pm »

Welke bakken hebben jullie gekocht? En wat is je hoogte van vloer tot onderkant opbouw?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 116
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2022, 09:03:44 am »

De hoogte van de opbouw is 60cm. Wij hebben 42 liter bakken van de Action gekocht, merk Heidrun.
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

David L

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Nog geen 1, maar willen er wel graag 1
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2022, 10:33:23 am »

De hoogte van de opbouw is 60cm. Wij hebben 42 liter bakken van de Action gekocht, merk Heidrun.
Thanks ga ik daar naar kijken. Ik ben vergeten om exact te meten wat de hoogte was voordat ik de vw in de stalling parkeerde :)85]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 116
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #10 Gepost op: januari 18, 2022, 10:50:09 am »

Volgens mij zijn er ook versies met een hoogte van 50cm. Afhankelijk van de gekozen bagage inhoud (1300 of 1600 liter).
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 116
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #11 Gepost op: januari 26, 2022, 03:09:17 pm »

Gisteren even naar Tiesse geweest t.b.v. de reparatie van het gaatje. Dit was vlug gefixed. Tevens het pocketveermatras opgehaald. Nu is het dus wachten op betere temperaturen zodat we kunnen proefkamperen in eigen tuin.

Zelfs daar heb ik al enorm veel zin in  :>
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

David L

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Nog geen 1, maar willen er wel graag 1
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #12 Gepost op: januari 26, 2022, 03:22:35 pm »

Aah top!! Oe luxe proefkamperen in eigen tuin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 116
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #13 Gepost op: januari 26, 2022, 03:56:04 pm »

Dat is zeker luxe. We hebben zelfs een traditoneel kampeerweekend met hemelvaart. Dan komen vrienden van ons ook nog met hun caravan en dan hebben we een heus kampeerweekend thuis.
Afgelopen jaar heb ik zelf een zwembad gebouwd dus met een beetje geluk kunnen we dan ook nog zwemmen en gebruiken we ons huis enkel als toilet gebouw  :# :#

Zie foto's die ik heb toegevoegd, helaas afgelopen jaar niet zien mooi weer gehad. Ook te zien aan de vesten die we allemaal aan hebben. Maar des al niet te min evengoed genoten!
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #14 Gepost op: januari 26, 2022, 04:20:38 pm »

Wij kamperen ook regelmatig in onze tuin. En eigenlijk met Corona meer dan anders. Dan kwamen ook vaak de vriendinnen van de dochters kamperen. Goed verlucht, en wat afstand houden is toch veiliger in deze tijden dan dat dit op de slaamkamer van de tiener zou gebeuren.


Zwembad is er bij ons niet bij, en dat wil ik eigenlijk ook zo houden. Op vakantie zitten we ook meestal op campings zonder zwembad. We kunnen wel als het moet naar het openluchtzwembad op kantoor in het weekend als we dat zouden willen.


Maar kamperen in eigen tuin is zeker ook leuk! En ondertussen ook dingen in de omgeving trachten te ontdekken die je nog niet kende. Nieuwe wandelingen zoeken fietstochten doen in eigen streek. Zo krijg je ook echt vakantiegevoel en ontdek je nog boeiende nieuwe dingen in eigen omgeving.


Als je de ruimte hebt, zeker een aanrader om af en toe te doen. Denk ook dat vooral de ruimte er voor hebben de voornaamste afknapper is voor diegenen die het niet doen.

Gelogd
Pagina's: 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal