Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Welk merk vouwwagen?  (gelezen 27860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kph

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #75 Gepost op: januari 27, 2016, 05:18:10 pm »

Wij hebben dus de Malawi (bevalt heel goed!) en de kids gaan dit jaar slapen op een disc-o-bed. En ik zweer je, die slaapt lekker dan ons eigen bed in de Malawi hoor!! En ook lekker van de grond af! We hebben 3 kids, nu voor het eerst gaan we op pad zonder achtertent, maar slapen de kids dus 3-gestapeld in een disc-o-bed in de wagentent! Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen. Na de zomer zal ik daarvan eens foto's plaatsen!

p.s. En de ruimte in de wagenbak, is zoooooooooo heerlijk! Dat is de reden waarvoor wij voor een Malawi hebben gekozen. De kids heb ik trouwens in hun achtertentje ook nooit horen klagen hoor, goede exped self inflating mat en daar slapen ze ook heerlijk op!!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #76 Gepost op: januari 27, 2016, 07:11:36 pm »

De disselbak  is inderdaad niet beslist nodig. Hij is overigens sterk genoeg, alhoewel ook elastisch, waardoor het minder sterk kan lijken. Voordeel van een disselbak is voor mij vooral de grotere hoogte, zodat je bijv. een 5 kg gasfles zonder problemen kwijt kunt.
De voortent kan ik ook van harte aanbevelen.
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2016, 07:13:55 pm door Drikusniet »
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #77 Gepost op: januari 27, 2016, 10:34:58 pm »

Waar laten jullie de gasfles zonder disselbak?
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #78 Gepost op: januari 28, 2016, 05:46:22 am »

Onze gas fles gaat altijd mee in de auto vind ik wel een veilig idee. Is meer een ding van mij hoor maar in de keuken lijkt me ook niks. Stel ze rijden er achter tegen aan en hij scheurt wat dan.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #79 Gepost op: januari 28, 2016, 10:00:45 am »

Wij hebben wel een disselbak, ik vind 'm ideaal, gaat ook een hoop zooi in als haringen, grondzeil etc. De dingen die je als eerste nodig hebt (en ook de gasfles).
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #80 Gepost op: januari 28, 2016, 10:32:59 am »

Wij hebben een vrij kleine gasfles en die gaat in de keuken (wel afgekoppeld natuurlijk). In de keuken van de Malawi is daarvoor een speciale plek zodat je hem ook vast kan zetten.
Gasfles in de auto wordt afgeraden, bij een botsing liever een ontploffing in de vw dan in de auto, waar je gezin in zit.
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #81 Gepost op: januari 28, 2016, 11:07:30 am »

Oké disselbak lijkt me wel handig. Juist voor, zoals er gezegd werd, spullen op de camping in kwijt te kunnen.
We hebben gisteravond nog eens alles naast elkaar neer gelegd.
Wat willen we nu echt?

Ons eerste voorkeur ging in het begin uit naar de Tundra van aart Kok.  Deze viel uiteindelijk af om hij meer tijd neemt bij het opzetten, groot is waardoor je altijd rekening moet houden met de campingplaatsen en ook geen laden en lossen heeft. 
Toen kwam de flexi en malawi welke in ons budget passen.
Maar alles naast elkaar neer gelegd..
Vinden we de ruimte, 2 bedden, ondertentjes (ook leuk voor de honden) treinzitje en de sfeer het belangrijkste. En dus dan komt de tundra weer op nr 1. Hij is misschien niet zo snel om op te zetten maar ach..je hebt vakantie dus tijd zat.
We hebben de tundra steeds achterwege gelaten maar toen we ons er gisteren weer in gingen verdiepen en de foto's zagen, hadden we beide zoiets van.. deze is toch wel super mooi.
We hopen in de toekomst toch nog wel ons gezin uit te mogen breiden en aangezien we 2 honden hebben waarvan 1 golden retriever is het toch lekker om ruimte te hebben. Bij navraag in de familie slapen de oudste kindjes (7 jaar) sinds dit jaar in een eigen slaapcabine in de voortent en daarvoor altijd in de caravan.
Tja als de hier net zo gaat ben je 7 jaar verder en kan hij in zo'n ondertentje als hij dat wil.
En hoe het leven er voor staat over 10 jaar weet je nu toch nog niet.

De country is voor ons gewoon te duur, ik denk de flexi te klein en de Malawi is dan ook nog een optie maar het ronde tunneltent effect spreekt ons meer aan dan het bungalowtent idee..

Als je het zo leest lijkt het alsof we er uit zijn. Dat idee hebben we ook wel een beetje. We gaan volgend weekend naar Heemstede en als het gevoel dan nog zo is als nu..dan denk ik dat we er wel uit komen.
Al weet je het nooit bij ons....

Of heeft iemand nog belangrijke negatieve punten / ervaringen met de Tundra?  :P
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #82 Gepost op: januari 28, 2016, 12:34:41 pm »

Top dat jullie al zo ver zijn. Geen ervaring met de Tundra, wel een tip: zorg dat je hem zelf een keertje mag uitklappen en weer inklappen. Hebben wij ook gedaan met verschillende vouwwagens. Met een baby of peuter is het wel erg handig als je dat voor een groot deel alleen kunt doen. Meestal hebben ze niet meer zoveel geduld na een lange rit.
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #83 Gepost op: januari 28, 2016, 12:50:05 pm »

Bij Cabanon had je behalve naar de Malawi ook naar de Mercury, Chamonix en Imperia gekeken?
Mercury en Chamonix zijn symmetrisch en hebben dus in het midden een "treinzit" (blijkbaar; had dat zelf nooit zo gezien). De Imperia heeft weer een bergruimte die makkelijk te bereiken is.

Verschil tussen Mercury en Chamonix (o.a.): Mercury smaller, maar heeft een extra boog aan de zijkant voor de keuken (hierdoor wordt de standplaats overigens ook weer breder vanwege de scheerlijnen). Doorslaggevend punt voor mijn vriendin om de Chamonix te kiezen: Mercury is door scheerlijn ook breed en de Chamonix heeft twee plekken om "de deur" in te ritsen en daar kan dus ook vliegengaas in. En bij de Chamonix is de hele wagen breder, treinzit/gangpad dus ook, en de keuken ook.

Qua plekgrootte is het natuurlijk ook wat je wil; wij staan waarschijnlijk toch eerder al op de grotere plekken. We neigen meer naar glamping wat dat betreft. Dan is een grote vouwwagen ook geen punt.
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #84 Gepost op: januari 28, 2016, 01:46:11 pm »

@ michield

Ja op de Caravana hebben we verschillende Cabanon vouwwagens gezien. De Chamonix stond er niet maar ik vond de Mercury opzich al prima qua grootte. Ik vind alleen deze tunneltenten vrij donker (ook het treinzitje, daar heb je bij de Tundra nog ramen en bij de Mercury was het heel donker gemaakt) en waar we vooral op afknapten was het feit dat je daar deels op het treinzitje ligt. Dus lig je voor de helft op de lattenbodem en de andere helft op het bankje. Ik heb het even getest en vond het keihard liggen. De verkoper gaf aan dat dit ook bij de Chamonix het geval was.Daarnaast hadden we niet de wauw factor bij de tunneltenten van Cabanon, wat we bij de Tundra wel hebben. De kleurstelling vind ik veel gezelliger. 
De Imperia vind ik niet mooi....
Vandaar dat alleen de Malawi overbleef.

Overigens zag ik op facebook van Aart Kok dat de Tundra nu ook horrengaas voor de voorwand heeft welke je kan inritsen.

Ben ook wel benieuwd hoe gemakkelijk (of juist niet) je de bagage kan opbergen in de Tundra aangezien daar natuurlijk geen ladenlossen systeem mogelijk is.

@ Drees bedankt voor de goede tip! Lijkt me inderdaad heel verstandig. Al had ik wel gelezen dat het opzetten van de Tundra (voornamelijk de voortent) in je eentje wel te doen is maar wel lastig. Maar goed daar zal ook wel weer een oplossing voor te vinden zijn.
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2016, 01:48:35 pm door marie »
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #85 Gepost op: januari 28, 2016, 04:43:01 pm »


Top dat jullie al zo ver zijn. Geen ervaring met de Tundra, wel een tip: zorg dat je hem zelf een keertje mag uitklappen en weer inklappen. Hebben wij ook gedaan met verschillende vouwwagens. Met een baby of peuter is het wel erg handig als je dat voor een groot deel alleen kunt doen. Meestal hebben ze niet meer zoveel geduld na een lange rit.

Wij hadden met de tent echt 2 personen nodig voor het opzetten. Met 1 kind ging dat prima: in de wagen of lekker rondlopen en laten 'helpen'. Je hoeft natuurljk ook niet constant samen bezig te zijn.

Met drie kids was die optie wel weg: nu kinderstoelen en tafel er eerst uit en dan een filmpje aan en bekers drinken voor de neus. Pedagogisch niet verantwoord schijnt, maar wel erg effectief! :-)

Nu met de vouwwagen zal het allemaal nog sneller en dus makkelijker zijn. Moraal: volledig alleen opzetten hoeft niet nodig te zijn!
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #86 Gepost op: januari 28, 2016, 04:52:23 pm »

Wij hebben ook verschillende vouwwagens opgezet (vouwwagen workshop bij Ridderbeks in Echt). Als je verschillende vouwwagens hebt opgezet dan kun je pas echt goede vergelijkingen maken!! Ik kan idd aanraden om er tenminste een paar "kanshebbers" op te zetten en dan alles nog eens op een rijtje te zetten!

De Chamonix is wel echt anders dan de mercury, tenminste een heel stuk lichter! Door het lichtgroene doek tegenover bruin en donker blauw van de Mercury. Wij zouden in eerste instantie voor de Chamonix gaan, maar uiteindelijk hebben we toch gekozen voor de grote laadbak van de Malawi (en de flexibiliteit van grootte).

Maar jullie zijn zo te lezen al goed bezig met kijken en vergelijken! Top! Zo kun je een goed beeld krijgen tussen de verschillende mogelijkheden! Welke keuze je uiteindelijk ook maakt, jullie gaan er vast heel gelukkig mee zijn!

p.s. Een hond in een ondertentje, daar kan ik me niet echt een een beeld bij bedenken haha. Het lijkt me persoonlijk veel te warm en benauwd voor een hond in zo'n ondertentje, volgens mij doe je die meer plezier in de voortent oid (maar goed, ik heb geen hond, dus misschien daarom het gebrek aan kennis  ::) ).
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #87 Gepost op: januari 28, 2016, 05:47:47 pm »

Wij hadden met de tent echt 2 personen nodig voor het opzetten. Met 1 kind ging dat prima: in de wagen of lekker rondlopen en laten 'helpen'. Je hoeft natuurljk ook niet constant samen bezig te zijn.

Met drie kids was die optie wel weg: nu kinderstoelen en tafel er eerst uit en dan een filmpje aan en bekers drinken voor de neus. Pedagogisch niet verantwoord schijnt, maar wel erg effectief! :-)

Nu met de vouwwagen zal het allemaal nog sneller en dus makkelijker zijn. Moraal: volledig alleen opzetten hoeft niet nodig te zijn!
Wij hadden eerder ook een tent, die moesten we helemaal met z'n 2en doen. Wij lieten onze kinderen daarom ook altijd helpen, haringen in slaan en zo. Toen hadden we nog geen ipads of dvdspelertjes:)4]
Nu moeten ze al een paar jaar echt helpen en rennen ze daarna samen naar het zwembad. Maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik met kleine kinderen iets nemen wat je makkelijk en snel op kunt zetten en af kunt breken. Het ging altijd prima, maar was voor ons wel vermoeiend.
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2016, 06:13:48 pm door Drees »
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #88 Gepost op: januari 28, 2016, 08:18:31 pm »

Ach voor alles is ook wel weer een oplossing te vinden..
We hebben ook zo'n playpen box dus daar kan hij altijd lekker in spelen nu hij nog zo piep klein is en later kan hij mooi zijn papa assisteren. Gewoon iets speels van maken. Daar zit ik echt niet over in.
Ik denk dat het toch echt de Tundra gaat worden. Zaterdag gaan we naar aart kok in roden... ben benieuwd  :>
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #89 Gepost op: januari 28, 2016, 08:49:27 pm »

De tundra is een hartstikke mooie klapper!!!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal