Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Kyte S Windforce - 1,1kW?  (gelezen 50951 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Polyidus

  • Gast
Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Gepost op: december 01, 2016, 02:44:27 pm »

Hoi ieder,

Naar aanleiding van wat posts mbt de nodige stroomsterkte voor het Windforce systeem op een Kyte XL, stelde ik de vraag aan Holtkamper. 
Ik kreeg als antwoord dat de nieuwe Kyte S (huidig model, wordt geleverd in voorjaar 2017) 1100W verbruikt, en dus (1100W/230V)=4,8A trekt.
Wegens de aard van inductieve weerstand in de motor, een piekstroom die vele malen hoger kan liggen bij aanvang.

In weze moet daardoor een 6A stroomvoorziening voldoende werken, een 4 zou - beetje afhankelijk van de toleranties op de zekering, net niet werken.

Is er iemand met een recente (2016?) Kyte die dit kan bevestigen?

Poly
Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #1 Gepost op: december 01, 2016, 06:25:13 pm »

Is volgens mij afhankelijk van de vertraging die in de zekering zit op de camping. Heb zelf een kyte windforce van 2 jaar maar ondervind weinig problemen zelf op een 6 ampère paal terwijl die 7,2 ampere trekt. In het begin piekt die even naar 9,7......

En als de zekering eruit klapt heb je pech en klap je hem met de hand.... maar nogmaals is echt een uitzondering.......
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 385
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #2 Gepost op: december 04, 2016, 11:05:35 am »

Ben vorig jaar van Kyte 2010 naar 2016 gegaan en maak me niet zo druk om amperages...

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19187.msg257310

Gelogd

Maxel

  • Gast
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2017, 10:19:43 am »

Beetje late reactie, maar misschien toch wel goed te melden dat wij alleen maar campings met minstens 10A opzoeken voor het uitvouwen van onze Kyte XL (2016). Vorig jaar met 6A geprobeerd, maar daarmee kregen we de Kyte echt niet uitgevouwen; er kwam alleen een bolling in het doek maar uitklapen ho maar.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2017, 11:45:02 am »

Beetje late reactie, maar misschien toch wel goed te melden dat wij alleen maar campings met minstens 10A opzoeken voor het uitvouwen van onze Kyte XL (2016). Vorig jaar met 6A geprobeerd, maar daarmee kregen we de Kyte echt niet uitgevouwen; er kwam alleen een bolling in het doek maar uitklapen ho maar.

Zonder een knuppel in het hoenderhok te willen gooien of maar weer eens een discussie te willen starten: Mijn eerste reactie was "Oei, zet je daarmee niet een hele hoop schitterende campings buiten spel, alleen maar omdat ze 'slechts' de gangbare 4, 6 of 8 amp stroom kunnen leveren?" En dat alleen maar om de wagen open te kunnen klappen?

Ik stel me zo voor dat je door deze keuze eigenlijk vanzelf in die nette, strakke straatjes met glanzende caravans op comfortplaatsen komt te staan. Of vergis ik mij daar in? Dan zou ik zelf gaan voor die extra zweetdruppels op het voorhoofd of de hulp van wat buren maar dan wel op een mooie camping. Waarbij aangetekend: ieder z'n eigen manier van kamperen en voorkeuren! Maar ik vind de Kyte een erg mooie wagen om te zien en vind 'm op die comfortplaatsen op rijtjescampings wat minder tot z'n recht komen.
Gelogd

pwg-van-ej

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #5 Gepost op: mei 13, 2017, 01:17:23 pm »

Wij gaan 't met 't klapweekend meemaken... met de hand opzetten..( dat is denk niet eens zo'n probleem) maar inklappen:)848] tja ach... we gaan 't gewoon doen..... misschien nog wel een veel groter probleem... de nespresso-machine :(:( :):):) misschien toch nog een perculator aanschaffen:)4]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Maxel

  • Gast
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2017, 03:40:25 pm »

Een aantal campings laten we inderdaad (helaas) links liggen. Blijven echter genoeg mooie campings over en dat zijn (gelukkig) echt niet alleen die campings waar je in een 'straatje' netjes op een rijtje staat. :)4]
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #7 Gepost op: mei 13, 2017, 04:57:36 pm »

Wij gaan 't met 't klapweekend meemaken... met de hand opzetten..( dat is denk niet eens zo'n probleem) maar inklappen:)848] tja ach... we gaan 't gewoon doen..... misschien nog wel een veel groter probleem... de nespresso-machine :(:( :):):) misschien toch nog een perculator aanschaffen:)4]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Campingloge heeft hem vorig jaar gewoon met windforce opgezet tijdens het klapweekend  :J
Gelogd

Arjen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Kyte S
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #8 Gepost op: mei 13, 2017, 05:55:46 pm »

Zonder een knuppel in het hoenderhok te willen gooien of maar weer eens een discussie te willen starten: Mijn eerste reactie was "Oei, zet je daarmee niet een hele hoop schitterende campings buiten spel, alleen maar omdat ze 'slechts' de gangbare 4, 6 of 8 amp stroom kunnen leveren?" En dat alleen maar om de wagen open te kunnen klappen?

Ik stel me zo voor dat je door deze keuze eigenlijk vanzelf in die nette, strakke straatjes met glanzende caravans op comfortplaatsen komt te staan. Of vergis ik mij daar in? Dan zou ik zelf gaan voor die extra zweetdruppels op het voorhoofd of de hulp van wat buren maar dan wel op een mooie camping. Waarbij aangetekend: ieder z'n eigen manier van kamperen en voorkeuren! Maar ik vind de Kyte een erg mooie wagen om te zien en vind 'm op die comfortplaatsen op rijtjescampings wat minder tot z'n recht komen.

Gelukkig kun je de tent nog steeds zonder wind force uit- en inklappen en is er geen enkele reden om mooie campings waar geen 16 A aanwezig "buiten spel" te zetten en kun je genieten van mooie campings.
Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #9 Gepost op: mei 13, 2017, 06:21:11 pm »

zijn nu voor het vierde seizoen met onze wf kyte onderweg maar tot nu toe weinig problemen gehad. en als de zekering eruit klapt tja..... jammer dan. dan met het handje is soms nog sneller ook  ::) ::) ::) ::) ::) maar voorkeur blijft gaan m.b.v. de windforce....

overigens staan wij altijd op kleine campings met 6 ampere.....
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #10 Gepost op: mei 13, 2017, 06:53:50 pm »

Dat Bert er niet een double-action pompje bij levert..  :#
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #11 Gepost op: mei 13, 2017, 08:27:07 pm »

Gelukkig kun je de tent nog steeds zonder wind force uit- en inklappen en is er geen enkele reden om mooie campings waar geen 16 A aanwezig "buiten spel" te zetten en kun je genieten van mooie campings.

Ja, dat klopt. Maar als je eerst even gelezen had waar ik op reageerde: er werden uitsluitend nog campings geselecteerd die wèl die hoge vermogens vanaf de stroompaal kunnen leveren....
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 385
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #12 Gepost op: mei 13, 2017, 08:32:15 pm »

Dat Bert er niet een double-action pompje bij levert..  :#

Je kunt wel overal een grap van maken GJT maar je weet zelf ook wel dat dat niet gepatenteerd kan worden  :#.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #13 Gepost op: mei 14, 2017, 12:13:44 am »

HK kan natuurlijk ook een generatorsetje in de wagen bouwen, altijd genoeg stroom.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte S Windforce - 1,1kW?
« Reactie #14 Gepost op: mei 14, 2017, 08:47:35 am »

Ik snap ook niet waarom ze dat niet doen, dan kan men letterlijk overal gaan staan waar ze zo graag mee adverteren.. en die paar honderd euro maakt voor de generator ook niet meer uit

Of ze moeten het systeem aanpassen dat ze met de minimale 4A die meestal beschikbaar is uit de voeten kunnen
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal