Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: alleen opzetten  (gelezen 42023 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: alleen opzetten
« Reactie #30 Gepost op: april 07, 2016, 08:12:37 pm »

Voordat je kunt rijden, zul je de keuken er toch eerst af moeten tillen...
Daar schijnt ook een truukje voor te zijn. Nl poten op de grond en met het neuswiel zorgen dat de kar een tikkeltje aan de achterkant naar beneden gaat. Maar heel eerlijk gezegd ik til de keuken even per kant eraf.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: alleen opzetten
« Reactie #31 Gepost op: april 07, 2016, 08:39:35 pm »

Daar schijnt ook een truukje voor te zijn. Nl poten op de grond en met het neuswiel zorgen dat de kar een tikkeltje aan de achterkant naar beneden gaat. Maar heel eerlijk gezegd ik til de keuken even per kant eraf.

Als per kant kan dan is het geen probleem. Met neuswiel de achterkant wat laten zakken en dan per kant maakt het vast een stuk makkelijker.
Inmiddels al wieltjes voorbeelden via google gevonden.  Nadeel opgelost :-)
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: alleen opzetten
« Reactie #32 Gepost op: april 07, 2016, 08:55:59 pm »

Wat ik doe is de keuken met mijn knieën iets optillen van de bak af. Dan de wielen op de poten zetten en dan zorgen dat de keuken iets hoger staat dan de poten waar hij ophangt poten inschuiven en weg rijden in me eentje
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: alleen opzetten
« Reactie #33 Gepost op: april 07, 2016, 09:02:27 pm »

Goeie tips!
 WW WW
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: alleen opzetten
« Reactie #34 Gepost op: april 07, 2016, 09:27:23 pm »

Goeie tips!
 WW WW

 :J Nou en of. Blij mee. Nu nog keuze maken.
Het oudje van holtkamper trekt op de één of andere manier ook. ( niet standaard en dat vind ik wel leuk) of meer voor het standaard (trigano of camplet)gaan en een stuk nieuwer. Ben de hele avond al aan het tips en handigheidjes lezen. Leuke voorpret.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: alleen opzetten
« Reactie #35 Gepost op: april 07, 2016, 09:57:05 pm »

Voordat je kunt rijden, zul je de keuken er toch eerst af moeten tillen...

Ik had onder de keuken van de Roadmaster wieltjes. Neuswiel eerst helemaal laten zakken, komt de keuken omhoog, poten met wielen uitdraaien en daarna neuswiel helemaal omhoog. Je kunt de keuken dan zo weg rijden zonder ook maar iets te hoeven op tillen.

Altijd leuk, die voorpret!
Gelogd

herwerdenrijder

  • Gast
Re: alleen opzetten
« Reactie #36 Gepost op: april 07, 2016, 09:58:47 pm »

Er staat hier op het forum ook een holtkamper te koop voor 875. Ms is dat wat voor je?
Zeker leuke voorpret om alles te lezen, staat genoeg hier ;)
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: alleen opzetten
« Reactie #37 Gepost op: april 07, 2016, 11:33:03 pm »

Ik ben een echte camplet-fan en kan natuurlijk niet achterblijven om deze dan ook te promoten.
De deksel optillen is zonder gasveer, in je uppie haast niet te doen, maar er zal toch altijd wel 1 iemand zijn op de camping die je mee wil helpen met de deksel??
Het opzetten lukt wel prima, je pakt de beide hoeken en zet hem in 1 keer op, je moet wel even veel tegengewicht erin geven, maar dat is (helaas) in mijn geval het laatste jaar geen probleem meer.
Wij zijn dan wel altijd met zn 2-en, maar inpakken deed ik wel vaak alleen, en dan moet ie toch ook echt open.
Ik vroeg mn zoon dan altijd alleen voor de deksel.
En het karretje is echt superlicht, dus die heb je zo op zn plek.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: alleen opzetten
« Reactie #38 Gepost op: april 08, 2016, 10:24:44 am »

Wat ik altijd heb gehad was dat bij het opzetten maar ook afbreken nooit een probleem was maar dat met name bij het opbreken om 7 uur s'ochtends de kids in het gareel hield  :#
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: alleen opzetten
« Reactie #39 Gepost op: april 08, 2016, 10:34:57 am »

Er staat hier op het forum ook een holtkamper te koop voor 875. Ms is dat wat voor je?
Zeker leuke voorpret om alles te lezen, staat genoeg hier ;)

Via MP al op gereageerd. Er zijn meerdere belangstellende inmiddels. Eigenaar heeft aangegeven dat deze te zwaar is om alleen open te klappen.

Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: alleen opzetten
« Reactie #40 Gepost op: april 08, 2016, 10:50:00 am »

Inmiddels contact over 3 verschillende vouwwagens.

- Trigano Odysee. Ruim binnen budget. kleine lekkage via de stang van de petluifel. bouwjaar nog onbekend ik denk 2000 of ouder. Keuken ziet er op de foto niet al te fris uit maar is op te knappen. http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/vouwwagens/page/3/trigano-odyssee-vouwwagen-152091164.html?sr_ab=0&no_qs=True&query=trigano+
- Holtkamper Flyer. oudje 1987 en ruim binnen budget. http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/vouwwagens/holtkamper-flyer-1987-157173151.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=holtkamper
- Camplet apollo Iets boven budget, geheel compleet, geadverteerd als zo goed als nieuw van 2000. incl tafel en 2 stoelen en keuken spul. 13 inch wielen en nagekeken en incl fietsendrager. Met luifel en windluifel. http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/vouwwagens/camplet-appolo-classic-156616948.html?utm_content=adinfo&utm_source=notification&utm_medium=email&utm_campaign=adreaction_seller

De trigano staat een dorp verder op, gevraagd of ik morgen kan komen kijken. Ik verwacht dat de lekkage een kwestie is van dopjes op de punten van de stang. ( ervaring verleden) maar dat kunnen we dan bekijken.

De holtkamper. Geen fietsendrager en eenvoudige keuken. De keuken vind ik het minst belangrijk, kook het meeste buiten. De afgelopen 3 jaar met de caravan van mijn ouders gekampeerd, keuken niet gebruikt.

Camplet: duurder geen tafel en stoelen meer te kopen, geen tenttapijt te kopen.  Fietsen kunnen mee. Zo compleet dat het volgens de advertentie inladen van slaap spul en kleding is en je kunt op vakantie.

En dan zijn deze 2 er ook nog:
http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/vouwwagens/snel-opzetter-1-2-3-systeem-trigano-odyssee-157134781.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=trigano+

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1038053640-trigano-odyssee.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Met eerste al contact gehad. Als we langskomen kan er misschien nog wat onderhandeld worden.
« Laatst bewerkt op: april 08, 2016, 11:13:00 am door Enidan76 »
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: alleen opzetten
« Reactie #41 Gepost op: april 08, 2016, 11:02:52 am »

Kun je linkjes plaatsen?  Kunnen we ff mee kijken. 

In de camp-let kun je trouwens best veel kwijt.  Als wat ik in de Roadmaster had past ook in de camp-let.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: alleen opzetten
« Reactie #42 Gepost op: april 08, 2016, 11:13:40 am »

Kun je linkjes plaatsen?  Kunnen we ff mee kijken. 

In de camp-let kun je trouwens best veel kwijt.  Als wat ik in de Roadmaster had past ook in de camp-let.

Linkjes geplaatst. Met nog 2 erbij. Fijn als je mee wilt kijken.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: alleen opzetten
« Reactie #43 Gepost op: april 08, 2016, 11:36:36 am »

Die lekkage moet je ff goed kijken of het op te lossen valt.  Die andere trigano is ook heel interessant.  Al ziet die camp-let er op het eerste gezicht ook goed uit.

Een paar extra ogen die meekijken is altijd handig.  ;-)
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: alleen opzetten
« Reactie #44 Gepost op: april 08, 2016, 12:22:45 pm »

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal