Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Welk merk vouwwagen?  (gelezen 27856 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marie

  • Gast
Welk merk vouwwagen?
« Gepost op: januari 11, 2016, 12:13:54 pm »

Wij zijn op zoek naar een vouwwagen. Onze voorkeur gaat op dit moment uit naar een nieuwe.
We zoeken een wagen die oa:
* Makkelijk is op te zetten (ook handig voor bijv een tussenstop van 1 nachtje)
* Genoeg ruimte, we hebben nu 1 baby en 2 honden (een grote en een kleine) en wie weet komt er nog ooit een kindje of meerdere). Dus ook slaapplek voor 4 tot 8 personen.
* Goede kwaliteit en duurzaamheid
* Aanritsbaargrondkuipzeil
* 13 inch wielen of meer

Nu zijn we ons aan het verdiepen in de merken. Ik heb gelezen dat Jamet kwalitatief niet het beste merk is? Hoe zit het dan met bijv Raclet en Trigano aangezien deze onder dezelfde fabrikant vallen als Jamet?

We hebben ook gekeken naar een Aart Kok, Combi Camp en Camp-let. Deze zijn wel een stukje duurder maar we willen geen goedkoop wordt duurkoop zeg maar...

Het liefst vinden we iets rond de 8000 euro, maar als er voor 10.000 een stuk betere wagens zijn dan is 2000 op den duur ook niet zoveel...
Al ligt onze max wel rond de 10.000.

Kortom, alle informatie en tips zijn welkom.
Voornamelijk de goede en slechte ervaringen met de wagens vind ik fijn om te weten.  :)
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2016, 12:31:46 pm door marie »
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2016, 12:43:00 pm »

Hallo,

Er zijn al een behoorlijk aantal van dit soort topics, die doorlezen kan wellicht een beetje helpen.
Onder andere deze http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17329.45 of die van ons: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17329.45
Let wel: deze twee komen allebei 'uit' bij dezelfde vouwwagen, maar het gaat meer om de overwegingen en de eisen: daar hebben jullie misschien iets aan in de zoektocht. Veel is erg persoonlijk natuurlijk, daarom is langsgaan bij de verschillende dealers en de vouwwagens zelf bekijken en voelen het beste advies (naar mijn bescheiden mening).

Van wat wij er van hebben meegekregen zijn er niet echt meer slechte vouwwagens op de markt, zeker niet in de merken die jij beschrijft. Verschil in duurzaamheid, slimmigheidjes en/of uitstraling is er wel degelijk, maar daar is 'ie weer: dat is erg persoonlijk.

Voor ons voelde combi camp als merk goed, maar we hebben (ook) Cabanon en Aart Kok serieus overwogen. Andere merken vielen onder andere vanwege die duurzaamheid en uitstraling voor ons af.

Succes met de zoektocht en zoals gezegd: ga vooral langs bij de verschillende dealers: is ook nog eens een leuk dagje uit......... althans: dat vinden wij  :P !
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2016, 12:48:23 pm »

Dank je wel!
We gaan over 2 weken naar de Caravana dus daar kunnen we ook mooi vergelijken en inderdaad dealers langs gaan is ook erg leuk. Zo zijn we oa bij Aart Kok geweest wat ons erg enthousiast heeft gemaakt.

Ik zal de genoemde topics ook even goed doorlezen. Dat het erg persoonlijk is ben ik het wel mee eens.
Maar zoals de merken als een Jamet en Trigano zie je vaak of vaker op een marktplaats aangeboden worden dan een CC of Aart Kok oid naar mijn idee.

Is Cabanon ook een duurzaam merk?
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2016, 01:08:22 pm »

Heel persoonlijk idd..........
Wij hebben ooit ook eens zo'n topic opgestart volgens mij.........

Wij zijn heel tevreden met onze Cabanon Malawi (op te zetten naar eigen grootte in allerlei combinaties voortent/luifel etc). Ik heb vooral naar opbergruimte gekeken, wilde per se een grote laadbak waar je gemakkelijk veel in kwijt kon. In spanje hebben we 'm in z'n totaal opgezet, in Italie komend jaar waarschijnlijk alleen met basistent en voortent (of luifel).

We hebben 3 kids (6-5-3 jaar) en hebben plaats genoeg (maar is dus maar net hoeveel eisen je stelt).

Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2016, 01:08:54 pm »

Hoi Marie,

Over de duurzaamheid van Cabanon kan ik nog niet zoveel met zekerheid zeggen (ik denk het wel, anders had ik 'm natuurlijk niet gekocht ;) ).
Wij hebben de grootste en die valt ook echt in die categorie (groot). Er zijn vouwwagens die geheel opgezet ín de Cabanon zouden passen.
Twee belangrijke punten voor ons om toch voor de grootste Cabanon te gaan: bedden zijn groter dan standaard 210 x 168 en twee plaatsen om een "deur" of vliegengaas in te ritsen.
Dus je kan bij de binnenste de deur inritsen en de buitenste vliegengaas en dan kan je 's avonds buitenzitten zonder last van insecten. En als het echt slecht weer is, kan je de deur ook helemaal buiten zetten en dan heb je 5x5 leefruimte.
Daarnaast vind ik 'm ook gewoon mooi en lekker hoog.

Opzetsnelheid is volgens mij wel okee als het gaat om de wagen (alleen de slaapplaatsen met gangpad). De rest is wel meer werk; er zijn zeker snellere vouwwagens. Maar het is ook weer niet zo dat je een heel frame hoeft op te bouwen.

Maar voor ons is het ook nog nieuw. In de meivakantie een eerste echte test, dan in de zomervakantie naar Frankrijk waar we 'm ook voor een tussenstop gaan gebruiken (alleen de wagen, niet de rest).
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2016, 04:12:42 pm »

Ik hoop dat de cabanon ook op de caravana komt. Dan kunnen we deze eens goed bekijken.
Tot nu toe vind ik de Combi Camp echt super. Vooral de Country, maar deze is wel wat boven ons budget.
Ik lees ook een hoop over de Flexi, maar ik vraag me af of deze voor ons niet te klein en onhandig is, als startend gezin met een baby in een campingbed en 2 honden. Maar de prijs is wel weer een stuk aantrekkelijker.

De Tundra van Aart Kok, de Kavango en Kampala (al schijnt deze uitverkocht te zijn) vind ik ook erg mooi.

Cabanon Chamonix lijkt me ook erg mooi. 
Ik krijg er helemaal zin in als je al die mooie klappers bekijkt (dat woord leer je ook snel genoeg op dit forum 8)

Ik vind de Country tot dusver echt het mooiste.. maar die prijs.......
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: januari 11, 2016, 04:23:02 pm »

Dat hadden wij dus precies hetzelfde! :)1]

Voor ons heeft uiteindelijk het aantal bedden (4 tov 6), maar zeker ook het budget de keuze op de flexi doen vallen. Moest wel beloven dat we straks als alle kids een eigen tentje hebben weer gaan kijken naar de country.

Veel plezier op de caravana!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: januari 11, 2016, 06:37:04 pm »

Lees eerst het volgende topic eens  " Hoe kies je merk en type vouwwagen"
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2206.0

Je kunt het beste eerst eens gaan kijken naar de verschillende mogelijkheden qua wagen dus verschillende winkels en bouwers bezoeken.  Daarnaast staan hier al heel veel topics ovrr de zoektocht naar een vouwwagen en komen er vaak veel  'wij van wc-eend'  reacties.

Om uit te proberen kun je dan ook nog naar een 2e hands kijken.
Succes
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: januari 11, 2016, 07:14:59 pm »


Hallo,

Er zijn al een behoorlijk aantal van dit soort topics, die doorlezen kan wellicht een beetje helpen.
Onder andere deze http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17329.45 of die van ons: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17329.45
Let wel: ...

@sanneman Je hebt 2x naar mijn topic gelinkt, dit is de jouwe toch?
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16982

Even inhoudelijk, veel klappers bieden een flink aantal slaapplekken, de Flexi al 6 en de Trigano odyssee zelfs 8. Dat zal het probleem dus niet hoeven zijn. Er zijn van die handige kleine campingbedjes zoals die van Tatteljee die je makkelijk op het bed van de klapper kan zetten en dan past er nog een groter kind naast (tzt :)6]). Honden in het ondertentje en klaar ben je!
De hoeveelheid 'leefruimte' die je nodig hebt is vooral ook afhankelijk van het weer. Ga je altijd naar een zonzekere bestemming zit je vooral buiten en maakt de afmeting van de voortent niet zoveel uit. Blijf je in NL kun je slechter weer verwachten en wil je die binnenruimte juist wel.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: januari 11, 2016, 07:21:36 pm »

Hij heeft geen vaste kuip maar kijk eens bij Roadmaster. Heel veel ruimte en de camping box kan recht in de vouwwagen staan. Snel op te zetten en een zee van ruimte.
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #10 Gepost op: januari 11, 2016, 07:23:15 pm »

He bedankt voor de tip van de campingbedjes!
Ik zag dat jullie allebei de Flexi hebben gekozen! Bevalt hij goed?
Het is inderdaad zo dat we in principe (sowieso de komende jaren) naar het zonnige weer zullen gaan en dat je dus voornamelijk buiten leeft.
En hoe groter het geheel des te grotere campingplaats je moet zien te vinden.
Maar goed uiteindelijk zullen we ook in NL blijven, vooral de weekendjes. We willen echt wel een vouwwagen die we ook echt 15 jaar kunnen gebruiken.

Ik zal alle topics lezen mbt het uitzoeken van..
We twijfelen ook best wel of we nu echt een grote moeten doen of een iets kleinere.
Is Trigano een duurzaam merk?


De Roadmaster hebben we inderdaad ook naar gekeken maar qua tent is het niet echt onze smaak en daarnaast vind ik een vaste kuip juist wel erg belangrijk. Zeker met rondkruipende kindjes etc. Maar toch bedankt:-)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #11 Gepost op: januari 11, 2016, 07:46:39 pm »

Duurzaam zijn ze allemaal wel.  Het verschil zit vaak in afwerking en een ander verschil is dat de 1 zelf ontwerpt en een ander merk kopieert.  De duurzaamheid is ook wel afhankelijk van hoe intensief je de wagen wilt gebruiken.  Ga je alleen in de zomervakantie of wil je ook weekenden weg etc
Gelogd

Spokey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Baco 4000
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #12 Gepost op: januari 11, 2016, 08:06:18 pm »

Ik hoop dat de cabanon ook op de caravana komt. Dan kunnen we deze eens goed bekijken.
Tot nu toe vind ik de Combi Camp echt super. Vooral de Country, maar deze is wel wat boven ons budget.
Ik lees ook een hoop over de Flexi, maar ik vraag me af of deze voor ons niet te klein en onhandig is, als startend gezin met een baby in een campingbed en 2 honden. Maar de prijs is wel weer een stuk aantrekkelijker.

De Tundra van Aart Kok, de Kavango en Kampala (al schijnt deze uitverkocht te zijn) vind ik ook erg mooi.

Cabanon Chamonix lijkt me ook erg mooi. 
Ik krijg er helemaal zin in als je al die mooie klappers bekijkt (dat woord leer je ook snel genoeg op dit forum 8)

Ik vind de Country tot dusver echt het mooiste.. maar die prijs.......

De country staat bij mij ook boven aan mijn verlanglijstje. Eerst maar even sparen.

Wij wilden eerst voor een trigano odyssee, flexi of kavango gaan maar omdat ik vermoed dat mijn oudste toch wel snel in een eigen tentje wil, valt dit model voor ons af.

De livingstone is ook erg mooi, mis alleen de ramen in de voortent/luifel. Daarom denk ik dat de country beter bij ons past.


Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #13 Gepost op: januari 11, 2016, 09:28:33 pm »

Als je de Country mooi, praktisch, duurzaam en duur vind, is de Trigano Alpha een goed alternatief. Wij hebben hier voor gekozen omdat we er snel mee kunnen rondtrekken, de doorloop naar het bed hoger is, veel opbergruimte onder het bed en de keuken is dieper. We vinden de afwerking prima en met de degelijkheid zit het wel goed. @wijnand heeft hier het eea over gepost.
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #14 Gepost op: januari 11, 2016, 10:17:34 pm »

Top allemaal. Ik zal de trigano alpha eens bekijken.
Die ken ik nog niet. We willen ook weekendjes weg en korte weekjes etc in Nederland dus we zullen hem wel vaak gaan gebruiken. 
Daarom moet het wel eentje zijn die dit bij wijze van 15 tot 20 jaar kan volhouden zonder teveel problemen. 
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal