Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Zoveel keus...  (gelezen 12112 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EERISED90

  • Gast
Zoveel keus...
« Gepost op: juni 16, 2011, 09:45:55 pm »

Hallo,

Ik ben nieuw hier.. Lees al een tijdje mee en nu open ik toch een topic!
Wij hebben al een tijdje de wens van een eigen vw, en willen die wens waar gaan maken...

Ik zal even wat verdere informatie geven zodat jullie wat beter advies kunnen geven!

- 2 volwassene en 1 kind, toekomst 2 kids
- zullen 3 weken in de zomer weg gaan, alle lange weekeinden. Willen kamperen van april t/m september, klein kacheltje voor als het fris is.
- Zijn geen trekkers, zullen bij meer weken weg minimaal 1 week op dezelfde camping verblijven
- met disselbak, beetje ruim ook
- in hoogte verstelbare keuken
- vouwwagen geremd, maar volgens mij zijn de meeste wel geremd tegenwoordig
- fietsen mee, een herenfiets model toerfiets, en mamafiets sparta dynamic, inclusief tassen voor en achterzitje. Zware fiets, gok 25 kg
- ivm klein kind, voldoende leefruimte bij slecht weer en in de ochtend handig, anders rent ze gelijk de camping over
- doordat ik ooit van mijn paard ben gevallen op een hek en sindsdien rugklachten heb wil ik graag een goed bed, die luchtbedden in een tent, verschrikkelijk.
- geen blije drukke gordijntjes, sowieso mooie strakke moderne look
- beetje tent look, vinden de tunneltent look leuk.
- ik dacht aan een inritsbaar grondzeil, maar hoe is dit in de praktijk?
- wij willen onderweg naar eindbestemming als we overnachten snel de vouwwagen kunnen uitklappen
- keuken met klein waterpunt (handen wassen, groente etc afspoelen), gasfornuis, opbergruimte,  koelkastje, maar eventueel gewoon een losse koelbox, weet niet wat de mogelijkheden zijn, en snij/werkblad
- accessoires misschien om afgesloten opbergruimte te maken?
- we rijden zelf in een VW Golf 4, 2.0, 115 pk


- hoe zit dat met de ruimte op je kampeerplek met een grote voortent en luifel, past dat?

Budget max 4000 euro, goede tweedehands hopen we daarvoor wel te kunnen vinden.

Groet, en alvast bedankt.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2011, 10:02:55 pm »

Diverse vouwwagens geschikt,
Ik zeg voor de ruimte en disselbak,verstelbare keuken, snel de slaapgedeelte uitklappen kunnen de meeste wel zondere de voortent een roadmaster met vaste deksel alleen een goede matras erin en klaar ben je..ook mooi strakke gordijnen...koop er een van na 2003 ivm de gasveer.
kwam deze tegen op MP
http://link.marktplaats.nl/457611850
Ik ken deze wagen niet en heb er ook geen aandelen in ( al denken sommige daar anders over  :#)
Een Holtkamper flyer zo ook een optie zijn...
Maar op de Roadmaster kunnen zo'n 6 fietsen mee..

sucses met zoeken  I:
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Zoveel keus...
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2011, 10:05:41 pm »

http://caravan-kamperen.marktplaats.nl/vouwwagens/457552102-cabanon-vouwwagen-neptune-tunnelmodel-2007.html

Vraagprijs ligt net iets boven je budget, maar vraagprijs is geen koopprijs!
Wij hebben deze ook en zijn supertevreden! Voldoet volgens mij aan al je eisen.... :)

(hooguit de standaard-matrassen vervangen voor betere....)
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2011, 10:07:47 pm door CabanonJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Zoveel keus...
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2011, 10:06:45 pm »

Het eerste wat in me opkomt jamet rondo en canabon.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

EERISED90

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2011, 10:07:13 pm »

Oké, ik zal eens kijken.. Is een holtcamper niet behoorlijk prijzig?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Zoveel keus...
« Reactie #5 Gepost op: juni 16, 2011, 10:08:55 pm »

Diverse vouwwagens geschikt,
Ik zeg voor de ruimte en disselbak,verstelbare keuken, snel de slaapgedeelte uitklappen kunnen de meeste wel zondere de voortent een roadmaster met vaste deksel alleen een goede matras erin en klaar ben je..ook mooi strakke gordijnen...koop er een van na 2003 ivm de gasveer.
kwam deze tegen op MP
http://link.marktplaats.nl/457611850
Ik ken deze wagen niet en heb er ook geen aandelen in ( al denken sommige daar anders over  :#)
Een Holtkamper flyer zo ook een optie zijn...
Maar op de Roadmaster kunnen zo'n 6 fietsen mee..

sucses met zoeken  I:
Niet echt een ronde look.
En geen kuip.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Richard

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #6 Gepost op: juni 16, 2011, 10:10:28 pm »

Consessie's moeten soms gedaan worden...
en een opblaasbare grondzeil is ook een goede optie...
en na wat biertjes en  W: zie veel dingen anders .... :H
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #7 Gepost op: juni 16, 2011, 10:15:41 pm »

Een Combi Camp is ook een goede optie, kunnen fietsen op het standaard impereal mee. En is snel op te zetten. En is op markt plaats wel te vinden voor jou butget.
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #8 Gepost op: juni 16, 2011, 10:21:59 pm »

Tja, wij zijn begonnen met een combi camp venezia met een gastencabine. Voor rond de 4000 euro te vinden uit 2004. Prettige wagen voor tussenstops (kinderen slapen dan in de omgeklapte deksel) en langkamperen.
Holtkamper kan natuurlijk ook, maar dan heb je iets oudere bouwjarenvan rond de 2002. Op mp staan flyers voor die prijs, die snel opzetten en veel ruimte bieden en nog vele jaren plezier geven!
Op mp staat er bijvoorbeeld eentje met een vraagprijs van 4500 uit 2002.
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2011, 10:32:45 pm door tommybol »
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re:Zoveel keus...
« Reactie #9 Gepost op: juni 16, 2011, 10:25:39 pm »

Holtkamper Flyer dachten wij ook aan. Vooral omdat je aangeeft met kleine kinderen op pad te willen. De Flyer heeft nl een aparte 'kinderkamer' en standaard een zitje (tafel met 2 banken) in het midden. Kan je dus vanuit je eigen bed de kleintjes in de gaten houden 's ochtends vroeg.

Prijs is behoorlijk van een Holtkamper, maar de kwaliteit ook. De Flyer is er al een tijdje, dus die zijn voldoende beschikbaar via Marktplaats e.d.

Succes met de keuze. Jammer trouwens dat je het klapweekend hebt gemist met Hemelvaart, daar had je een groot aantal wagens bij elkaar kunnen bekijken.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Zoveel keus...
« Reactie #10 Gepost op: juni 16, 2011, 10:29:34 pm »

ik vergat in mijn enthousiasme wel te vermelden dat je nog wel een optionele fiets imperial nodig hebt op de Cabanon...
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

EERISED90

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #11 Gepost op: juni 16, 2011, 10:46:33 pm »

Alex heeft gelijk Mr Roadmaster, vind die tent te gewoon, bungalow tent look en drukke oubollige printjes. Ben zelf best jong, 21, dusja..


Vind cabanon inderdaad erg leuk, maar niet bijzonder veel informatie, of zoek ik verkeerd?

Zal is zoeken naar die holtkamper op mp.

Je fiets staat dan bovenop de kar? Is dat het beste, of is er een andere mogelijkheid? Mijn fiets is echt behoorlijk zwaar.

Niemand vergeten i hope.



Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #12 Gepost op: juni 16, 2011, 11:50:52 pm »

Als ik lees wat je allemaal wilt en vooral niet wilt, dan denk ik dat het een hele uitdaging gaat worden. Dus ergens zul je consencies moeten doen of je budget willen aanpassen. Maar als je een ruime dissel wilt bv dan zit je weer met de fietsen. Die moeten dan weer op de vw hiervoor heb je een imperial nodig en ja die zijn best wel weer prijzig. Miss moet je je fietsen thuis laten en daar huren of op een andere crea manier wat gaan spelen met wat absoluut moet en wat mooi is als het er bij zit.

succes
Gelogd

EERISED90

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #13 Gepost op: juni 17, 2011, 06:01:18 am »

Ik wil best wat consecies doen.. Dit is gewoon wat ik wil als het kan, zo niet.. Hier en daar bijstellen!
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Zoveel keus...
« Reactie #14 Gepost op: juni 17, 2011, 06:19:01 am »

Wij hebben ook zo'n mooie oubollige Roadmaster.
Hiervoor hadden wij een (antieke)scout .

1 van de grote pluspunten van de roadmaster is dat je de imperial voor je fietsen kan laten zitten bij het opzetten.

Ik weet niet of dit geld voor alle vw met vaste deksel.
Maar ik weet wel dat ik een @@##$@@## hekel had om de imperial van de scout te sjorren.

In een "tunneltent"vw vind ik wel dat je veel ruimte verliest aan de zijkanten maar,ik ben wel met eens dat het mooi kijkt.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal