Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Voortent/voorzerwand Cocoon?  (gelezen 4083 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rafiq Ritzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Gepost op: januari 24, 2021, 11:27:27 am »

Hoi mensen,

Ik heb een astro gezien, een Flyer gezien en volgend weekend ga ik naar een Cocoon uit 2000 kijken. Is voor dit model net als voor de flyer en astro ook een voorzerwand verkrijgbaar zodat je van de luifel een voortent maakt?

Iemand ervaring met hoeveel mensen nog gezellig kunnen zitten in een Cocoon tijdens een storm? We zijn met 2 volwassenen en 2 pubers en willen dan nog wel comfortabel een spelletje kunnen doen of een boek lezen. Bvd alvast voor de reacties weer
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2021, 11:43:20 am »

Voor de "gewone" Cocoon zijn verandaschermen verkrijgbaar en windpunten, voor zover ik weet geen complete voorwand. Er is wel een groot verschil qua diepte van de luifel, in het begin was deze best ondiep.

@Alex, jullie zitten daar ook met z'n vieren toch als het nodig is?
Gelogd

balboa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: geen
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2021, 12:00:07 pm »

Er is geen afgesloten voortent bij de Cocoon, behalve dat deel wat je mee uit klapt. Daar kun je in principe best met 4 personen in zitten - even afhankelijk van wat je daar nog meer hebt staan - maar houdt niet over qua ruimte. Met de optionele hoekdelen kun je de luifel best wel windproof maken, al houdt je een open stuk in het midden.

Heb trouwens wel eens foto's gezien van iemand die de luifel heeft laten aanpassen zodat het wel een afsluitbare voortent werd. De vroege Cocoon's hadden een korte luifel dat is wel even iets om op te letten. Succes
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2021, 12:23:15 pm »

Wat qua binnenruimte wel kan schelen is een achtertent :J
Gelogd

TitaMeep

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #4 Gepost op: januari 24, 2021, 02:31:08 pm »

Wat qua binnenruimte wel kan schelen is een achtertent :J
Wij hebben 7 jaar met een Cocoon (2014) gekampeerd en ik vond de voortent krap voldoende. Een beetje wind vang je wel op met de verandaschort en een hoekstuk, maar bij veel wind gingen wij toch liever naar binnen.
Vrienden van ons hebben (bij Atoma) een voorwand laten maken toen ze een nieuw dak nodig hadden. Toen gelijk een wat diepere luifel genomen. De kosten vielen hun wel mee geloof ik.
Wij zijn nu overgestapt op een Aero, die een luifel heeft die zeker een meter meer ruimte heeft, met een voorwand.
Succes met je zoektocht.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.175
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #5 Gepost op: januari 24, 2021, 02:43:39 pm »

Voor de "gewone" Cocoon zijn verandaschermen verkrijgbaar en windpunten, voor zover ik weet geen complete voorwand. Er is wel een groot verschil qua diepte van de luifel, in het begin was deze best ondiep.

@Alex, jullie zitten daar ook met z'n vieren toch als het nodig is?
klopt er is geen voorwand te krijgen fabriek af.
De 2000 versie luifel is eigenlijk net te kort om met 4 man onder te zitten met regen.
Zeker als net de wind verkeerd staat.
Dit was voor ons de hoofd reden om over te stappen naar een 2007 versie.
Dt is het jaar dat de luifel veel langer is geworden en de sunrise versie op de markt kwam.
Het lijkt maar een klein extra puntje maar geeft een wereld van verschil.
de hoekpunten gebruik ik alleen als ik ergens wat langer blijf staan want dit scheelt erg veel tocht en inregenen
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #6 Gepost op: januari 24, 2021, 04:29:58 pm »

We hebben een cocoon XL uit 2005, als daar de binnentent(kidsroom) niet inzit Kun je fatsoenlijk met 4 personen in zitten, met kids room (heb je ongeveer formaat s) wordt het  al beetje kruip langs en schuif langs.
Is in principe ook 2 persoons wagen.

En formaat camping meubilair, een hele grote tafel wordt het nog krapper vanzelf.
En ieder heeft eigen manier van kamperen, wij zitten vaak en lang buiten, bij echt slecht weer naar binnen, als onder luifel echt niet te doen is. Een ander zal misschien eerder naar binnen gaan, of juist niet.

Is ook maar net hoeveel ruimte je plezierig vind, wij vinden het ruim genoeg voor 4 personen.
Ik zou proberen eens een te bekijken, eventueel proef kamperen, Kun je het zelf onder vinden of plezierig is.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #7 Gepost op: januari 26, 2021, 06:11:06 pm »

Wij hadden een Cocoon 2014 met Sunrise luifel. hoekstukken en verandawand erbij. Maar verandawand en hoekstukken nooit gebruikt, alleen 1 dag getest. We vonden het nooit nodig. We waren met 3 personen overigens. Omdat het een XL was, was er binnen zat ruimte. Ook als er een vriendin mee ging met onze dochter.  slapen deden ze in een eigen tent.  Alleen de laatste nacht altijd in de uitbouw omdat we dan het tentje al de dag voor vertrek konden opruimen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Ron73

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #8 Gepost op: januari 28, 2021, 06:49:01 pm »

Wij hebben een cocoon XL. Groot nadeel is inderdaad het ontbreken van een afsluitbare voortent bij slecht weer. Een volledig afsluitbare wand laten maken is natuurlijk het mooist maar vonden we eigenlijk te duur.

Daarom op zoek naar een alternatief en gevonden: 2 aan elkaar ritsbare inzetwanden van partytenten. Los te bestellen op internet. Was voor 80 euro klaar. De inzetdelen kunnen met ogen aan de stokken worden bevestigd. Neemt weinig ruimte in. Natuurlijk niet zo mooi als doek maar voor dat geld...

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.175
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #9 Gepost op: januari 29, 2021, 03:26:00 am »

Wij zijn juist voor het open concept gegaan van de Cocoon.
Zitten niet veel binnen ,voelt teveel opgesloten maar met de xl kun je makkelijk met zijn 4en binnen zitten.
En vanaf de 2007 is de luifel ook groot genoeg voor 4 personen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #10 Gepost op: januari 29, 2021, 07:38:02 am »

Mocht niet exclusief voor Holtkamper willen gaan. Zou je ook nog naar de Aart Kok Livingstone kunnen kijken. Qua afmetingen en klapconcept overeenkomstig met de Cocoon. Maar wel de mogelijkheid om de luifel dicht te maken tot een voortent.
Verschillende jaren met vijven op vakantie geweest. Ook in het voorjaar. Binnen is het dan niet ruim. Maar ken net. Met de voortent is het dan goed te doen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

els

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #11 Gepost op: januari 29, 2021, 02:16:07 pm »

In de 8 jaar dat wij met onze cocoon rond trekken hebben we 1 a 2 keer de luifel dicht gemaakt met een tarp van Bushcraftshop. Dit omdat we windkracht 6+ hadden.
Afgelopen zomer meerdere keren de tarp gebruikt om onder de luifel onze eigen douche cabine te maken.
Gelogd

Rafiq Ritzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #12 Gepost op: januari 30, 2021, 12:17:07 pm »

En heeft iemand er wel eens over gedacht gewoon een extra stuk tentdoek aan de oorspronkelijke luifel te naaien? Of heeft iemand hier ervaring mee? Is dat een optie? Of ben nu een blasfemist?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #13 Gepost op: januari 30, 2021, 12:27:45 pm »

Er zijn uiteraard heel veel opties maar ik zou me afvragen of je dan het juiste model voor je hebt.  Zoals Jerome al aangeeft zijn er meer merken / modellen met dezelfde manier van opzetten waarbij de voorkant wel dicht kan. 
Gelogd

Rafiq Ritzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Voortent/voorzerwand Cocoon?
« Reactie #14 Gepost op: februari 02, 2021, 09:22:20 am »

We hebben hem gekocht en waren meteen verliefd. In de vortent is meer dan genoeg ruimte voor wat regendagen. En wij zitten ook liever buiten. Van de zomer naar de Alpen! Yes.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal