Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Welk merk vouwwagen?  (gelezen 27852 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #90 Gepost op: januari 29, 2016, 10:07:23 am »

 WW

Even een andere vraag... Hoe doen jullie dat met het afhandelen van de prijs?
Valt er vaak nog wat te onderhandelen?

Als ik de prijzen van showmodellen (die minimaal 2 jaar ouder zijn) vergelijk met een nieuw model uit 2016 dan scheelt het maar een paar 100 euro.
Misschien een gekke vraag maar hoeveel euro is dan redelijk om dit van de (nieuw)prijs af te halen?
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #91 Gepost op: januari 29, 2016, 10:26:19 am »

Af te halen??
Je onderhandelt ergens over. Dan wordt je het ergens over eens of niet.
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #92 Gepost op: januari 29, 2016, 10:34:43 am »

Af te halen??
Je onderhandelt ergens over. Dan wordt je het ergens over eens of niet.

Misschien is de omschrijving niet zo helder, maar ik vroeg me alleen af wat redelijk is.  :)
Of is dat zo'n rare vraag..
Dat je het zelf eens moet worden dat lijkt me logisch.
Was gewoon benieuwd.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #93 Gepost op: januari 29, 2016, 10:52:45 am »

Is het niet zo dat die showmodellen (veel) completer worden aangeboden?
Dus bijvoorbeeld met een reserve wiel?
Dat zou het geringe prijsverschil kunnen verklaren.
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #94 Gepost op: januari 29, 2016, 10:53:56 am »

Ik vind het geen rare vraag, maar echt veel korting ga je niet krijgen.
Wij hebben het showmodel van de Chamonix bij De Wit. Nu is de prijs tussen 2015 en 2016 best gestegen dus t.o.v. 2016 modellen best een verschil.

Wij hebben de Avant Garde pakket van €549 geloof ik (nu €649) gratis gekregen evenals een ondertent van €59 (ze hebben nu twee varianten, dit is de goedkope) en een 12V kraan.

Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #95 Gepost op: januari 29, 2016, 10:58:21 am »

Is het niet zo dat die showmodellen (veel) completer worden aangeboden?
Dus bijvoorbeeld met een reserve wiel?
Dat zou het geringe prijsverschil kunnen verklaren.

Klopt maar als je dan alles bij elkaar op gaat tellen wat je er nog bij nodig hebt, of als je alles compleet nieuw zou kopen zit er niet zoveel verschil tussen.

@michield dan had je uiteindelijk nog wel redelijk wat korting denk ik of niet? Showmodel al goedkoper en dan nog zo'n 600 a 700 euro erbij?
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #96 Gepost op: januari 29, 2016, 11:05:42 am »

Nee, showmodel was gewoon voor de 2015 prijs. Het 2016 model was 100 euro duurder (maar had weer een verlengd dekzeil t.w.v. €40).
Dus de korting zat puur in de gratis extra's. En daarnaast hebben we nog een imperial en vliegengaas erbij gekocht.
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #97 Gepost op: januari 29, 2016, 11:09:09 am »

Oke, dank je wel!
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #98 Gepost op: januari 29, 2016, 11:25:23 am »

Echt heel veel marge schijnt er niet op vouwwagens te zitten, dus echte heftige kortingen lijken lastiger.
Maar goed: da's informatie van de dealers zelf :-)

Wij konden best nog onderhandelen, maar echte grote bedragen zijn het inderdaad niet. zit veel in een optie of iets extra's gratis zoals Michield al schreef.

De showmodellen zijn simpelweg nog best in trek, de noodzaak om korting daarop te geven is daarom kleiner. Vaak inderdaad wel wat luxer uitgevoerd: inclusief reservewiel, kuipgrondzeil, luifel etc. dat telt dan ook best wel op!

Let bij Aart Kok ook op de aanbiedingen op de website, die helpen je al een eind op weg vaak :-)

veel plezier!
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #99 Gepost op: januari 30, 2016, 09:29:12 pm »

En.... zoals we dachten dat we er uit waren en dat het de tundra zou worden..
Vandaag nog eens een geheel nieuwe ronde gedaan en kwamen toen tot conclusie dat de tundra wel erg groot en te groot is.
Geen tundra dus  ::)

Toen kwamen we bij de kariba en de flexi cc.  De luifel van kariba vonden we prachtig en erg gezellig. Maar geen ramen in de tent en een stuk duurder dan de flexi. Daarbij de nieuwe boogluifel met horgaas bij de flexi  en een mooie prijs inclusief de spullen die we willen... lijkt het er nu toch op dat het de flexi wordt.
Ik las alleen nog wat dingen over de veringen en het zeil wat te krap zou zijn?

Binnenkort maar even bij Heemstede de boogluifel bekijken. Ben benieuwd.....
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #100 Gepost op: januari 30, 2016, 10:18:57 pm »

je wilt korting, maar een winkel wil vaak geen korting geven
je moet het dus gooien op wat kan er extra bij gedaan worden voor hetzelfde geld
je hebt dan geen korting maar krijgt wel meer voor je geld ;)

vaak hebben de meeste winkels daar geen moeite mee omdat er op de extras hogere marges zitten en dit hun dan minder geld kost dan een gewenste korting te geven...

succes!
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #101 Gepost op: januari 30, 2016, 10:39:50 pm »

Flexi met boogluifel, dat klinkt erg bekend! De wagen vandaag opgehaald, boogluifel wordt april zoals het er nu uitziet! :-)

Vering weet ik niet van waar je dan op doelt. Zou de vering van het bed niet goed zijn, of die van de wagen?

Dekzeil zit er inderdaad strak op. Past precies zeg maar. Daardoor klappert er niets, maar erg veel ruimte is er dus ook niet. Zeker als je (veel) spullen onder het dekzeil wilt meenemen kan ik me voorstellen dat het krap wordt. Oplossingen zijn al langsgekomen: verhogen van het dekzeil (extra stuk zeil ertussen) of een heel nieuw hoger dekzeil. Zijn een aantal voorbeeld van, ook bij de aart kok projecten (een kavango waar mensen het zelf hebben gemaakt als ik me niet vergis).
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #102 Gepost op: januari 31, 2016, 09:45:56 am »

Met het 'probleem met vering' bedoel je waarschijnlijk de gasveren onder het bed die niet sterk genoeg zijn om het bed omhoog te houden. Vooral als de slaapzakken erop liggen. De vraag is of je hier de keuze voor een vouwwagen van af moet laten hangen (als je er al last van krijgt), dat er mee te leven valt, of een creatieve oplossing (stokje eronder) ook voldoet.

Onder het dekzeil van de Flexi heb ik nu twee standenstoelen en een tafel liggen. Deze vallen bij mij mooi tussen de middenbalk van het opgeklapte bed waardoor het dekzeil nog maar nauwelijks omhoog komt. Omdat we gaan rondtrekken met de Flexi komende zomer wil ik ook zo min mogelijk onder het dekzeil zelf hebben zodat inklappen/uitklappen zo makkelijk mogelijk gaat.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #103 Gepost op: januari 31, 2016, 09:57:25 am »

Met het 'probleem met vering' bedoel je waarschijnlijk de gasveren onder het bed die niet sterk genoeg zijn om het bed omhoog te houden. Vooral als de slaapzakken erop liggen. De vraag is of je hier de keuze voor een vouwwagen van af moet laten hangen (als je er al last van krijgt), dat er mee te leven valt, of een creatieve oplossing (stokje eronder) ook voldoet.
Toevallig was ik gisteren bij Pauw. En ik begrijp wat je bedoelt met een stokje eronder. De Teun klappert heeft dat ook. Het bed blijft uit zichzelf niet omhoog staan. Teun heeft daarom een stok onder het bed gemonteerd om het bed open te houden. Ik zelf vind dat een ietwat goedkope oplossing, maar wel praktisch om de prijs laag te houden. Maar als je even niet goed oplet en de stok niet goed monteert en je achter uit de wagen iets moet pakken en half in de bak hangt, kan het zomaar gebeuren dat door een ongelukkige beweging de stok wegschiet en het bed een eindje naar beneden komt. valt niet hard, maar kan rare paniekerige situaties opleveren. Maar dat is een keus.
wat me ook opviel bij het Pack&Go systeem van de Teun dat die niet erg ver open gaat, dus wat onhandig en krap om spullen in te laden. De cilinders iets anders plaatsen zal een hele verbetering zijn denk ik. Maar verder werkt het prima. De Teun heeft een enorme ruime laadbak waar veel in kan. De wagen is wel erg hoog. En de houten lattenbodems vind ik niet al te sterk ogen. Verder mooie wagen met aardig wat accessoires.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #104 Gepost op: januari 31, 2016, 10:47:51 am »

Ik las alleen nog wat dingen over de veringen en het zeil wat te krap zou zijn?

Mijn ervaring met de veren van het bed is dat de plaats van je spullen uitmaakt. Je moet niet alles aan de voortentzijde leggen. Ook viel het ons op dat hoe warmer het is, hoe beter het bed blijft staan. Op ons bed liggen twee kussens, twee slaapzakken en een inflateable matje 140x200. Steuntje onder het bed en er is niets aan de hand.

Het dekzeil zit strak, maar ervaren we niet als te klein. Op de keuken passen nog spullen, in de zomer ligt hier een extra tas van 90 liter inhoud. Op de wagen kan je veel kwijt in het frame van het klapbed. Wij hebben daar drie 7-standenstoelen liggen, een wasrek, bezem en het bodemdoek. Plek over.... De stoelen passen in het frame in de lengte, en liggen zodoende iets verdiept. Vier stoelen op de wagen past ook nog.

Let wel, alles was je op je wagen legt moet er ook af voor je gaat klappen......  :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal