Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verschillen Trigano, Jamet en Raclet  (gelezen 4068 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arnold van leeuwen

  • Gast
Verschillen Trigano, Jamet en Raclet
« Gepost op: juli 13, 2011, 08:24:43 pm »

Tijdens oriëntatie tocht in vouwwagenland hebben we al heel wat gezien, gevoelt, gevraagd, gepraat en gelezen.
Ik begrijp dat Trigano, Jamet en Raclet uit dezelfde familie komen.
Waar zitten de verschillen dan in? Waarom 3 merken uitbrengen bedoel ik dus eigenlijk?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Verschillen Trigano, Jamet en Raclet
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2011, 08:59:59 pm »

Het doorgronden van Fransen blijft lastig. Ik ga me daar niet aan wagen.

Trigano is het betere merk... Jamet bungelt onderaan.

Is er iets mis met deze merken: NEE! Zelf hebben we een Jamet, voldoet prima. Natuurlijk kan de constructie logischer, gemakkelijker, solidener, maar daar is de prijs ook naar. Het voldoet allemaal prima, je hoort nooit iets over lekkage.

Ruwweg kan je stellen dat Jamet en Trigano (Raclet ken ik niet zo) dezelfde modellen hebben. Er zijn uitzonderingen: Trigano Alpha en Jamet 4X4 bestaan niet bij de ander merken.
De Odysee en de Jametic zijn bijvoorbeeld redelijk gelijk. Verschillen zijn er ook: de kar van Trigano heeft kunststof opbouw terwijl de Jamet kar van metaal is.

Verschil zit hem meestal in de details, kleuren etc.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re:Verschillen Trigano, Jamet en Raclet
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2011, 12:29:25 am »

Het grootste verschil vind ik de afwerking van de wagens en het doek. de beste afwerking de Trigano, dan de Raclet en als laatste de Jamet. Ze vallen idd allemaal onder de trigano-groep.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal