Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Relax Tentrailers  (gelezen 8276 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.268
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Relax Tentrailers
« Gepost op: april 17, 2011, 09:04:50 pm »

Vind hem erg op de 3dog lijken.
Vandaag heb ik hem voor het eerst gezien maar kan niet echt zeggen dat ik hem mooi vind.
http://www.relaxtenttrailers.com/
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Relax Tentrailers
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2011, 09:26:57 pm »

Wat je zegt. Identiek aan 3Dog, maar dan wel hun versie van 2-3 jaar geleden. Ik zag dat 3Dog veel nieuwe dingen had. Met name op gebied van keukens, kisten en opbergruimtes.

Deze aanhanger, met die hoogstaande hoekstangen, vind ik niet bijzonder fraai.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

dientje

  • Gast
Re:Relax Tentrailers
« Reactie #2 Gepost op: april 17, 2011, 09:43:57 pm »

replica van 3 dog vindt ik het
Gelogd

Tien27

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Relax tenttrailer
Re:Relax Tentrailers
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2011, 01:08:51 pm »

Hoi,

Replica van de 3Dog... maar wel voor de helft van het geld... Hebben jullie nog andere punten, behalve het uiterlijk, waarom wij geen relax tenttrailer zouden moeten kopen als we geen zambesi of holtkamper willen?

Ik hoor/lees het graag!

Groetjes,
Martine
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Relax Tentrailers
« Reactie #4 Gepost op: april 18, 2011, 01:56:21 pm »

Ik zie zelf in de gauwigheid twee dingen: ik ben een katoen-liefhebber en deze tent is van canvas (maar dat ken ik zelf niet als doek) en de wagen is niet geremd. Bij een as die 1000 kg mag hebben lijkt mij dat zelf wel prettig (en veilig).
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Relax Tentrailers
« Reactie #5 Gepost op: april 18, 2011, 03:39:27 pm »

 Wij waren zondag even naar de ANWB kampeerdagen. Ik vond die nieuwe vouwwagens van Hoggar bij de Wit wel een leuke serie, en redelijk betaalbaar. En inderdaad die Relax vond ik ook niet echt wat. Leuk  bij 3 dog geken maar niet overtuigend.
Voor de rest wel weer een leuke dag met lekker weer. Ook weer wat leuke dingen gescoorden en met het aloude touwtje trekken, een week gratis kamperen gewonnen. Moet alles even goed gaan in plannen.
Henk
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Relax Tentrailers
« Reactie #6 Gepost op: april 18, 2011, 03:51:03 pm »

Hoi,

Replica van de 3Dog... maar wel voor de helft van het geld... Hebben jullie nog andere punten, behalve het uiterlijk, waarom wij geen relax tenttrailer zouden moeten kopen als we geen zambesi of holtkamper willen?

Ik hoor/lees het graag!

Groetjes,
Martine

De Relax tenten vind ik meer tent-ig dan 3-Dog: minder hoog. Stahoogte wil ik graag in de tent, maar ik hoef niet rechtop in bed te kunnen staan. Relax geeft op de site aan dat alle opties bespreekbaar zijn. Ergo: oplooprem, keuken met voldoende pitten etc. etc. moet mogelijk zijn. Wellicht kan je er gebruik van maken dat je een van de eersten bent met een bepaald nieuw product en daardoor voor een goede prijs een prototype kunt laten maken.

Ik vind 3-Dog erg aan de prijs... 13K om hem compleet te hebben. Voor dat geld koop je ook een CombiCamp of een Aart Kok Livingstone, een mooie Holtkamper.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.268
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Relax Tentrailers
« Reactie #7 Gepost op: april 18, 2011, 05:24:57 pm »

Net wat er al gezegd werd ik hou van katoen.
En het heeft een hoog klittenband gehalte.
Maar zal misschien eens vragen of ze ons op een meeting met een demo kunnen overtuigen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Tien27

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Relax tenttrailer
Re:Relax Tentrailers
« Reactie #8 Gepost op: april 18, 2011, 10:26:02 pm »

Wij zijn ons al enige tijd aan het oriënteren. Onze buren hebben vorig jaar een nieuwe Zambezi River Lodge gekocht. Daar vond ik het opzetten toch tegenvallen qua tijd. Grondzeil erin ritsen, luifel eraan ritsen, al met al wel even bezig. Voordelen zijn de keuken, bergruimte in de bak en het opgemaakte bed. Daarmee zijn wij verder gegaan. Wij houden zelf van wat strakkere vormgeving, dus kwamen al snel uit bij 3Dog. Maar inderdaad wel heel erg veel geld. Dachten dat we een traildog nodig hadden, maar paar weken terug bij De Wit (ook in de hoggar gestaan, bodem begon meteen te kraken...) geweest en daar bleek dat de Scoutdog voor ons (met voortent) groot genoeg is. Maar incl. keuken, premium bed, fietsendrager, komen wij op 14.000. De Relax vond ik ook niet zo mooi. Minder mooie kar en tent heeft een hoger bungalowtent-gehalte dan de 3Dog. Maar wel nieuwsgierig, dus vorig week zondag bij Eric (=relax tenttrailers) in Ruurlo wezen kijken.

Hij heeft gewoon een goed verhaal. Hij heeft zelf 9 jaar in Australie gewoond en daar zo'n tenttrailer gehad. Wilde dat hier nu weer, maar vond inderdaad de 3Dog te duur. Heeft er één uit Australie geimporteerd en is daarna op onderzoek gegaan (ook in Australie) hoe hij een kwalitatief goede en betaalbare tenttrailer kon (laten) maken. De kar is van betonplex i.p.v. aluminium gemaakt i.v.m. de duurzaamheid. Hij heeft een aantal gebruikerservaringen (van zichzelf dus) doorgevoerd. De tent wordt ge?mporteerd, ook hier heeft hij een aantal dingen in laten veranderen zoals b.v. een extra deur aan de achterkant.


 
Gelogd

Tien27

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Relax tenttrailer
Re:Relax Tentrailers
« Reactie #9 Gepost op: april 18, 2011, 10:40:28 pm »

Wij willen de aanhanger geremd, 1000 kg. keuring (dus op kenteken) en 100 km. Tüv keuring. Daarbij hebben wij zelf een gasstel en gootsteentje uitgezocht dat in het keukentje gezet wordt (3 pits met glazen afdekplaten dus je mist geen aflegruimte). We willen een lattenbodem (tegen condens), de achtertent, fietsendrager op de dissel en ik wil extra pvc ramen. We komen waarschijnlijk tegen de 9.000 euro uit.

Ik las bovenstaand nog dat men gecharmeerd is van katoen i.p.v. canvas. Ik wist niet wat het verschil is, maar na wat gegoogle ben ik er achter dat canvas een natuurproduct van hennep is. Duurder, duurzamer en milieuvriendelijker dan katoen. Ik kon niet vinden of het ook de goede ademende eigenschappen als katoen heeft, maar daar ga ik dan maar wel even vanuit. Als het goed genoeg is voor het klimaat in Australië...

We hebben Eric nog de tip gegeven om zijn demo-tent eerst eens nat te spuiten en te laten drogen... dan staat hij een stuk strakker en dat scheelt al. Op internet plaatjes gezien van andere Sherpa tenten; die staan prima.

Wij hebben tevens gekeken of we wat uit Duitsland zouden importeren. Daar zit ook nog wat met dit soort tenten. Of wellicht een tweedehands 3Dog, maar dan kom je even duur uit als in Nederland.
De hamvraag: wat vergeten wij?

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal