Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?  (gelezen 6652 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond1978

  • Gast
Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Gepost op: juli 17, 2011, 12:52:28 pm »

Hallo,

Tijdens onze zoektocht naar vouwwagen info kwam ik op dit forum terecht.

Wij kamperen al een tijdje met een Karsten 300 tent. Willen volgend jaar een vouwwagen gaan kopen voor meer gemak. Voorwaarde is dat de vouwwagen snel en redelijk makkelijk moet zijn op te zetten. Wij zijn met zijn  tweetjes, dus zoeken ook niet een hele grote vouwwagen. Nu kwam ik zelf bij de volgende merken uit; Camp-Let, Combi Camp en Gerjak. Volgens mij zijn zit allemaal snelle opzetters zonder losse framedelen, dat laatste vinden wij ook erg belangrijk. Een keuken aan de wagen lijkt ons ook wel prettig.

Nu zijn we al bij een handelaar wezen kijken naar een Combi Camp, dinsdag gaan we naar een grote dealer in Brabant met enkele tientallen vouwwagens in de showroom.

Hebben jullie tips voor ons? Wat zijn de snel opzetbare wagens, die kwalitatief ook goed zijn (we hebben immers nu ook niet voor niets een Karsten tent  ;) )

Groet
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2011, 01:03:09 pm »

Aart Kok levert goede wagens, hebben zelfs een model met een Karsten tent.

Kijk ook eens naar een Holtkamper Astro, een prachtige tent voor met z'n tweeen. Super snel op te zetten zonder haring voor een overnachting, uit te bouwen als je langer blijft staan en meer ruimte wilt. En kwalitatief de top. Een Cocoon zou ook kunnen, of een Kyte of een Spacer...
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2011, 01:33:10 pm »

Je bent de kwaliteit van Karsten gewent (vergelijkbaar met deWaard), je zult ook veel kwaliteit verschillen bij de vouwwagens tegenkomen.
Keuze is opzich lastig, je budget is mede-bepalend en ga je voor nieuw of gebruikt.

Aart-kok of Holtkamper zijn kwalitatief goed (vergelijkbaar Karsten-deWaard), en eenvoudig qua opzetten, maar andere merken hebben een aardige inhaalslag gemaakt.
Dus, succes met de speurtocht.

Tip: na de vakantie-periode (sept / okt) komen vele gebruikte beschikbaar op marktplaats......dus, met enig gedult en nu veel voorwerk kan je wellicht een mooie slag slaan.

succes.
Gelogd

Raymond1978

  • Gast
Re:Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2011, 02:39:11 pm »

Nog wat aanvullende info over onze wensen:

- Maximaal zo'n 5000 euro voor een nieuwe of een gebruikte uit het duurdere segment, mits niet al te oud.
- Voldoende bergruimte in de kar zelf voor stoelen, tafel e.d.
- Bergruimte dient te bereikbaar te zijn zonder de vouwwagen geheel uit te klappen

Groet
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2011, 08:27:42 pm »

Nog wat aanvullende info over onze wensen:

- Maximaal zo'n 5000 euro voor een nieuwe of een gebruikte uit het duurdere segment, mits niet al te oud.
- Voldoende bergruimte in de kar zelf voor stoelen, tafel e.d.
- Bergruimte dient te bereikbaar te zijn zonder de vouwwagen geheel uit te klappen

Groet


Ik denk dat je nu rap richting een Holtkamper gaat als ik dit zo lees... Of een combicamp maar met 5000 euro wordt dat wat krap lijkt me..
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2011, 11:02:26 pm »

Combi-Camp is pas dit jaar gekomen met een systeem om de bergruimte te bereiken zonder de wagen uit te hoeven klappen. Die ga je dus niet vinden in de klasse tot 5000 euro.

Ga je trouwens niet blind staren op het "Karsten-gevoel" of (zoals bij mij) het "De Waard-gevoel". Mijn Albatros, waar ik bijna 15 jaar mee heb gekampeerd, stond als een kasteel. Met -tig scheerlijnen strak gespannen, geen rimpel in het doek te bekennen. De eerste keer dat ik met mijn vouwwagen op pad ging probeerde ik dit te evenaren. Helaas. Veel vouwwagens kennen gewoon een ander principe, ze halen bijvoorbeeld hun kracht uit het kunnen meebewegen met de wind. Maar zo'n ander principe maakt ze niet per definitie minder! Voor mij was dit een drempel waar ik wel even over heen moest stappen. Zeker als je gaat voor een "snelklapper" moet je hier rekening mee houden.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: juli 18, 2011, 06:50:47 am »

Combi-Camp is pas dit jaar gekomen met een systeem om de bergruimte te bereiken zonder de wagen uit te hoeven klappen. Die ga je dus niet vinden in de klasse tot 5000 euro.

Ga je trouwens niet blind staren op het "Karsten-gevoel" of (zoals bij mij) het "De Waard-gevoel". Mijn Albatros, waar ik bijna 15 jaar mee heb gekampeerd, stond als een kasteel. Met -tig scheerlijnen strak gespannen, geen rimpel in het doek te bekennen. De eerste keer dat ik met mijn vouwwagen op pad ging probeerde ik dit te evenaren. Helaas. Veel vouwwagens kennen gewoon een ander principe, ze halen bijvoorbeeld hun kracht uit het kunnen meebewegen met de wind. Maar zo'n ander principe maakt ze niet per definitie minder! Voor mij was dit een drempel waar ik wel even over heen moest stappen. Zeker als je gaat voor een "snelklapper" moet je hier rekening mee houden.
Een Roadmaster staat altijd strak die wappert nauwlijks, zelfs als je niet alle haringen gebruikt.
maar wapperen is niet heel erg droogt het doek ook sneller van, moet alleen niet zo hard wapperen dat je er snachts van wakker wordt. ::)
Gelogd

Raymond1978

  • Gast
Re:Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: juli 18, 2011, 08:09:38 pm »

Vandaag in de buurt wat Jamet wagens bekeken, maar dat was het toch niet helemaal voor ons gevoel. Morgen naar een grote dealer met meerdere merken en veel occasions onder een dak, hopelijk worden we daar ook weer wat wijzer.

Tot nu toe met behulp van internet lijkt een camp-Let ons wel wat, lijkt aan alle wensen te voldoen op de toegang tot de bagage na.

Gelogd

Raymond1978

  • Gast
Re:Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: juli 18, 2011, 08:13:10 pm »

Combi-Camp is pas dit jaar gekomen met een systeem om de bergruimte te bereiken zonder de wagen uit te hoeven klappen. Die ga je dus niet vinden in de klasse tot 5000 euro.

Ga je trouwens niet blind staren op het "Karsten-gevoel" of (zoals bij mij) het "De Waard-gevoel". Mijn Albatros, waar ik bijna 15 jaar mee heb gekampeerd, stond als een kasteel. Met -tig scheerlijnen strak gespannen, geen rimpel in het doek te bekennen. De eerste keer dat ik met mijn vouwwagen op pad ging probeerde ik dit te evenaren. Helaas. Veel vouwwagens kennen gewoon een ander principe, ze halen bijvoorbeeld hun kracht uit het kunnen meebewegen met de wind. Maar zo'n ander principe maakt ze niet per definitie minder! Voor mij was dit een drempel waar ik wel even over heen moest stappen. Zeker als je gaat voor een "snelklapper" moet je hier rekening mee houden.

Het niet strak krijgen van de wagentent doet mij niet zo heel veel, doe ik met de Karsten ook niet al te veel moeite mee (tent, luifel, verlengluifel). Leuk wanneer het kan, maar ga mij er niet teveel voor inspannen tijdens de vakantie. Wanneer de boel er een beetje fatsoenlijk bij staat, zijn wij al snel blij.
Gelogd

gaaf

  • Gast
Re:Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: juli 18, 2011, 08:41:13 pm »

Het niet strak krijgen van de wagentent doet mij niet zo heel veel, doe ik met de Karsten ook niet al te veel moeite mee (tent, luifel, verlengluifel). Leuk wanneer het kan, maar ga mij er niet teveel voor inspannen tijdens de vakantie. Wanneer de boel er een beetje fatsoenlijk bij staat, zijn wij al snel blij.
????????? Je gebruikt een vouwwagen/tent toch alleen in de vakantie? Daarvoor is het toch bedoelt? Of zet je hem thuis wel strak op....... :H :H :H :H
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Reactie #10 Gepost op: juli 18, 2011, 09:16:44 pm »

????????? Je gebruikt een vouwwagen/tent toch alleen in de vakantie? Daarvoor is het toch bedoelt? Of zet je hem thuis wel strak op....... :H :H :H :H
:H :H :H :H:H :H :H :H
:H :H :H :H:H :H :H :H
:H :H :H :H:H :H :H :H
:H :H :H :H:H :H :H :H
:H :H :H :H:H :H :H :H
:H :H :H :H
:H :H :H :H

:H :H :H :H

:H :H :H :H

:H :H :H :H

:H :H :H :H

:H :H :H :H
:H :H :H :H
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Reactie #11 Gepost op: juli 19, 2011, 07:53:07 am »

Wij hebben een cabanon columbia en die staat als een huis, is niet zo snel op te zetten als de rest maar als ie (alles er op en aan) na 1,5 uur staat gaat hij ook geen kant meer op!!
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Reactie #12 Gepost op: juli 21, 2011, 06:52:34 pm »

karsten heeft ook een vouwwagen, ga er maar eens heen :)
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Van Karsten tent naar (welke) vouwwagen?
« Reactie #13 Gepost op: juli 24, 2011, 11:16:25 am »

Tot nu toe met behulp van internet lijkt een camp-Let ons wel wat, lijkt aan alle wensen te voldoen op de toegang tot de bagage na.

Een Camp-Let is een prima wagen die wel eens over het hoofd wordt gezien. Hij is ook zo plat. :#
Het is een prima wagen die snel op te zetten is. Hij is heel licht en kan dus achter elke auto.
Hij heeft ook een paar nadelen: De keuken zit scharnierend aan de wagen en is daardoor heel laag.
Heeft heel weinig bagageruimte, maar dat hoeft met 2 personen geen showstopper te zijn.
Als je de wagen nat moet inklappen wordt je bed ook nat. Om dit te voorkomen moet je voor het inklappen plastic zeil over je bed spannen.

De Camp-Let is al heel lang op de markt, en is dus in alle prijsklasses leverbaar op de 2e hands markt. Het model is echter wel continu door ontwikkeld waardoor er wel verschillen zijn tussen oude en nieuwe modellen.

« Laatst bewerkt op: juli 24, 2011, 11:18:33 am door campingloge »
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal