Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: jamet of euro camper  (gelezen 5491 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ellen76

  • Gast
jamet of euro camper
« Gepost op: mei 09, 2011, 03:54:02 pm »

Hallo allemaal,

Wij zijn zoekende naar een vouwwagen en komen ontzettend veel tegen. Wij hebben een jamet arizona gehuur en dat weekje heeft ons over de streep getrokken. Wij weten ongeveer wat we willen qua ruimte. Nu zag ik dat de vouwwagens van europa camper, 2e hands, veel goedkoper worden aangeboden dan die van bijvoorbeeld Jamet. Is de europa camper dan van andere (mindere??) kwaliteit? Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn?

alvast bedankt.

gr Ellen
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:jamet of euro camper
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2011, 04:02:56 pm »

Hallo allemaal,

Wij zijn zoekende naar een vouwwagen en komen ontzettend veel tegen. Wij hebben een jamet arizona gehuur en dat weekje heeft ons over de streep getrokken. Wij weten ongeveer wat we willen qua ruimte. Nu zag ik dat de vouwwagens van europa camper, 2e hands, veel goedkoper worden aangeboden dan die van bijvoorbeeld Jamet. Is de europa camper dan van andere (mindere??) kwaliteit? Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn?

alvast bedankt.

gr Ellen

Hoi Ellen,kun je wat meer vertellen...bijv..
hoeveel personen gaan mee kamperen,'
kinderen qwa leeftijd...willen ze ook in de vouwwgen of gaan ze in een bijtentje..
Neem je veel mee of ga back to basic..
ben je tevreden met alleen een luifel of wil je ook een voortent
blijf je op een plaats staan of ga je rondtrekken van camping naar camping

vertellll
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:jamet of euro camper
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2011, 05:51:35 pm »

Hoi Ellen,

Lees anders eerst het volgende draadje eens door:

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/page,welke_vouwagen_pas_bij_jou.html
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:jamet of euro camper
« Reactie #3 Gepost op: mei 09, 2011, 06:08:38 pm »

En deze dan ook maar ff (bijna het zelfde maar toch ff anders) I:
http://www.roadmaster.nl/tips.html
Gelogd

Ellen76

  • Gast
Re:jamet of euro camper
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2011, 06:44:30 pm »

Wij gaan met zijn 4-en, 2 volwassenen en 2 kids van 5 en 1 jaar. We zoeken sowieso een dubbel klapper met veel ruimte in de voortent. We zijn niet erg van het lichte pakken. (dus er gaat altijd teveel mee :H) De komende jaren zullen we op 1 plek blijven staan en niet gaan trekken.

We zijn met een Jamet Arizona weg geweest en qua grote is dat ook wel wat ze zoeken. We kennen alleen de onderlinge verschillen niet tussen de verschillende merken. qua kwaliteit, opzet gemak enz enz. Het viel me op dat de euro camper relatief goedkoop werd aan geboden en ik vroeg me af wat daar de reden voor is.

Gelogd

Richard

  • Gast
Re:jamet of euro camper
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2011, 07:09:34 pm »

Tja over de verschillen kan ik niks zeggen...

Jamet is goedkoop en dat is ook vaak te zien aan hun product...daar zijn hier op het forum al genoeg topics over..ff zoeken op jamet...
Euro camp weet ik weinig van...
Maar als je gaat om goedkoop tweede hands kijk dan ook eens naar (weet niet wat je te besteden hebt) vouwwagens met vaste deksels..zoals
Roadmaster,holtkamper en Ak-tjes...
zag net nog een walker te koop...redelijk goedkoop....
Als je groot en ruim wilt hebben dan zijn er diverse merken te vinden Roadmaster 4- tot 8 plaatsen met harde deksel en 1500ltr ruimte om te laden...
Met keuken en dissel...


Andere merken komen ff kijken bij
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/board,29.0.html    I:
Gelogd

Ellen76

  • Gast
Re:jamet of euro camper
« Reactie #6 Gepost op: mei 12, 2011, 10:16:54 am »

@roadmaster, bedankt voor de info. Ik heb eens gekeken maar de roadmaster en holtkamper vallen buiten ons budget. Wij hebben een niet zo'n groot budget dus vandaar.

we speuren nog eens rustig rond.... (waar zag je die walker staan trouwens?)

Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:jamet of euro camper
« Reactie #7 Gepost op: mei 12, 2011, 12:40:50 pm »

Ik zou zeggen ga voor en 2e hans Jamet, je kunt dan ook nog kijken naar een Jamet Montana, deze heeft ook veel ruimte (panoramavoortent). Deze heeft de breedte van de Louisiana maar de tent lengte is 1.5 mtr langer.
En de keuken is smaller, maar dat komt omdat de wagenbak 1.40 mtr breed is wen de Arizona is 1.60 mtr breed.
Henk

Gelogd

Ellen76

  • Gast
Re:jamet of euro camper
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2011, 10:04:53 am »

We gaan vmi kijken naar een Jamet Montana, ben benieuwd wat het wordt. Ik vraag me alleen af wat een redelijke prijs is. Hij is van 2000.
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2011, 10:50:03 am door Ellen76 »
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:jamet of euro camper
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2011, 11:00:45 am »

Van waar de keuze voor een Montana Wij vonden het erkermodel erg leuk. Maar met ons 2en erg groot.
Afhankelijk van de staat en hoeveel de wagen is gebruikt. Is het doek erg verkleurd, zijn de ritsen goed. De werking van de handrem.
Kijk goed naar de banden, vraag wanneer deze zijn vervangen, en als men dat niet weet ga er dan vanuit dat deze vervangen moeten worden (veiligheid voor alles)
De wagen is wel 11 jaar oud.
Suc6 met je keuse.
Henk
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:jamet of euro camper
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2011, 11:01:53 am »

Goedemorgen Ellen!

Gekeken naar de prijzen op marktplaats etc.. ben je voor een Jamet Montana uit 2000 ongeveer tussen de ? 750 en ? 1250 kwijt. Hangt af van het exacte bouwjaar ( een jaartje jonger of ouder scheelt soms alweer) en of je nog wat van de prijs kan afdingen natuurlijk. Ik heb de gemiddelde prijs die op marktplaats stond zelf gebruikt als richtlijn. Als de Montana niks wordt kun je je mischien ook op de Jamet Louisiana richten. Ik zag dat het aanbod hiervan vele malen groter is dan van de Montana. Scheelt je misschien ook weer in prijs. Succes!!
Gelogd

Ellen76

  • Gast
Re:jamet of euro camper
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2011, 12:05:41 pm »

Het was ook dat deze bij ons in de buurt staat. Ik merk dat hier in de buurt veel minder te koop is wat vouwwagens betreft.
Gelogd

Ellen76

  • Gast
Re:jamet of euro camper
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2011, 03:59:44 pm »

We hebben hem bekeken en hij zag er erg goed uit. Geen scheuren, schimmel of dat soort dingen. qua kleur idem, ook niet verschoten o.i.d. We hebben hem dus gekocht!! :> :>
Hij stond voor 1500 euro en we hebben hem voor 1300 euro gekocht. Wat ons vooral opviel is dat de voortent echt super groot is en een apart model, beetje soort erker en dat hij er voor zijn leeftijd zo goed uitziet. Tuurlijk twijfelen we wel weer of we niet teveel betalen maar aan de andere kant ziet hij er beter uit dan de 3 jaar jongere jamet die we hebben meegehad. Mijn man heeft ook de onderkant goed bekeken, hij bouwt en onderhoudt aanhangers, en het zag er prima uit. We zijn er blij mee!! Dus komende vakantie weg met onze eigen klapper  :> :>
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:jamet of euro camper
« Reactie #13 Gepost op: mei 15, 2011, 04:02:53 pm »

Gefeliciteerd en veel plezier met de nieuwe aanwinst!!  :J
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:jamet of euro camper
« Reactie #14 Gepost op: mei 15, 2011, 04:08:49 pm »

We zijn er blij mee!! Dus komende vakantie weg met onze eigen klapper  :> :>

euh klapweekend daar moet je hem laten showen en keuren door ons onder genot van een  W: en of  bier
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal