Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer  (gelezen 6016 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Gepost op: januari 18, 2016, 08:55:50 am »

Goedenmorgen. Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.
Na 8 jaar kamperen met caravan hebben we besloten deze in te ruilen voor een vouwwagen. Voor de caravan hebben we een conway vouwwagen gehad maar dat was altijd een behoorlijk werkje met opzetten en inruimen. we hadden deze vouwwagen ook tweedehands gekocht.. prima qua ruimte met kleine kinderen maar echt een vouwwagen voor 3 weken op een plek. Nu tien jaar later zien we prachtige vouwwagens voorbij komen en mede doordat ik caravan rijden niet erg prettig meer vind en de kinderen groter zijn en een eigen tent hebben,  hebben we de keuze gemaakt weer terug te gaan naar de vouwwagen.. maar zoeken dan wel een die makkelijk en redelijk snel op te zetten is. We zoeken een vouwwagen voor 2 personen waar evt een tentje of cabine aangeritst kan worden voor onze jongste dochter. de oudste gaat zowieso in eigen koepeltent. Na dagen kijken en surfen op internet vinden we merken als Combi camp country, trigano alpha, jamet jameta een erg mooi systeem alsmede de aart kok livingstone. We zoeken dus een met een vaste eindkeuken en een vast twee persoons bed met lattenbodem en opbergruimte onder het bed. het liefst een vouwwagen die je niet thuis eerst helemaal uit hoef te klappen om je spullen op te bergen. Echter twijfelen we bij de eerste drie merken mbt de deksel. Gaat het scharnier gedeelte niet erg belast worden op ongelijke bodem? beschadigd het ijzeren rek wat op de grond ligt niet heel erg snel waardoor hij kan gaan roesten. veert de bak erg door tijdens het erop lopen en kan je de voortent en evt opdekmatras mee inklappen of moeten deze eruit omdat dat deksel dan niet meer dicht kan. is de ruimte onder het bed voldoende? ( we denken zelf aan vacuumzakken voor beddengoed en kleding mee te nemen). De aart kok vinden we ook erg mooi maar ik weet niet hoe het met het licht inval zit. een zambezia vinden we bijv vrij donker ivm geen ramen.. heeft de livingstone wel meer ramen. We wonen echt in het noorden van het land dus even naar een winkel in schijndel of ommen is niet 123 gedaan maar willen we zeker doen.. maar goed voorbereid op weg scheelt al de helft. De holtkamper vinden we ook erg mooi maar helaas ver boven ons budget. We hebben een 8000 euro om te besteden.  Is dat haalbaar..momenteel staan er niet heel veel tweedehands op internet maar dat komt denk ik door het jaargetijde.( of ik kijk verkeerd). misschien een jaar huren een optie....Ik ben benieuwd naar jullie meningen en adviezen en misschien zie ik een merk helemaal over het hoofd???  tent trailer vinden we een geweldig systeem maar wordt budgettair erg lastig en daardoor ben ik bang dat bijv een livingstone voor ons daardoor ook af zou vallen.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2016, 08:59:48 am door linda75 »
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2016, 09:02:16 am »

Gezien het budget zou een Holtkamper Cocoon S met aanritsbare tent mogelijk moeten zijn. Goed marktplaats ed in de gaten houden, in het voorjaar zullen er meer op komen te staan. Dan gaat het wel hard!

De Cocoon voldoet prima aan jullie wensen, succes met de zoektocht!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2016, 09:07:46 am »

Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2016, 09:19:37 am »

Ik heb geen ervaring met de combicamp e.d. maar mijn vouwwagen heeft ook een deksel die op de grond komt te liggen.
Je moet inderdaad een redelijk vlak stukje vinden om je vouwwagen op te zetten, zodat de klep niet uit z'n verband trekt.... echter, op campings heb ik nog niet meegemaakt dat de plek zo was dat dit een probleem was.
Bij de combicamp is dit nog minder een probleem als bij mijn wagen, aangezien het rek zorgt dat je een beperkte voetafdruk hebt, terwijl bij mij de klep geheel vlak op de grond moet liggen.
Ik verwacht dus niet dat het een probleem zal zijn.

Over het beschadigen van het rek: volgens mij zit er best goede en dikke verf op dat soort frames, dus op gras/aarde zul je het niet snel beschadigen.
Op stenen/grind/rots moet je natuurlijk iets voorzichtiger zijn en misschien achteraf even controleren.

Succes met de verdere speurtocht :)
Gelogd

els

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2016, 10:18:50 am »

Misschien is de caravans in Leeuwarden een idee om naar toe te gaan. Staan veel vouwwagen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2016, 10:26:05 am »

En kijk ook eens naar de Raclet Panama en Cabanon Malawi. Voldoen  aan al je eisen. Voordeel is dat ze geen hard deksel hebben, dus veel minder problemen bij een niet vlakke plek.
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2016, 10:36:01 am »

Voor de combicamp, zambezi en livingstone kun je in het noorden van Nederland heel goed gaan kijken in Roden (Aart Kok Adventure Roden, westeresch 6) zij geven echt goede voorlichting. Wij wonen in het zuiden en hebben onze wagen juist bij hen gekocht omdat ze zo veel expertise hebben.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2016, 10:37:53 am door par »
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2016, 10:40:20 am »

wij hebben dezelfde stap gezet vorig jaar en hebben naar alle tevredenheid een gebruikte cocoon xl gekocht (zodat we de laatste nacht of bij een tussenstop met 4 personen snel kunnen slapen). succes en veel plezier met de zoektocht!
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2016, 10:56:16 am »

wat een reacties als zeg.. fantastisch.. bedankt. We wonen in kop van noord holland dus Leeuwarden is een optie.. roden dan weer ff  verder . maar goed we gaan er zeker wel kijken maar denk dat het al prettiger kijkt als je groot deel kan wegstrepen. een vouwwagen met vast bed en keuken en geen bak lijkt me idd idealer maar dacht dat alleen aart kok deze heeft??? de holtkamper liggen volgens mij ver boven ons budget??? wil voor  ong 8000 euro wat aanschaffen maar dan ook weer geen een die 10 jaar oud is...
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2016, 12:42:49 pm »

De Malawi is er nieuw met keuken, luxe luifel en achtertent binnen die € 8000,-, De Raclet Panama Up ligt in dezelfde orde van grote. De keuken kun je bij de Malawi er van afhalen, maar ook even naar voren halen en dan verder laten zitten is een optie, bij de Raclet zit hij vast. Kijken kan bij Pauw in Heerhugowaard voor de Malawi, dus niet zo ver weg voor jullie, en ook op de Caravana staat hij waarschijnlijk (Net even gecheckt, kan helaas de Raclet niet vinden)
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #10 Gepost op: januari 18, 2016, 01:40:56 pm »

wat een reacties als zeg.. fantastisch.. bedankt. We wonen in kop van noord holland dus Leeuwarden is een optie.. roden dan weer ff  verder . maar goed we gaan er zeker wel kijken maar denk dat het al prettiger kijkt als je groot deel kan wegstrepen. een vouwwagen met vast bed en keuken en geen bak lijkt me idd idealer maar dacht dat alleen aart kok deze heeft??? de holtkamper liggen volgens mij ver boven ons budget??? wil voor  ong 8000 euro wat aanschaffen maar dan ook weer geen een die 10 jaar oud is...

Voor 8000 kan je een holtkamper aanschaffen die zeker geen 10 jaar oud is. Wij hebben vorig jaar een aangeschaft voor veel minder dan 8000 een cocoon XL incl greenbox keuken aangeschaft uit 2008 . Zoals eerder gezegd, goed rondkijken en hij komt vanzelf langs. Wij vonden de cocoon de mooiste en het meest praktisch voor ons, maar zoals bijna iedereen op dit forum heeft om verschillende redenen zijn eigen juiste keuze gemaakt. Belangrijkste voor ons was het goed vergelijken van verschillende merken en modellen en voor ons was het uitklappen een belangrijk punt en het vaste bed. Wij reizen voornamelijk met zijn tweeën dus voor ons is een voortent niet belangrijk en een luifel meer dan voldoende maar voor anderen weegt dit weer zwaarder...

Succes met zoeken!
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #11 Gepost op: januari 18, 2016, 01:43:16 pm »

Dan is www.smitveld.nl wellicht ook een optie. Hele mooie tenten (lees uiterlijk en kwaliteit), redelijk snel op te zetten en een goede service. Ook wat waard. Niet verder vertellen hoor!

Wij hebben een Ruebist en hebben geen vaste deksel. En eerlijk gezegd mis ik die ook niet vanwege het vaste kuipgrondzeil. We hoeven geen zware constructies te tillen. Ook is het niet nodig bang te zijn voor harde wind bij opzetten, gebruik en afbreken. De wagen is erg makkelijk te beladen en we kunnen zo'n 1.500 liter zooi meenemen. Hoeft niet, kan wel.

Ga vooral zoveel mogelijk verschillende wagens bekijken en ervaren.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Gait

  • Gast
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #12 Gepost op: januari 18, 2016, 03:48:54 pm »

Bij de Combi Camp country en Trigano Alpha steunt het deksel op het rek op de grond. Je moet ervoor zorgen dat dit zelfdragende rek op minimaal 4 hoekpunten steunt op de grond. Dat is eenvoudig te realiseren door keggen van 40cm lang en 5 cm hoog mee te nemen. Ik heb er 6 in de disselbak liggen. Het deksel zelf is heel stevig en vervormd niet als je er op staat/loopt. De scharnieren zijn erg degelijk. Beschadiging van het rek is simpel te voorkomen door er een doorlaatbaar plastic folie onder te leggen. Dat is sowieso beter omdat dan het rek beter op z'n plaats glijdt.
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #13 Gepost op: januari 18, 2016, 04:00:21 pm »

wat een reacties als zeg.. fantastisch.. bedankt. We wonen in kop van noord holland dus Leeuwarden is een optie..

Als je in de kop van Noord-Holland woont....kun je overwegen om eens bij Aart Kok in Heemstede langs te gaan...
Ik weet alleen niet hoe die in de 2de hands wagens zit....ben er zelf niet zovaak binnen geweest, ook al is het om de hoek  :X
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #14 Gepost op: januari 18, 2016, 04:03:09 pm »

Dit weekend is er caravana in Leeuwarden. Veel vouwwagens te zien. Succes met de zoektocht.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal