Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen  (gelezen 11808 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henry^

  • Gast
Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Gepost op: maart 01, 2016, 09:12:02 pm »

Hoi allemaal,

Heb net deze site op internet gevonden en het een inlog aangemaakt omdat ik graag een beetje bij jullie club wil horen en zoals hier onderstaand zal blijken ik graag jullie advies wil omdat jullie er allemaal veel ervaring mee hebben en ik wel met kamperen maar niet met "klappen" zoals dat hier op de site vaak genoemd wordt.

Voor dat wij kinderen hadden gingen wij altijd met de tent met zijn tweetjes kamperen. Alleen inmiddels zijn er drie kinderen (6, 8 en 10 jaar) en passen wij met zijn vijven niet in die tent van toen en hebben de afgelopen jaren veel in "huisjes" en zo vakantie gevierd. We willen nu erg graag weer gaan kamperen en hebben besloten dat het een vouwwagen/tenttrailer moet gaan worden. We hebben een aantal eisen waar de wagen in ieder geval aan moet voldoen.

Ik ben zelf 2,04m lang en voor mij vallen er dus heel veel kampeermiddelen af omdat ik daar simpelweg niet goed in kan liggen om te slapen. Zoals ook eigenlijk alle caravans want daar zit eigenlijk bij allemaal een te kort bed in. Wat vouwwagens en tenttrailers betreft komen er wel een paar in aanmerking heb ik op mijn speurtochten op het wereldwijde web al ontdekt. Zelf vind ik Holtkamper wel erg mooi, maar die zijn zelfs 2e hands nog wel erg duur en dat laat momenteel het budget niet toe, verder zijn die met drie kinderen die er ook in moeten passen ook nog wel weer in de meest uitgebreide versie nodig waardoor nog duurder. Verder kwam ik er achter dat Combi Camp ook een paar modellen heeft met een lang bed en zijn we (op papier) nogal gecharmeerd van Roadmaster Family S. Bij die laatste spreekt het mij ondermeer wel aan dat de bak bij dichtklappen ook echt dicht is met een vast deksel. Ben bijvoorbeeld dan wel weer benieuwd wat zo'n metalen bak en roesten dicht bij elkaar liggen en zag pas al iemand op internet die een anti roest behandeling heeft gedaan. En kun je dan op dat deksel ook 5 fietsen mee nemen op vakantie?

Kortom er veel keuze en twijfels en ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven bij het zoeken naar onze perfect match. Met een goed bed, lang voor papa en vriendelijk voor de rug van mama, plaats voor drie kinderen, een goeie keuken met minimaal drie branders en de keuken eventueel ook bereikbaar tijdens de reis. Verder makkelijk op te zetten, ook voor als je even één of twee nachtjes ergens blijft staan op doorreis.

Leuk dat deze site bestaat, ik ga hier nog veel komen denk ik! En ik hoor graag van jullie natuurlijk, ben benieuwd?

Met heel veel dank, Henry
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Reactie #1 Gepost op: maart 01, 2016, 09:24:04 pm »

Hoi Henry. Wij hebben een Roadmaster family s. 5 fiets wordt denk ik moeilijk maar vier passen er zeker op. De rails kunnen je er op laten zitten. Het is een vast geheel. Verder roesten doet hij niet. Wel goed bij houden en wanneer nat is goed droog maken. Mijn vrouw is 1m82 en heeft ruimte over.
Verder is de keuken drie pitten naast elkaar. Alles stokken passen op elkaar dus je hoeft niks meer uit te zoeken. Als ik een tip mag geven. Ga eens kijken bij Roadmaster in Goirle. Ad zal je alles laten zien en uitleggen.  Verder het is een Nederlandse top producten en alles makkelijk te verkrijgen. Zijn er nog vragen hoor ik het wel. Succes met je keuze
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Reactie #2 Gepost op: maart 01, 2016, 09:29:43 pm »

Er zijn een aantal modellen met een extra lang bed. Let oa bij de combi camp op de instap. Er zit een stang boven de deur van de wagenbak en weet dat een aantal mensen hun hoofd hard gestoten hebben
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Reactie #3 Gepost op: maart 01, 2016, 09:33:17 pm »

Jullie wensen:
een goed bed, lang voor papa en vriendelijk voor de rug van mama, plaats voor drie kinderen, een goeie keuken met minimaal drie branders en de keuken eventueel ook bereikbaar tijdens de reis. Verder makkelijk op te zetten, ook voor als je even één of twee nachtjes ergens blijft staan op doorreis.


Combi Camp, heerlijk bed van 220 cm lang, geweldige keuken die altijd bereikbaar is, snel op te zetten en een vast deksel waar je eventueel de fietsen op kwijt kunt.  :)
En die deur, dat went heel snel  :P
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2016, 09:34:58 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Reactie #4 Gepost op: maart 01, 2016, 09:33:24 pm »

Welkom op het forum en veel succes met de speurtocht naar een goede klapper
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Reactie #5 Gepost op: maart 01, 2016, 09:41:25 pm »

Nou die ingang van de combicamp heb ik gevoeld en mijn man al helemaal   :J  :H

Wij zijn uitgekomen op de Cabanon Columbia. De bedden zijn 210 lang en dd hoogte van de voortent is 240.

Hij heeft geen hard deksel maar wel dd mogelijkheid om een fietsen drager te plaatsen en onder het dekzeil kunnen ook nog allerlei spullen, heel handig!

Voor een enkele overnachting kan je alleen de wagenbak opzetten!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Reactie #6 Gepost op: maart 01, 2016, 09:47:46 pm »

Nou die ingang van de combicamp heb ik gevoeld en mijn man al helemaal   :J  :H

Wij zijn uitgekomen op de Cabanon Columbia. De bedden zijn 210 lang en dd hoogte van de voortent is 240.

Hij heeft geen hard deksel maar wel dd mogelijkheid om een fietsen drager te plaatsen en onder het dekzeil kunnen ook nog allerlei spullen, heel handig!

Voor een enkele overnachting kan je alleen de wagenbak opzetten!

Helemaal mee eens. Nog nooit mijn hoofd gestoten.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Reactie #7 Gepost op: maart 01, 2016, 09:52:33 pm »

En met die grote luifel ook goed zonder voortent te gebruiken.

Wat ik je nog zou willen adviseren is: ga kijken en ervaren bij verschillende dealers en bouwers en lees het volgende topic eens http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2206.0
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Reactie #8 Gepost op: maart 01, 2016, 10:14:34 pm »

Muis is me voor: dat is en blijft de beste tip! Zelf ervaren.

Met de lengte (en drie kids) was ons vertrekpunt redelijk gelijk.
Bedenk of je een 'snelle' of 'ruime' klapper prefereert. Sommige modellen vragen wat meer tijd om op te zetten, andere zijn juist gemaakt om binnen een half uur aan het bier te zitten :-) hangt van jullie manier van vakantie vieren af wat handig is.

Met de leeftijd van de kids kan ik me voorstellen dat er ook bijzet-tentjes in zicht zijn of komen, dat ook meewegen in de keuze lijkt me. Grote klapper plus bijzet-tentjes vraagt om een echt grote plek. Dan is een compact(er) model misschien wel heel handig.

En natuurlijk: de allerbeste plek om alle verschillende modellen te zien en ervaren is het klapweekend!
Gelogd

Henry^

  • Gast
Re: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Reactie #9 Gepost op: maart 01, 2016, 10:19:05 pm »

Tjeetje! Dat gaat hier wel heel snel met alle reacties. Hartelijk dank al vast allen daar voor, ik ga er zeker wat mee doen.

De keuze voor Roadmaster die wij van te voren al hadden gemaakt is dus zo gek nog niet begrijp ik, maar we gaan ook zeker bij Combi-Camp even kijken.

Zijn er hier ook nog mensen die bijvoorbeeld ook andere merken als Roadmaster en Combi-Camp weten met een lang bed? Ik wil me graag zo breed mogelijk oriënteren.

Dat klapweekend bezoeken is ook een goeie tip, die zal ik eens in de agenda zetten.

Henry
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Reactie #10 Gepost op: maart 01, 2016, 10:22:46 pm »

Ikzelf ben 1,92 en wij slapen in een bed van 2m. Door de flexibele buitenwand (het is maar dunne stof) is dat geen probleem voor mij. Het is natuurlijk persoonlijk of het wel of geen probleem is, maar het is geen caravan, waar je dan direct tegen een harde wand ligt.
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Reactie #11 Gepost op: maart 01, 2016, 10:28:25 pm »

Ikzelf ben 1,92 en wij slapen in een bed van 2m. Door de flexibele buitenwand (het is maar dunne stof) is dat geen probleem voor mij. Het is natuurlijk persoonlijk of het wel of geen probleem is, maar het is geen caravan, waar je dan direct tegen een harde wand ligt.
En daar sla je de spijker op de kop wat beteft het grote voordeel van een vouwwagen.
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2016, 10:40:23 pm door vic36shorty »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Reactie #12 Gepost op: maart 01, 2016, 11:27:31 pm »

Tjeetje! Dat gaat hier wel heel snel met alle reacties. Hartelijk dank al vast allen daar voor, ik ga er zeker wat mee doen.

De keuze voor Roadmaster die wij van te voren al hadden gemaakt is dus zo gek nog niet begrijp ik, maar we gaan ook zeker bij Combi-Camp even kijken.

Zijn er hier ook nog mensen die bijvoorbeeld ook andere merken als Roadmaster en Combi-Camp weten met een lang bed? Ik wil me graag zo breed mogelijk oriënteren.

Dat klapweekend bezoeken is ook een goeie tip, die zal ik eens in de agenda zetten.

Henry
ja Cabanon zoals Sannie75 hier boven al melde. Of Roadmaster standaard langere bedden heeft durf ik niet te zeggen
Gelogd

muis

  • Gast
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2016, 11:40:23 pm door muis »
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Advies voor lange papa en gezin met 3 kinderen
« Reactie #14 Gepost op: maart 02, 2016, 06:46:09 am »

Hartelijk welkom hier en veel succes met de jacht naar een juiste klapper.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal