Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: keuken camp let concorde  (gelezen 7594 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klaphymer

  • Gast
keuken camp let concorde
« Gepost op: juni 03, 2012, 09:39:14 am »

Hallo

Wij vinden het gasstel in de standaardkeuken te klein. Wij eten graag veel  :> en ik wil minstens een 24 cm koekenpan en grote kookpan erop hebben staan.

De standaardkeuken lijkt op een smev/cramer oid. Er zit een klapbaar tochtscherm om heen en daar gaat het om. Is dit een tochtscherm of een hitte schild?

Heeft iemand ervaring hiermee? Het scherm beperkt namelijk ook de ruimte voor de pannen.

Zit zelf te denken aan een 2 of 3 pits van smev of cramer. Aan de achterzijde wil ik wel iets van een scherm maken vanwege de hogere rand van de keukenbak daar.

Het laatste wat ik wil is natuurlijk het polyester meekoken.

Ook wil ik nog iets aan de het pootrekje gaan doen onder de keuken. De vleugelmoeren haken steeds in de tent bij het open en dichtdoen, niet handig.

Misschien maak ik er wel een projectje van

Alvast bedankt voor jullie meedenken/opmerkingen

groet'n uut de Achterhook
Rolf



Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2012, 09:59:22 am »

Gevaarlijk antwoord, maar zal het toch maar melden,
 
Nu weet ik niet of je een versie hebt met ingebouwde kookplaat (waarschijnlijk wel) en een los inzetexemplaar maar wij hebben recentelijk een inductiekookplaatje gekocht bij de Aldi (of Lidl, komen regelmatig voorbij in de folders). We zijn nu 3 keer een kort weekend weggeweest en ik ben er zeeeeeeeeeeeer blij mee. geen gedoe meer met het gas (voor eventuele nood hebben we een inimini nieuw campingaz toestelletje in de bak liggen (nog niet hoeven te gebruiken uiteraard)
Die inductie kookplaatjes heb je als 1 en 2 pitter; resp. ? 30,- en ? 60,- en je kunt ze instellen op wattage dus al heb je 'slechts' 4 ampere tot je beschikking dan is dat geen enkel probleem.
Grootste voordeel wat ik ervaar: Gewoon aan en uit, geen gedoe met het ingedrukt houden van een knop, geen warmte van een vlam rondom de pan, zeer eenvoudig schoon te maken, snel, nagenoeg elk formaat pan past er op...................ik weet eigenlijk geen nadelen anders dan dat iederen denkt dat je 'gek' bent  :K , ze weten niet wat ze missen.
 
Bijgaand een afbeelding van het model wat wij hebben (echter wel 1 pit max. 1800Watt, voor het bakwerk gebruiken we de Cobb)
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2012, 10:08:25 am door nunogconway »
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2012, 10:04:37 am »

Ik vind 'm briljant. Vooral bij wind maak ik me toch wel eens zorgen dat de boel uitwaait en ik me maar afvragen waarom het eten nou nog steeds niet warm is, of kookt ::).
Heb er ook wel aan gedacht, maar toen ik die 3500 watt zag staan, ben ik, blijkbaar onterecht dus, afgehaakt.
Fijn dat je meldt dat de pitjes naar het aantal amp?res dat ter beschikking staat in te stellen zijn.

Duurt het dan alleen wel wat langer voor je water kookt bijv.?

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2012, 10:14:52 am »

Als je hem aanzet staat ie standaard op 1200Watt ingesteld, water kookt werkelijk razendsnel. Ik heb hem nog geen enkele keer hoger gezet, alleen lager (meestal 800Watt, is minder dan 4 Ampere).
Wij zijn de afgelopen 2 jaar in Spanje geweest (wens van de 2 pubers) en daar hadden wij het probleem dat de vlam van de scottel steeds uitwaaide (nadeel van een terassencamping met uitzicht op zee) en dat probleem wilde ik opgelost hebben.
We hebben afgelopen RAI een nieuwe vouwwagen gekocht, zonder keuken omdat ik die zelf wilde maken, incl. dus een inductiekookplaatje en los daarbij een Cobb; geen probleem meer met de wind.
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2012, 10:18:36 am door nunogconway »
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2012, 10:18:32 am »

Klinkt goed, nu nog even met mijn wederhelft in conclaaf of we dit in de huidige keukenconstructie kunnen toepassen zonder een geheel nieuwe keuken te moeten aanschaffen of bouwen (waar we geen tijd voor hebben).
Wordt alleen lastiger als je campings zonder stroom opzoekt. Want dan is alleen een skottel niet echt voldoende.

Wordt nog een lastige, bedenk ik me.
eens een nachtje over slapen lijkt me een goed plan.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2012, 11:13:42 am »

Wel even opletten met je pannen, denk ik. Want van inductie zegt men dat als je pannen op een gasvlam gestaan hebben, ze het niet meer doen op inductie.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Miss BBQ

  • Gast
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2012, 11:14:51 am »

Goeie tip.
 :)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2012, 11:21:08 am »

Ik vergeet nog dat pannen ook geschikt moeten zijn voor inductie. Dat zijn lang niet alle pannen en potten. Ze hebben een dikkere platte bodem nodig namelijk.
Doorgaans zijn die pannen ook een stuk duurder :-\ Bij de IKEA hebben ze tegenwoordig ook veel pannen die inductie-geschikt zijn en dat kan behoorlijk wat geld schelen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #8 Gepost op: juni 03, 2012, 11:35:01 am »

Wel even opletten met je pannen, denk ik. Want van inductie zegt men dat als je pannen op een gasvlam gestaan hebben, ze het niet meer doen op inductie.

Dat geldt niet voor de inductiekookplaten, dan was het geval voor het keramische kookplaten en dat is het niet zozeer 'niet meer doen', maar dan was de bodem niet vlak genoeg. Onze steelpan heeft hebben we jaren op gas gebruikt en doet nu uitstekend dienst op de inductiekookplaat.
Dat die pannen duurder zijn valt ook wel mee, je kunt alleen geen 'kampeerpannen', die meestal van aluminium zijn gebruiken. Maar wij hebben alleen grote steelpan/kookpan een middelmaat en een grote koekenpan (ook ooit voor niet al te veel gekocht bij de Aldi of de Lidl). Meer tegelijk gaat toch niet.
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2012, 11:39:22 am door nunogconway »
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #9 Gepost op: juni 03, 2012, 12:35:09 pm »

Da's dan weer prettig om te lezen. :)
Heb nog een oude pannenset met goeie bodem staan, heb net voor in de keuken thuis een nieuwe set gekocht.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #10 Gepost op: juni 03, 2012, 12:40:58 pm »

Ik put alleen uit de informatie-voorziening, zoals op diverse pannen staat, en de ervaring  5 jaar inductie en 5 jaar keramisch koken.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #11 Gepost op: juni 03, 2012, 01:49:27 pm »

Inductie! Wat een goed idee! We zijn al een tijdje aan het denken aan het vervangen van onze campingaz twister brandertjes. Maar wisten niet goed waarmee, want die Twistertjes zijn best snel.

Thuis zijn we een aantal jaren geleden al overgestapt van keramisch naar inductie, bevalt uitstekend! We hebben toen idd wel wat pannen moeten vervangen. Onze toch uitstekende kwalitatieve pannenset bleek toch niet geschikt voor inducite. Geen idee of ons Tefal camping-pannensetje geschikt is voor inductie, maar dat zoek ik wel uit. We staan altijd op campings met stroomvoorziening dus ik hou de Lidl en Aldi-folders vanaf nu ook in de gaten!
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

klaphymer

  • Gast
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #12 Gepost op: juni 03, 2012, 03:53:04 pm »

Te gek, mijn camp let keuken draadje is een inductiekookplaatdraadje geworden. Ook ik had daar niet aan gedacht. Ik dacht altijd camping+koken=gas

We hadden dus een concorde met ingebouwde kookplaat. Die heb ik er al uitgeboord. Er blijft dan een gat over. Met pinksteren had ik onze oude losse kookplaat over het gat heen gezet. Nadeel is dat je die niet kunt laten staan met inklappen. Dus moet die in de bagageruimte en da's nou juist niet onze bedoeling.

Ook vind ik strak afgewerkt wel leuk. Zat eerst nog te denken om de losse cadac dubbele campingkookplaat in te bouwen maar dat gaat niet lukken.

Electrisch koken op de camping was nog niet bij me opgekomen. Je moet dan altijd wel gas bij je hebben als alternatief.

Nog over denken. Maar terugkomend op mijn vraag. Kan dat polyester van de keuken zelf een beetje hebben of zijn die schermen er inderdaad voor hitte bescherming? Hoe zit dat bij jullie camplet's.

groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #13 Gepost op: juni 06, 2012, 09:07:04 pm »

Hier ok een Achterhoeker,

Dat schermplaatje waar je het over heb is om de hitte niet direct te dicht bij het tentzeil te laten komen en ook om de achterkant van het keukentje te beschermen. Het rvs koostel zelf voert voldoende hitte af om het polyester van het keukentje niet te doen smelten. Verder dient dat schermtje als doel spatten op te vangen.
Het is aan jou of je het laat zitten of niet, misschien vervangt door iets anders wat je op maat maak passend op iets wat je er in maakt.
Verder denk ik niet dat het polyester zo heet wordt dat het smelt als je er een  electrisch iets in maakt....K,zou zeggen voor je het erin maakt, zet het eens aan en voel gewoon is hoe warm die randen worden.

Ajuu en goat goan!
Gelogd

klaphymer

  • Gast
Re: keuken camp let concorde
« Reactie #14 Gepost op: juni 14, 2012, 02:41:08 pm »

Hallo daar,

De kogel is door de kerk cq de plank zit op de keuken.  Ja, we hebben er een plaat overheen gemaakt. Zal dit weekend even een plaatje schieten.

Na koortsachtig overleg zijn we tot de conclusie gekomen dat onze 2 pits cadac aan alle eisen voldeet en dus blijven we die gebruiken. Inductie is ook wel een idee maar we hebben die cadac al evenals gasflessen en campingpannetjes en een campinggaz partybrander voor erbij. En om dan alles nieuw aan te schaffen gaat wat ver.

Dit weekend lekker kamperen met de klaphymer, hoop dathet weer het een beetje houd.

Good goan
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal